MITÄ MÄ SYÖN PÄIVISIN?

Ihanaa sunnuntaita! Mä kuvasin yhtenä päivänä mun ihan "tavalliset" ruokailut ja ajattelinkin jakaa täällä, että milla tavalla normaalisti syön. :) Tottakai myös herkuttelen välillä, noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa nautin pizzasta tai irtokarkeista, koska ne on mun heikkoudet!

Aamupalalla syön kaurapuuroa ja mainittakoon, että keitän puuron ISOISTA kaurahiutaleista, ne on niin paljon maukkaampia! En voi muuta kuin suositella. Puuron lisäksi syön munakkaan, jossa on kolme kananmunan valkuaista ja yksi kokonainen muna, jonka keltuaisesta tulee aamupalan hyvät rasvat sekä marjoja puurossa tuomaan lisämakua.

Välipalalla syön yleensä maitorahkaa ja pähkinöitä. Joskus jos on kiire päivä esimerkiksi töissä, vedän vain nopeasti banaanin ja jos ehdin lisäksi pähkinöitä.

Lounaalla syön aina, joka päivä parsaa, se on niin hitsin terveellisesti. Proteiininlähteenä jotain lihaa, kuten kanaa, possua, kalaa, kyseisenä päivänä oli siis lohta. Ja jotain hiilihydraatin lähdettä, tässä tein perunamuusia. Joskus taas täysjyväriisiä tai täysjyväspagettia, bataatti on kans yksi vakkari hiilihydraatin lähde. Sekä unohtamatta rasvoja, jotka tulivat lohesta, mutta jos liha olisi ollut vähärasvaista kuten marinoimatonta kanan rintafileetä, olisin lisännyt ruuan joukkoon teelusikallisen kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Päivällisellä, jokin hyvien proteiinin ja hiilihydraattien lähde. Tässä kanaa, jossa mausteena inkivääriä, kurkumaa, ja currya sekä höyrytettä perunaa ja bataattia. Käytin kanan valmistuksessa oliiviöljyä.

Iltapalalla söin vielä maitorahkaa, pilttiä ja pähkinöitä. Iltapalalla on hyvä saada vähän enemmän proteiinia, koska se pitää paremmin kylläisenä yön ajan.

Joskus innostun iltapalla tekemään pannareita, joista muuten resepti mun instan kohokohdissa. ;)

Jos mietit oman ruokavaliosi fiksausta tai haluaisin koostaa oman ruokavalion itse, kannattaa miettiä jokaiselle aterialle hiilihydraatteja, hyviä rasvoja sekä proteiinia. Proteiinin saanti koostuu, jos on ns. "dieetillä" ja, jos taas haluaa tasapainoisen ruokavalion arkeen, kannattaa huolehtia saavansa tarpeeksi hiilihydraatteja! Eli niitä ei saa pelätä. Mutta hyvä nyrkkisääntö on, että jokaisella aterialla olisi hyvä olla jokaista eri lähdettä. :)

Mitä tulee vielä omiin syömisiini, syön treeni-ja lepopäivinä täysin samalla tavalla. En siis vähennä energiansaantia lepopäivinä. Yritän saada viime syksynä menetettyä elopainoa takaisin, joten ei ole tarkoitus kiristellä tai muuta. Treenipäivinä juon vielä treenin jälkeen 30g Whey+ proteiinista tehdyn sheikin ja syön banaanin.

Mutta jos esimerkiksi haluaisi vähän kiristellä, voi lepopäivinä syödä vähemmän hiilihydraatteja ja tällä tavalla buustailla aineenvaihduntaa ja rasvanpolttoa. :) Haluaisitteko muuten lukea vinkkejä rasvanpolttoon sekä aineenvaihdunnan kiihdyttämiseen?

Yhden jutun muuten parantaisin omassa kyseisen päivän ruokavaliossa, nimittäin; MISSÄ SALAATTI JANETTE?! Olin laiska.. myönnetään.. välillä minäkin! Normaalisti syön joka päivä lounaalla myös salaattia, mutta tuolloin laiskuutti ja keskityin vain muusin vaivaamiseen. :D

Mistä haluaisitte lukea seuraavaksi?

Pus, Janette

  • 1 931 katselua

Tykkää-merkinnät

Kommentit