Up the river Rhein

Heippa,

Syyskuun alussa lensin Düsseldorfiin papan (isäni) luokse muutamaksi päiväksi. Jatkettiin matkaa jokilaivalla Reiniä pitkin ylös päin (pysähdyksinä oli Königswinter, Koblenz ja Boppard), mutta mentiin myös Bonnin ja Kölnin ohi. Ensimmäiseen kylään saavuttiin illalla kymmenen aikoihin ja seuraavana aamuna lähtö oli jo suht aikaisin aamulla, joten käytiin nopsaan aamupalalla yhdessä aika tunnetussa hotellissa kukkulan päällä, mistä oli ihanat näkymät.

Hi,

In the beginning of September I flew to Düsseldorf to visit my dad for a couple of days. From Düsseldorf we continued to Königswinter with a riverboat, and later on to Koblenz and Boppard. We had only time to have breakfast at Königswinter so we took the taxi and went to one hotel on top of the hill and the views from there were quite amazing!

Hotel Petersberg & papa in Königswinter/Bonn.

Matkustajat tällä laivalla ovat usein senioreita ikähaarukalla 70-90+. Juttelin muutaman kanssa ja yksi heistä alkoi kertomaan tarinoita elämästään. Hän oli asunut vuosia yhdysvalloissa ja Hawaiillakin muutaman vuoden. Ostanut kalastusmajan Cabon kärjestä. Laitesukeltanut Fidzillä ja ”river raftannut” Kanadassa. Hän oli juhlinut Rio de Janeirossa yliopistoikäisenä paikallisen pormestarin kanssa. Siis niin mielenkiintoinen ihminen ja kuuntelin ihan lumoutuneena hänen elämäänsä. Hän myös antoi muutamia elämänohjeita, rohkaisi matkustamaan ja kokeilemaan uusia juttuja sekä astumaan omalta mukavuusalueeltaan pois. Kaikesta oppii ja ei voi tietää onko päätös oikea vai väärä ennen kuin kokeilee ja tekee.

The passengers on these kind of boats are usually seniors (I’d say 70-90+ years old). I talked with one grandpa and he had experienced so much in his life. He had lived in the US for many years and some also in Hawaii. He had been river rafting in Canada, scuba diving in Fiji and partying in Rio de Janeiro with the local mayor when he was in his twenties. He had also bought a cabin from the point of Cabo many many years ago. He encouraged me to travel, try and step out of the comfort zone. You'll learn from every decision you make and only time will tell if it was the right one. Truly such an interesting and fascinating person!

Kolme viimeistä kuvaa nappasin sängystä. Nukun yleensä aina tosi vähän ennen lentoa (jätän pakkaamisen viime tippaan...) joten olin nukkunut vain neljä tuntia edellisenä yönä niin otin pikkupäikkärit hytissä. Herätessä sai katsoa noita maisemia!
Tokana päivänä saavuttiin Koblenziin, joka on vähän isompi kaupunki Saksassa. Käytiin kävelemässä ja syömässä keskustassa sekä mentiin vielä näköalahissillä ylös tasanteelle katsomaan maisemia kaupungin yli.

The views from the cabin window when I woke up from having my nap (I slept only four hours the night before due to packing... So a little nap was allowed haha). On the second day we arrived to Koblenz, which is a bit bigger city in Germany. We had a walk and some lunch at the center and also went up with the scenic elevator.

Vikana päivänä lähdettiin aamukuudeltä Koblenzzista ja saavuttiin yhdeksän aikoihin pieneen kylään, Boppardiin, josta mulla lähti juna Frankfurtin lentokentälle. Käytiin nopsaan syömässä aamupala ja long story short: meille esiteltiin, että kahvilan aamiaissettiin kuuluu munakas, viipale (korostan tätä, sillä tarjoilija puhui kirjaimellisesti yksistä viipaleistä) kinkkua ja juustoa leivän kera. Tämä aamiaissetti olikin sitten vähän kattavampi... :-D mutta niin hyvää, don’t get me wrong.

On the last morning we left at six o’clock from Koblenz and arrived at nine to a small town called Boppard. I took the train from there to Frankfurt airport and before it we were supposed to have a small and quick breakfast, but instead I think it was the biggest one I’ve ever eaten.