Dags att åka hem igen. På väg till flygplatsen såg vi det minsta IKEA-Varuhus vi nånsin sett. Vädret är mulet och det kommer lite regnskvätt.
Vi har haft en härlig vecka men nu ska det bli skönt att komma hem igen. I morgon börjar jobbet/skolan igen.
Borta bra men hemma bäst...😃

När jag skulle gå och lägga mig igårkväll upptäckte vi att min säng tappat ett ben. Orkade inte fixa med det då utan sov hela natten på ena kanten så inte sängen skulle vobbla över...😂
Ny upplevelse...på morgonen ringde jag receptionen och de var här och fixade benet igen.
Även idag har det varit lite blandat väder och ganska blåsigt. Vi tog en sista promenad på stranden och lyssnade på havets brus.
Det blev en hel del spel idag med; pingis, biljard, 5 i rad, yatzy och kortspel. På eftermiddagen efter regnet tog vi sista doppet i poolen, 17 grader i luften och 25 i poolen så det gällde att hålla sig under vattenytan...
Nu har vi packat klart resväskorna. I morgon beger vi oss hem till Sverige igen. Ska bli härligt att träffa resten av familjen igen! 💞

Ryggen känns lite bättre idag. Vädret var trist - mulet och lite duggregn då och då. Vi bestämde oss för att ta taxi till Jandia. Den tanken hade tydligen alla andra också tänkt, så det tog ett bra tag innan vi lyckades dela en taxi med några snälla engelsmän. Orten hade växt en del sedan jag var där som tonåring...men jag hittade hotellet Palm Garden, Pobinsson Hotell och platsen där syrran fick solsting. 😓
Shoppingen i Jandia var sådär. Istället fokuserade vi på spelhallen.... 😂 Tobbe slog high score 2 ggr på basketspelet 🏀👍
Sedan promenerade vi 3 km hemåt innan vi äntligen fick tag på en taxi.
Resten av dan spelade vi boule, pingis, softade på rummet, spelade biljard och yatzi.
I morgon håller vi tummarna gör ☀️och 🏊🏻‍♀️

Idag fick vi en seg start pga att jag haft ont i ryggen och inte fick många timmars sömn. Men tack vare några alvedon kom jag igång så vi hann med både strand och pool. Stranden är helt fantastisk och idag var det inte särskilt höga vågor. Underhållning och yatzi nu. Men det lär blir en tidig kväll för oss och förhoppningsvis en god natts sömn utan värk...😴

Nu har vi haft två goa dagar i värmen. Vi har badat både i poolen och i havet. Det är riktigt kul att hoppa i vågorna och idag har det bara varit gul flagg så då har det gått bra att bada. Cirkus 24grader och inte ett moln på himmelen idag...
Hitresande var dock ingen höjdare, 2 h turbulens då vi var tvungna att sitta fastspända. Inget vidare, så extra skönt att komma fram.

En mörk och regnig dag som denna tog vi en sväng förbi biblioteket och lånade lite böcker.
Sen gick vi och fikade innan bion började.
Filmen "Paddington 2" var jättebra tyckte vi. Faktiskt ännu bättre än ettan. Att den utspelar sig i favvostaden London gör ju inte saken sämre...så härligt att drömma sig tillbaka till platser vi upplevde i våras. 🎡🇬🇧

Idag har Elin varit och åkt skridskor med en kompis. Jag har sorterat skolpapper till förbannelse...😳
Efter det var det skönt att slippa laga middag och istället åka till Pinchos och käka. 🍿🍔🍨

Idag har vi haft en lugn annandag jul med sovmorgon, promenad och lite tvätt/städ.
Vi åkte och kollade Aranäs-Skövde. Matchen slutade oavgjort. Härligt att Aranäs äntligen fick poäng.
Nu har vi bänkat oss i soffan för att mysa och kolla på Smurfarna - den försvunna ön. 🤓

Även på juldagen blev det god julmat ihop med släkten. Nu julfika och spel -"Tomtens julspel".
Vi kommer så klart vinna...! 😃