UUSI VUOSI, PAREMPI MINÄ. VINKIT PAREMPAAN HYVINVOINTIIN!

Uusi vuosi ja uudet kujeet, sekä tammikuussa alkavat kuntoprojektit. Niinhän se aina menee. Ajattelin kuitenkin pikalaihdutusvinkkien sijaan, jakaa teille vinkkejä kestävään muutokseen sekä parempaan oloon, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.

- Puhdas ruokavalio; täysjyväviljat, puhtaat rasvat (avokado, pähkinä, kylmäpuristettu rypsiöljy, oliiviöljy), peruna, bataatti, kaalit, kasvikset, marjat, hedelmät sekä hyvät proteiinit (vähärasvaiset maitotuotteet, kana, kala, possu, katkaravut, nyhtökaura, pavut, linssit, kananmuna), nämä osaksi ruokavaliota! Ja pois prosessoitu liha, huonot rasvat, valkoiset viljatuotteet, alkoholi, sokeri

- Liikunta ja aktiivisuus osaksi arkea. Alkuun kevyet 30min kävelylenkit päivittäin tai edes useamman kerran viikossa. Tai mikäli olet jo aktiivinen, aina voi kehittää treenejä salilla! Lisää painoja, toistoja, intensiteettiä jne..

- Tarpeeksi vettä päivässä! 1,5-2l on hyvä.

- Rakasta itseäsi ja hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, niin sisältä kuin ulkoapäin. Ei kannata syödä terveellisesti ja treenata kovaa vain sen takia miltä näyttää, vaan myös sen takia millaisen olon siitä itselle saa.

- Kehu itseäsi joka päivä, edes yhdellä kauniilla sanalla. Se kohottaa itsetuntoa ja vaikka aluksi tuntuisi, ettet uskoa omia sanojasi, jossain kohtaa huomaat uskovasi!

- Onko sinulla jokin iso tavoite jonka haluaisit tänä vuonna saavuttaa? Pilko se pienempiin välitavoitteisiin ja saavuta ne ensiksi. Niiden kautta pääset päätavoitteeseesi. Äläkä huoli, jos päätavoitteesi muuttuu matkan aikana. Se on elämää ja sitten kannattaa mukautua uuteen tavoitteeseen.

- Ja muistetaan myös olla armollisia itsellemme! Ei haittaa vaikka joskus herkuttelee, jättää treenit välistä tai vaikka vain makoilee koko päivän. Olemme välillä breikkimme ansainneet!

Ihanaa vuoden alkua ja Loppiaista!

Pus, Janette

  • 922 katselua

Tykkää-merkinnät

Kommentit