Header

Som rubriken lyder är det bara 17 dagar kvar till dagen d. 17 dagar kvar att träna och motivera mig själv för att ha all inspiration som bara går för att ta mig igenom 9 mil på längdskidor i Vasaloppet. Jag har dock svårt att smälta att det är sådan kort tid kvar tills att vi står där i Sälen för att invänta startskottet. Tävlingen känns så avlägsen på något sätt och fick helt ärligt lite ''panik'' när min startplats levererades härom dagen, haha! Nu blir det till att bita ihop det kommande dagarna och försöka få lite varierade pass i kroppen gällande distans och fart för att inte låta kroppen glömma bort rörelser och dylikt. Självklart kommer du att få hänge med mig de kommande 17 dagarna och på självaste tävlingsdagen!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Den skönaste ryggövningen och min absoluta favorit där jag tycker att jag får bäst kontakt med ryggmusklerna och slipper är latsdrag i cablecross. Innan jag lärde mig den rent tekniskt sätt så tyckte jag att övningen var svår och kom på mig själv att fuska genom att kroppen svajade och jag kröp ihop som en boll när jag drog händerna ner mot kroppen. När man utför denna övning vara noga med att sträcka ut mellan varje repetition och på nervägen vrider man handen (handflatorna) mot örat. Väl nere håller man en sekund för att sedan låta vikterna sjunka sakta neråt samtidigt som du bromsar dem. Tänk på att svanka samtidigt som du spänner magen och suger in naveln. Gör du detta borde du känna att du får kontakt och arbetar rätt.

Jag har just nu en förkärlek till ryggträning och lite av det beror på att en uppbyggnad av ryggen bidrar till att jag förebygger ryggsmärtor. Sedan tycker jag också att en stark rygg gör så att midjan upplevs smalare och höfterna mindre, om man intresserad av att träna och arbete med illusioner! Styrketräning är så fantastisk att den hjälper till att forma kroppen och sätta kurvorna på de platser som du vill ha dem på!

Likes

Comments

Glöm inte bort att följa min på Instagram JENNNYFER för att vara säker på att du inte går miste om något! i mitt liv. Försöker alltid posta dagligen i både blogg som på Instagram men ibland skiljer innehållet sig! Se till att följa mig för att ta del av all min träning, vardag och inte mins mina erbjudanden och rabattkoder som jag kan dela med mig av till er!

Likes

Comments

Avnjöt en helt gudomligt god middag idag från mitt kostschema från ReFitness! När maten består av krämiga recept på kyckling, fajita krydda och broccoli kan inte middagen bli misslyckad! Detta är ett av mina absoluta favoritrecept och en måltid som jag ALDRIG blir less på att äta!
Om du väljer att testa detta recept, vilket jag tycker att du borde göra, dela gärna med dig av dina åsikter kring måltiden!

Recpt Fajita kyckling
ca 6 måltider (beroende på storlek)
1000 g kyckling
300 g kalkonbacon
1 kg färsk broccoli
2 påsar Fajita kryddmix från Spicemaster
Vatten efter smak (beror på hur mycket sås du vill ha)
Eventuell redning
Jasminris till servering
Grönsaker som tillbehör.

Hacka kalkonbacon och stek i en panna.
Skär kycklingen och stek i kokosolja.
Stek broccoli i kokosolja
Koka ris
Blanda samman allt i stekpannan och häll på vatten och kryddmixen.
Låt puttra och servera sedan med ris och grönsaker.
Njut av en underbart god måltid!

Likes

Comments

En vilodag i all ära! Hade planer på att ta mig iväg till gymmet men plugget kom ivägen och måste helt enkelt prioritera det framför träningen. I morgon ska jag dra igång med mitt kostschema från ReFitness igen som jag kommer följa fram till slutat på vecka 13 när vi åker till Dominikanska repubilken, wiho!

Likes

Comments

Tog mig iväg på gymet igår för lite träning, vilket var så skönt! Har tidigare i veckan varit extremt trött när jag kommit hem från jobbet så har lyssnat på kroppen och vilat. Igår kändes kroppen piggare så då passade jag på att träna, något som jag gjorde helt rätt i, för idag mår jag toppen! Eftersom jag fått en förkärlek till rygg och axelträning så blev det självklart dessa två muskeldelar som jag tränade. Varvade nya som gamla övningar och det känns idag kan jag lova!

10 min gåband som uppvärmning
Latdsrag breda
Latsdrag smala
Axlepress
Axelpress med rotation
Axlellyft sida
Sittande rodd cable cross
Stående hög rodd i cable cross

Likes

Comments

Är för tillfället en mycket trött tjej som har extremt svårt att hitta motivation. Det är kanske inte så konstigt med tanke på allt som händer i mitt liv just nu. I morgon ska jag äntligen få hålla i mitt underbara body pump pass vilket jag alltid ser fram emot. Passen är också något som ger mig inspiration till ytterligare en vecka med träning eftersom vi på passen tillsammans pushar oss igenom 55 minuter av styrketräning. Nu kommer jag försöka köra stenhårt med kost och träning de kommande veckorna fram till påsk för att se hur min kropp reagerar och utvecklas. Lyckades trots att med en pull up och en chin up innan jag åkte till innevecka så nya mål väntar!

Nu ska jag försöka att leta rätt inspiration hos mina favoritbloggar och Instagram konton för det är alltid något som får mig att hitta tillbaka till motivationen. Förhoppningsvis hittar jag några grymma övningar inför helgens träning.

Likes

Comments

Var idag och hämtade ut min nya kärlek till kameran. Nämligen ett 85mm objektiv från Canon! Har höga förhoppningar på vad foton till bloggen och Instagram framöver nu med tanke på vad detta objektiv kan prestera. Lyckades fota några få foton runt om i hemmet, OH MY GOD vilka bilder! Jag måste erkänna att det var kärlek redan vid första ögonkastet. Har lite planerade bilder att fota i helgen så ja hoppas att du kommer tillbaka för att ta del av dem! Stay tuned, för nu kommer saker och ting att hända, bildmässigt!

Har du haft detta objektiv? Vad tycker du om det? Dela med dig!

Likes

Comments

Instagram@jennnyfer