Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93Instagram jennifereriksson93

Mitt träningsår 2017

2016 lider mot sitt slut och jag sitter och planerar hur min träningsår under 2017 kommer att se ut. Jag gillar att lägga upp mål med min träning. Samt att ha ett schema att följa vecka för vecka för att hålla motivationen uppe och för att veta vad man ska träna när. Eftersom jag tidigare tränat med Kayla Itsines BBG och gillat det upplägget och den typen av träning så kommer jag att fortsätta att träna utifrån det. Jag kommer också under vissa dagar lägga till en eller två övningar som ett avslut efter BBG.

Jag kommer nu under vintern och vårvintern försöka nyttja cardio till längdskidor i kombination med power walks och crosstrainer. Men så länge vädret tillåter så vill jag passa på med längdskidorna. I vår går jag ut i naturen och nyttjar cardion där i form av Power walk och löpning. Jag har nämligen lovat mig själv att börja springa, eller ja, lära mig springa och tycka om det. Sedan när snön börjar falla igen till hösten och temperaturerna sjunker så kommer jag till större del använda crosstrainer som cardio varvar med power walks innan det är dags för längdskidorna igen!

Styrketräningen kommer som det ser ut just nu till större del att ske i mitt hem utifrån Kaylas BBG tillsammans med ytterligare några övningar.

Jag har också planer på att införskaffa mig ett gymkort nu när jag fick en förlängd tjänst även fast jag hela tiden pratar för hemmaträning. Saken är den att P vill ha sällskap och nu efter 2 år med hemmaträning så känner jag att det kan vara roligt att kunna träna på andra platser än bara i hemmet. Trots att jag älskar hemmaträning och kommer även fortsätta med det under 2017. Nu handlar det mer om att testa på nya saker och få lite mer variation i min träning och förhoppningsvis hitta några av er läsare där ute att träna med på gymmet!

2017 ska ge mig nya resultat muskelmässigt och jag vill komma till nya nivåer inom träningen för att jag ska kunna bli en så bra PT som möjligt framöver!

Så här kommer träningen ungefär vara upplagd för mig:

Måndag - Ben & Rumpa
Tisdag - Cardio 60 minuter
Onsdag - Armar & Mage
Torsdag - Rygg & Cardio 30 - 60 min
Fredag - Full body workout
Lördag - Cardio 60 minuter
Söndag - Powerwalk 30-60 min och VILA

Hur kommer du lägga upp din träning under 2017?

Gillar