MALAGA DAG 3

Här kommer rapporten om sista dagen (ni kan läsa om dag 1 här och dag 2 här). Höll på att glömma den här delen så måste få klart inlägget innan jag glömmer bort vad vi gjorde, haha.

Tanken var att vi skulle gå på något museum för Malaga är tydligen en kulturstad, men eftersom vi inte solade något dagen innan och det här var vår sista dag så stod strandhäng högre upp på prioriteringslistan. Men först: morgonpromenad! Gick längst vägen ovan.

Innan strandhäng ville vi också passa på att ta en snabb shoppingtur. De har ju så oklara öppettider i Spanien med siesta mitt på dagen så man får passa på när man vet det är öppet. Var en sväng på El Corte Inglés (typ som NK) men shoppade ingenting, tycker det är väldigt överskattat. Handlade istället på mina vanliga lågbudgetkedjor men dem fotade jag inte, därför får den här bilden ändå representera shoppingrundan ;)

Sprang snabbt in med påsarna på hotellrummet och tjoff ner till stranden. Såhär fint var det då!

En till strandbild för de får man aldrig nog av! Ni ba joo?!

Efter promenaden var vi överhettade så behövde något kallt, fick bli en Pepsi Max såklart. Sällan så gott som på uteservering utomlands!

Nöjd_tjej_89. Skrattade så mycket åt de andra bilderna mamma tog där, jag såg verkligen ut som Homer Simpson som precis knäckt en bärs och sitter med dålig hållning och ölmagen i vädret, haha. Så osmickrande!!

Efter den lilla pausen tog vi den obligatoriska turistbilden. Stranden heter alltså Malagueta och på alla vykort från Malaga är den här *sandkonsten* med.

Gick in till stan igen och bara strosade runt. Fotade ännu mera hus.

Och en häst. Gjorde lite ont i hjärtat när jag såg denna för han såg så himla ledsen ut. Vilket liv för en häst va.. att vara taxi.
På kvällen gick vi till en jättehärlig restaurang nere vid hamnen. Fördelen med att äta middag på svennetid är att man inte behöver slåss om borden med spanjorerna precis, haha.

Väntar på mat..

Fick mat!!

Köpte frivilligt något från havet (tonfisk) vilket är förvånansvärt. Drogs nog med av stämningen när vi satt i hamnen och spanade ut över vattnet. Den där bleka sparrisen ser inte mycket ut för världen men fan så god!

Tog visst inga mer bilder denna dag, men vi efter maten promenerade vi tillbaka till hotellet och packade iorning. Flyget gick olidligt tidigt nästa morgon så det blev en väldigt lugn kväll.

Det var vår resa det! Var några riktigt fina dagar och jag är så glad att jag och mamma fick till det.