Vores Kærestetur på Hvedholm slot.

I tirsdags, var vi afsted på vores Kærestetur, hvor vi havde mindre end et døgn uden unger.
Jeg havde inviteret Morten med på overnatning på hvedholm slot, selve stedet for mest for min skyld, og så fordi det lå på Fyn ikke langt fra de forskellige ting.

Vi ankom tirsdag eftermiddag til tjek ind, og selvom omgivelserne var smukke, så var selve tjek ind lidt feset, vi fik kun vores kort nøgle til døren, vi fik hverken at vide der var mulighed for kolde drikke på terrassen, eller hvornår der kunne spises i restauranten hvis vi ville det til aften, eller hvornår der var morgenmad næste dag.

Vi kunne godt have brugt bare lidt besked om de forskellige ting. Jeg tænkte så okay, det står nok oppe på værelset.
Så vi gik derop, og et lille håb i mig, havde jeg jo håbet på et lyserødt værelse, det fik vi dog ikke, men vi fik et smukt lyseblå værelse med blomster, og det var så fint, dog kunne man godt fornemme at det var brug og lettere slidt nogle af tingene, og det kunne man faktisk se på hele slottet.
Men alligevel synes jeg at den røde tråd der var igennem hele slottet var super flot.
Og omgivelserne kan man altså ikke kæbe for penge.

Da vi jo var kommet afsted på den varmeste sommerdag indtil videre, blev vi lige nød til at have et køligt bad og hvile os lidt, inden vi skulle spise aftensmad.
Morten havde ikke lyst til at spise på restauranten, så vi kørte afsted ind til Faaborg by, og ville faktisk have været på deres røgeri, men det havde slet ikke åbnet for sæsonen endnu, så synd, men efter lidt tid rundt i gaderne, fandt vi nede ved havnen et hyggeligt sted der hed Spisehuset, hvor vi kunne sidde på deres terrasse og spise. Vi fik en rigtig god burger med pomfritter til, og et glas rosevin hver, glemte helt at tage billeder af de, fordi jeg bare ville igang med maden, jeg sad nemlig med solen lige i ansigtet og blev stegt hele tiden, og det er ikke noget som jeg er særlig glad ved, så vi var heller ikke mere end lig færdige, før vi betalte og kørte hjem, dog skulle Morten lige først have en softice, da han slet ikke havde fået sådan en endnu denne her sommer.

Hjemme på slottet havde vi ikke lige lyst til, at komme op på det varme værelse endnu, så vi satte os med hver sin drink.
Tjener der servere drinks til os, fik lidt besøg af spørge Jørgen her, så vi fik endelig svar på, hvornår der var morgenmad, og om vi måtte gå rundt på slottet. Det måtte vi gerne, og han fortalte hvad vi kunne finde og hvor, jeg havde bestemt ikke lyst til om aftenen at besøge fangekælderen, så der var vi ikke nede, men ellers var vi inde alle steder vi kunne komme.
Blandt andet skulle vi op i tårnet og se udsigten, og der på vej op, måttet jeg simpelthen give på, jeg var ellers næsten helt deroppe, men jeg fik det mega dårligt, både fordi jeg er i mega dårlig form, men også fordi der bare blev varmere og varmere og så lige højere og højere, så jeg gik ned igen, og ventede på Morten imens han så udsigten, som han sagde var mega flot og han kunne se meget mere end han lige havde regnet med.

Efterfølgende var det bare køligt bad igen, og så ellers bare afslapning, og se om overhovedet kunne sove i den her varme, og puha vi led hele natten, det var da bare så mega varmt. Så vi var vågen mange gange i løbet af natten.
Vi vågnede lidt over en time før morgenmaden, så vi havde god ting til at få pakket og gjort os færdige.

Morgenmaden var en dejlig buffet, hvor der var det der skulle være, både med lidt røræg og bacon, men også brød, yoghurt og frugt osv.
Vi valgte at sidde indenfor og spise, men vi kunne også have sat os ude på terrassen.

Kæresteturen sluttede her, for efterfølgende skulle vi hente vores børn.
Men vi fik os nogle dejlige timer sammen.