Att vara för ivrig

Linne från Liftcorp.
Du får 15% på hela köpet när du använder koden: JenniferLCA

Efter en veckas dunderförkylning så ville jag såklart tillbaka till träningen då jag var less på att sitta stilla nu, då jag gjort det i 1,5 vecka. Varit helt frisk sedan Torsdag förra veckan (enbart lite vanligt snorande) så tänkte att 4 dagar med vila borde räcka gott och väl då jag inte haft ett enda symptom under den tiden. Tränade styrka, ben och rumpa i måndags helt utan problem. Det kändes till och med bättre än vanligt och dessa jumping lunges var inte alls lika tunga som de brukar. Grymt tänkte jag! Igår ställde jag mig på crosstrainern och tränade otroligt lätt för att komma igång sakta med konditionen igen. Allt kändes otroligt bra det också borstett från träningsvärken från gårdagens ''legday''. Igår (onsdag) när jag vaknade upp så var det inte alls lika roligt. Huvudvärk utan dess like, halsont och svullen, samt ont i nacken så att jag inte vill vrida huvudet. Detta är självklart på grund av att min förkylning inte hunnit lagt sig ordentligt, vilket jag trodde. Ångar mig nu i efterhand att jag inte väntade lika länge som förkylningen satt i. Dvs en vecka. Varför väntade jag inte till på Lördag med att träna? Varför ska jag alltid vara för ivrig med att komma igång direkt efter sjukdom och så vidare. Detta resulterar i att min start på vecka 29 tog sig bara två dagar. Avbröt detta självklart idag med vila och tänker nu villa till på Söndag i alla fall, beroende på om kroppen känner sig redo då. Nästa gång jag är sjuk så ska jag se till att vänta ut sjukdomen med samma tid som den varit i kroppen då det ofta tar den tiden för kroppen att driva ut den helt. Dvs 1 vecka sjuk = 1 vecka vila helt utan symtom osv.

Är du också för ivrig att komma igång med träningen efter en sjukdom eller ett uppehåll på grund av något?

Gillar