5 sätt att hitta motivation

 1. Följa inspirerande människor på sociala medier


Människor på sociala medier kan inspirera en själv mer än vad man tror. Att dagligen få se dessa människor kämpa mot deras mål och ständigt följa deras utveckling kan skapa en glödande eld i din egen kropp. För mig har detta hjälp otroligt mycket och gör det än idag. Om dessa människor orkar träna och kan få fantastiska resultat så kan ju jag också det? Varför sitter jag och latar i soffan för? Upp och hoppa nu! För att hitta inspirerande konton kan du nyttja sökningar som #fitness #workout #girlswholift #strong.

Instagramkonton på bilden ovan som jag själv följer och finner motiverande: denicemoberg, hannaoeberg, linnjacobsson

2. Köpa snygga träningskläder

Detta kan faktiskt vara en stor del i hur man kan komma igång med träningen. Om man har snygga träningskläder hängandes i garderoben så känns det så mycket roligare att ta dem på sig och sedan faktiskt träna i dem. Kläder ger mer motivation än vad man tror! För visst ser väl människorna som man ser på sociala medier så duktiga ut när de bär så snygga kläder? Ja du kan också vara en utav dem! På med de snyggaste träningskläderna du har och ut och träna. Låt kläderna bli din superhjältedräkt!

3. Sätt upp mål


Målen är det som driver dig och det som du strävar mot för att uppnå. Utan dessa kan det vara svårt att båda komma igång och att hitta en motivation till att fortsätta träna. Målen kan bestå av vad som helst men oftast vill man ha något som är mätbart eller går att bevisa skillnad på. Att hitta ett större mål och små delmål på vägen som man eftersom kan uppnå kommer göra träningen lättare. Varje gång delmålen uppnås känner man sig stark och den inre kraften känner att man närmar sig huvudmålet mer och mer. Fundera på varför du utför träningen och kämpa för det under hela din kamp mot framgång!

      4. Hitta din passion och träningstyp

Att hitta din passion och din träningstyp är en hjälpande hand till vad som motiverar dig. Vilka saker är det som sätter igång din puls bara vid tanken? Vad får dig att le och vilja ge allt du kan? Det är dessa saker som du skall göra och inte någon som en vän, eller förälder säger åt dig att göra. Att hålla på med just sig egen typ av träning kommer leda till att träningen blir roligare och det utgör att du kommer kunna gå hur långt du vill. Hur vet man då vad din passion och träningstyp är? Det är här man får prova sig fram. Varför inte testa på en ny sport, träna på gym, träna hemma, hitta en träningspartner, springa, power walk, dans, kajak, vandring, yoga? Ja möjligheterna är oändliga! Varför inte kolla upp vad föreningarna på orten erbjuder? Kom ihåg: Inga träningssätt är dåliga sätt så länge man själv älskar det man gör!

5. Skapa en grym playlist

Se till att lägga in alla låtar som du någonsin älskat och fått dig att känna dig glad och vilja sjunga med. Har man en grym playlist med musik som man inte kan sitta still till så är det inte svårt att knyta på sig dojorna och ta en promenad, power walk eller ett styrkepass. Musik är något om spelar med våra känslor och kan få en dyster dag att bli underbar. Se därför till att ha musiklistan uppdaterad hela tiden för att alltid vara förberedd inför varje träningspass och för att göra det bättre och roligare än någonsin. Den där långa och jobbiga löpturen blev helt plötslig kort och roligt då du sjöng hela rundan och glömde bort att du tränade!

Min playlist som får mina träningspass att springa förbi, hittar du HÄR !

Gillar