Varför blev jag så *censurerat ord* förbannad - jo därför

Det hela började för nästan ett år sedan - min dotter hade köpt en motionscykel om var lagom i storlek när man bor på liten yta. Och den fungerarde bra - så det är inget som helst fel på själva produkten, det är inte det som gjort mig riktigt förbannad utan mer sättet som företaget har mot sina kunder när något blir fel.

Jag köpe ialla fall en likadan motioncykel, den kommer o jag monterar ihop del för del - går jätte bra - tills jag kommer till pedalerna. Den ena - höger, går hur lätt som helst att skruva in, inga som helst problem, men den vänstra. No way - det gå inte alls... att skruva in den åt rätt håll gick inte alls, tvärstopp, gängade inte alls - åt fel håll så kunde jag skruva in den en liten liten bit, men sen när man trampade så skruvade den ut sig - det blir ju så, därför skruvas pedaler o fläktar åt fel håll, för att det ska sitta fast när produkten används.

Jag sände in en reklamation per mail som man ska - får tillbaka att jag skulle sända in bilder - vilket jag i o för sig inte har något problem med - det kan jag ta - men det var sen det började - deras kundtjänst sätt att idiotförklara mig som kund.

Jag sänder igen in text som förklarar hur jag försökt, att jag inte kan skruva in åt rätt håll, att det går en liten bit åt andra hållet men det är ju fel håll - pedalen skruvar upp sig när man cyklar. Jag sänder in flera olika bilder från olika vinklar, även på den jag kunnat skruva fast... denna är en av dom...



Vad får jag tillbaka??? Jo ett mail som förklarar för mig hur jag ska skruva in pedalen, att man måste skruva motsols, annars går det inte o sen kommer min bild tillbaka, ritat på för att visa hur...

Här flippade jag ur första gången, dom kan inte ha läst något av mina mail för då hade dom sett att jag visste hur man ska skruva in pedalen.



Efter några flera mail fram o tillbaka får jag en retursedel så att jag ska returnera motioncykeln, men det finns också en text som nästan var det första man såg, som talade om att om jag reklamerat o det inte var fel på produkten utan jag som helt enket var för dum för att montera ihop den fick jag själv stå för alla kostnader,

Jag fick en helt ny cykel sänt till mig efter någon vecka och vet ni.... jag klarade av att skruva fast båda pedalerna ;)

Så kommer vi till det som gäller nuet.

En liten hund, eller nja mer en lite större hund tyckte pedalena såg goda ut o tog sig några smakbitar *ler*. Jag tar kontakt med Outl1 via deras chatt o frågar om det gick att köpa reservdelar från dom? Jo det gick jätte bra, dom skulle bara kontrollera om dom hade pedalerna just till min modell hemma. Jag skriver mitt ordernr så att det skulle bli rätt, hon kunde kika på vilken modell cykeln var så att det skulle bli rätt.

Jo då dom hade ett par på lager - så jag fick ett mail med en länk så jag kunde betala direkt - vilket jag gjorde - kan säga såhär, att med tanke på hur mycket pedalerna gick på mot hela cykeln o erfarenheten nu efteråt - man hade kunnat köpa en helt ny till bara en liten summa mer.

Paketet tog lång tid att komma hem till mig, en vecka, tycker det är lite lång tid idag när frakt går så fort att man nästan har produkten ramla ner i brevlådan när man tryckt på sänd knappen för betalningen. Pedalerna som kom såg helt olika ut - vilket i sig inte behövde betyda något, men jag reagerade när jag öppnade paket. Men det var ju ett år sedan o dom kan ju ha bytt ut själva plastdelen, till något bättre...

Så ska då pedalerna skruvas på... nääää klart det inte gick, för skruvens diameter var exakt lika som hålets - o det behöver ju vara lite mindre... det kan vem som helst förstå. Så då börjades det igen...

Sände mail som beskrev just detta - får igen tillbaka ett svar där dom vill ha bilder... visst kan väl köpa det med, borde ha tänkt på det direkt efter första erfarenheten o sänt med bilder på engång...

Då får jag svaret att det var inga fel på pedalerna, att dom inte sänt fel (undrar varifrån jag fått dessa pedalar då, o när kommer deras dom rätta?) - den som svarade på mailen påstår sig ha varit ut på lagret o tittat på pedaler o cykel o det ska gå, inge problem, pedalerna ska passa.
Från mail:
"Har ni testat att dem nya fungerar?
Jag har varit ute och kikat på en befintligt motionscykel som vi har på lager med de nya pedalerna och de fungerar."


Efter ytterligare mail får jag svaret att dom inte hade pedaler till min cykel inne just nu, skulle komma in om några månader (?) - jag svarade att sålänge ville jag inte vänta, så jag ville sända tillbaka dessa felsända o få tillbaka mina pengar...

Då ville dom ha fler bilder... där man inte enbart visade pedalernas utseende utan också visade skruven o mot hålet att man inte fick in den....
Okey tänkte jag - dom får som dom vill.... jag sänder bilderna + bild på hur den gamla pedalen såg ut, mest för att visa att jag kan skruva i en pedal o att plasten är annorlunda - vem vet det kanske kan hjälpa dom.... en del har ju svårt att läsa o ser bättre visuellt....




Vad får jag tillbaka tror ni.... efter mängder av mail med förklaring om vad som är felet, att jag vill sända tillbaka o få mina pengar tillbaka, dom har sagt att det ska fungera??? dom har inte sänt fel.... Jo jag får tillbaka denna bild o beskrivning på att man måste skruva in motsols annars går det inte????? Och det efter flera dagars mailande o med text o bild beskrivande vad som är fel....



Jag skriver igen att jag vill sända tillbaka dom felaktiga pedalerna o få mina pengar tillbaka - då får jag detta svar:

"Det är inte inom skälig tid som ni hör av er att ni har fått fel pedaler som vi kan kontrollera på hemsidan att de stämmer.
Vi kan inte heller ta tillbaka dessa pedaler som ni har befintliga hos er just för att de är trasiga.
Beklagar!"

Skälig tid?? Jag beställde o betalade den 1/2, jag fick pedalerna 1 vecka senare o hämtade ut dom den 9/2, den 12/2 påbörjade jag mitt mailade med dom... detta svar fick jag den 15/2...
Och vad då trasiga??? Dom gamla, det var ju för att hunden smakat på dom som jag ville köpa nya, och jag skrev tydligt i texten när jag sände bilderna att just den - den enskilda bilden - var bara för att visa utseendet på originalpedalerna.

Nu börjad det pysa ordentligt erkänner jag - jag har också flera gånger bett o att få svar på frågor jag ställt mer än en gång - jag har skrivit att jag vill ha kontakt med någon ansvarig/chef för avdelningen, men ingen reaktion. Inte heller svar på detta med att sända tillbaka pedalerna o få tillbaka mina pengar.

Så jag går in på sidan o chatten för att be om ett telefonnr att ta kontakt med dom - för att jag anser att kundtjänst bemött mig jäkligt otrevligt o fel. Självklart finns inget telnr att ringa, jag får tipset att sända in ett eget mail - ett nytt ärende med frågan att få kontakt med någon ansvarig/chef.

Först provar jag att be om den kontakten igen i svarsmail till kundtjänst - sist i mailet, med lite större textstorlek o fet stil för att det inte skulle missas. Men självklart så får jag ingen respons, ja mer än att dom önskar mig en bra dag....

Då gör jag som jag fått rådet av via chatten från en som jobbar där i supporten - jag sänder ett mail startar ett nytt ärende.

Vet ni.... det var här jag flippade ur, det var här den där puffen över kanten för att få mig arg skedde....

Jag har i det mailet inte nämna vad mitt första ärende gäller - jag har bara bett om att få konktakt med en ansvarig/chef för kundtjänst då jag är missnöjd med hur jag bemöts, hur dom inte svarar på frågor o idiotförklarar en om o om igen.... alltså gäller det ärendet kundtjänst o deras sätt mot kunder.

Vad får jag för svar på det mailet tror ni?

Jo jag får att dom vill ha in en film på hur jag gör när jag skruvar in pedalen så att dom kan se om jag gör rätt..... inte ett pip om det jag startade ett nytt ärende om... jag hade som sagt inte ens nämt pedalerna i det mailet. Ändå är det just det jag får svar på???

Nu har jag också efter att ha skrivit att jag tagit kontakt med konsumenverket, o jag gav dom ett dåligt betyg på Trustpilot - något jag inte ens trodde dom skulle reagera på - med text om deras dåliga bemötande... fått ett mail från någon som säger sig vara ansvarig för kundtjänst.

Har filmat en snutt också för att visa hur pedalerna försöks skruvas i.... ska sända in den o sen skriva ett svar till han som säger sig vara ansvarig... så får vi se hur detta slutar. Men kommer aldrig köpa något från det stället igen, eller råda någon annan till det... inte för produkterna i sig, men för deras sätt mot sina kunder när något blir fel - det är inte så en kundtjänst ska agera....

Jag har googlat o sett flera som blivit dåligt bemötta - men fått känslan av att dom flesta gett upp, inte varit envisa nog... Men jag tänker inte ge mig - för jag har inte gjort något fel.... o nu när ångan pyst ur så är jag mer road av att se vad som kommer att ske härnäst. Vad blir svaret på filmen o svaret från chef/ansvarig....


Följ ditt hjärta o din magkänsla.
Då blir det rätt!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229