Fit graviditet

Nu börjar dagen rinna ut mot sitt slut & imorgon är det en nu dag med nya utmaningar :)

Idag kom jag iväg till gymmet med E. Jag är fortfarande lite rostig i halsen, men inget som gör ont, så det blev ett styrketränningspass. Jag började med lite cardio i 15 min och gick sedan vidare mot säte och rygg övningar.
Rygg är min svagaste del i min kropp så i denna graviditet har jag bestämt mig för att lägga extra focus på säte och rygg. Efter E var det svårt att återuppta min gamla rump form och hitta tillbaka till mina ryggmuskler, vilket gör att idag när jag är gravid tränar jag dem mycket. Jag kommer träna så långt in i min graviditet som möjligt, utan att stressa för mycket över viktuppgång eller maten.
Hur det gäller mina matvanor är de mkt bättre än hur de såg ut när jag väntade E. Har börjat med en matlogg där jag skriver nästan varannan dag hur mina matvanor ser ut, för att på sådan sätt hålla koll på min kost. Det kan verka lite hårt, men jag är inte så duktig med disciplin när det gäller tårtor och kakor. Och jag vill verkligen inte lägga på mig massa onödig vikt, inte för att jag inte kan gå ner dem sen, men mer för mina knän och mitt bäcken som belastas redan med en tung babymage :D


Jag tränar oftast med en pilatesboll och lösa viktplattor. Beroende på övningar sätter jag mig på pilatesbollen och rygg kör jag maskiner och hantlar.
Jag förbereder mig alltid innan gymmet, tittar igenom övningarna som jag ska göra och formar ett litet schema, så att jag inte missar någon övning. När det gäller gymmet, så är det kul att träna med någon, men oftast tycker jag om att träna själv. Med tanke på att gymmet är det enda tillfället som jag får ha för mig själv, vill jag helst vara själv köra mitt eget. Det värsta jag vet är att träna med någon som endast pratar och inte kan träna eller har förberett sig innan, för då slutar det med att jag måste lära ut eller visa varje övning. När det gäller gym tycker jag mest om att träna någon som kan mer än mig själv, för då peppar man varandra på olika nivåer. Jag är mer av den typen som lyfter tungt och kör hårda pass, om det är någon som inte hänger med i samma nivå så mig, så brukar jag vilja träna själv.


En rygg övning jag brukar köra, varje gång det är ryggpass

​Dagens lunch blev en gå sallad som jag la upp recept på för någon dag sedan. 

Kärlek/// Isabel S 

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229
Instagram ycers_Instagram ycers_Instagram ycers_Instagram ycers_Instagram ycers_