Planering BBG Vecka 2

Nedan finns alltså min planering för hur jag kommer att lägga upp min träning under andra veckan av BBG träningen. Eftersom jag och P åker till Uppsala på Torsdag em/kväll så är inte upplägget för helgen helt 100% bestämt än men jag ska försöka fullfölja det på samma sätt som jag nu lagt upp det. Jag gillar att nyttja träningsscheman eftersom det gör det enklare för mig att se hur veckan ser ut, veta när jag ska göra vad och samtidigt som de valfria LISS dagarna redan är förutbestämda, set vill säga, jag slipper fundera allt för länge på LISS dagen på vilket sätt jag skall utföra LISS på. Sjävklart går inte alltid dessa scheman följa på grund av diverse omständigheter men kroppen kan ändå lugna ner sig på ett sätt när man skapar dessa då man på förhand har ett upplägg. Sen om det diffar någon dag hit och dit gör inte så mycket! Därför kan man också lägga in en andrahandsträning på schemat om något skulle strula. Tillexempel vädret kanske inte är med dig den dagen som du ska ut och gå så då har du redan planerat in någon annan aktivitet på förhand i förebyggande syfte. Dessa scheman gör det också lättare att komma igång med träningen dag för dag så man alltid vet vad man ska göra. Eftersom jag tränar BBG så har jag också ett schema på övningar som skall göras varje styrkedag och i vilken ordning! Detta är ett måste för mig eftersom jag annars skulle stå som ett stort frågetecken och inte alls ha en aning om vad jag ska göra, vilket isin tur slösar onödig tid för dig!

Idag är det alltså dags för ben och cardio vilket jag tycker är bland det roligaste att träna men också det som ger mig värst träningsvärk dagarna efter. Träningen blir tillsammans med P efter jobb och middag! Jag vet att några utav dagens övningar handlar om squats, burpees och walking lunges, wihoo!

Hur tränar du idag?

Gillar