JALKATREENI JOTA EI VOI JÄTTÄÄ KOKEILEMATTA!

Ennen vanhaan treenasin tosi säntillisesti samat treenit joka viikko, vaihtaen noin 6 viikon välein saliohjelmaa. Pyrin joka viikko kehittymään treeneissä: isommat painot, enemmän toistoja jne jne.. Nykyään vaihtelen treeniä useammin, melkein viikoittain kokeilen jotain uutta liikettä, vaikka treenin perusrunko samana pysyykin ja myös viikottainen treenirunko pysyy samantyyppisenä. Pyrin käymään 4 kertaa viikossa treenaamassa, mutta viikkoina kun koulutyöt painaa päälle, niin treeni jää 3 kertaan viikossa, koska töiden jälkeen on aikaa vain koululle. Ihan pahimpina viikkoina, kun jakso on vaihtumassa koulussa ja kaikki dedlainit painaa päälle, pidän suosiolla lepoviikon! 

Jos treenaan 4 kertaa, teen jalkatreenin, selkä-vatsatreenin, toisen jalkatreenin ja vikana olkapää-hauis-ojentajia-vatsatreenin. Jos taas kolme kertaa, teen jalkatreenin, ylävartalotreenin ja toisen jalkatreenin vikana. 

Huomaan saavani tällä vapaammalla ja kokeiluhaluisemmalla tavalla, niin paljon paremmin tuntumaa treenattaviin lihaksiin ja treenaaminen on oikeasti nyt vastapainoa työssä sekä koulussa suoriutumisessa, eikä niin että se on yhtä suorittamista myöskin.

Tätä jalkatreeniä kokeilin parisen viikkoa sitten ekaa kertaa ja tää oli niin KILLERI, että teidänkin on pakko kokeilla!

Lämmittely 10 min crossarilla, hiki jo tässä päälle!

1. liike reidenojennus 100 toistoa yhteen putkeen (painot saa laskea loppua kohti

2. liike reidenkoukistus sama setti!

3. liike kyykky tangolla niin, että takanasi on penkki ja pylly hipaisee penkkiä joka toistolla 4 sarjaa 10-12 toistoa

4. sumo maastaveto 4 sarjaa 10-12 toistoa

5. askelkyykkykävely 3 sarjaa 20 toistoa

5. reidenloitonnus 3 sarjaa 20 toistoa

Jäähdyttely 15 min pyörällä reippaasti polkien ja kevyellä vastuksella! Voin sanoa, että TUNTUU!

Sain koko spinningsalin private käyttöön, kiitos Sportcenter!

Kommentoi blogiin mikäli kävit testaamassa. ;)

Pus, Janette

  • 1 339 katselua

Tykkää-merkinnät

Kommentit