Another comeback

Heippa taas, niin pitkän ajan jälkeen! Kesä on saatu täällä pakettiin, ja aika hauska että viimeisin julkaisemani postaus oli juuri kesän bucket list. Aika monta ihanaa kohtaa sain rastitettua tuolta listalta, sillä viimeisin kuukausi on kulunut rehellisesti lomaillessa. Kuten täällä kirjoittelin, valmistuin, ja vieläpä erinomaisilla arvosanoilla! Pidin loppuesitelmäni heinäkuun puolen välin jälkeen, ja sain siitä sekä lopputyöstäni täydet pisteet ja kunniamaininnan. Sen jälkeen jäin ansaitulle lomalle, jonka aikana muun muassa...

Kävin lomareissulla A:n kanssa. Hyödynsimme joululahjaksi saamaamme hotellilahjakorttia, ja ajoimme nelisen tuntia Andalusian länsirannikolle Huelvan maakuntaan, joka on ihan Portugalin rajalla ja Atlantin rannalla. SIellä majoituimme kunnon lomaresortissa El Rompido -nimisessä kylässä, ja vietimme pari päivää ihanassa vaaleanpunaisessa kuplassa nauttien kylpylästä, rannasta ja hyvästä ruuasta! Täydellinen pikkuloma ja ehdottomasti yksi kesän kohokohdista.

Shoppailin. Kun sain loppuesitelmäni pakettiin ja heti perään kuulin saaneeni parhaan mahdollisen arvosanan, lähdin shoppailemaan! Mutta niinhän siinä usein käy - ainakin itselleni - että kun antaa luvan ostaa mitä vain, ei sitten löydykään oikein mitään haha. Ostin kuitenkin kauan haaveilemani farkkuhameen, vihdoin ja viimein! Ja se onkin ollut yksi kesän käytetyimpiä vaatekappaleita. Myös Suomessa käydessäni investoin uusiin tennareihin, farkkuihin sekä sadetakkiin - valmiina syksyä varten kuin koululainen konsanaan, vaikka ensimmäistä kertaa hyvin pitkään aikaan en tänä syksynä palaa koulunpenkille.

Aloitin kissaprojektin. Päivää ennen kuin matkasin Suomeen löysin pihaltamme alle viikon ikäisen kissanpennun! Yksi Espanjan huonoista puolista on ehdottomasti katukissat ja -koirat, ja meidänkin pihallamme kissoja käy tasaiseen tahtiin. Anoppini ruokkii näitä kissoja, mutta yllättäen tämä pieni pörröpallo oli ilmestynyt takapihallemme, ja naapurin puolelta kuulimme toisen pennun itkua. Seurasimme tilannetta, mutta emo ei palannut, joten ollessani jo Suomessa, A kertoi heidän lopulta pelastaneen molemmat pennut. He käyttivät niitä eläinlääkärillä, ruokkivat tuttipullolla muutaman tunnin välein, ja hoitivat pienet pallerot kuntoon. Nyt pennut ovat jo lähteneet uuteen kotiin - onneksi yhdessä! - mutta ehdin myös hoitaa niitä pari päivää. Espanjassa on kissojen suhteen huono tilanne, sillä monet ottavat kesäkissoja, useat eläinsuojat ovat ihan täynnä, ja katukissoja on paljon. Näin eläinrakkaalle ihmiselle se on hyvin kurjaa, mutta onneksi pystyimme tehdä oman osamme ainakin näiden pentujen suhteen!

Olin kuukauden Suomessa. Ja mikä ihana kuukausi se olikaan! Reissasin näkemässä perhettä, isovanhempia ja kavereita, ja oli niin kivaa. Alkujärkytys oli kyllä suuri, kun laskeutuessani Ouluun siellä oli vain 14 astetta lämmintä ja satoi vettä - eli noin 20 asteen ero Granadan säähän! Mutta ei se mitään, sillä pystyin silti tekemään lempiasioitani: kävin jäätelöllä lempijäätelökioskillani, syömässä lempiravintoloissani, kävelemässä lempikulmillani.. Lisäksi saunoin, kävin ensimmäistä kertaa ikinä kasvohoidossa, tein mökkireissun tyttöjen kanssa, näin kavereitani paljon ja useaan kertaan, pyöräilin, söin ruisleipää sekä hyviä sipsejä ja karkkeja (joita ei Espanjasta löydä millään), luin monta kirjaa, poimin marjoja... Ja ihan vain olin ja nautin Suomesta.

Kävin rantalomalla. Heti Espanjaan palattuani lähdimme koko perheen voimin kunnon rantalomalle Malagan Nerjaan! Sinne on onneksi alle tunnin ajomatka täältä Granadasta, eli vähän helpompi tehdä tällainen reissu. Meillä oli vuokrattuna ihana talo, jossa oikeastaan vain söimme ja nukuimme, sillä muu aika kului rannalla rentoutuessa. Aamulla pakkasimme autoon rantatuolit, aurinkovarjot ja kylmälaukut, ja suuntasimme rannalla muutamaksi tunniksi, sitten kotiin lounaalle ja siestalle, ja sitten takaisin rannalle. Sain saunassa kuoriutuneen rusketukseni takaisin ja myös levättyä ihan kunnolla! Uimme myös paljon, sillä Välimeren vesi oli ihan todella lämmintä, ja aalloissa jaksoi kellua vaikka kuinka kauan. Täydellistä!

Aloitin työnhaun. Oikeastaan tämä ihana rumba alkoi jo Suomessa ollessa, ja olen laittanut lukemattomia hakemuksia Cambridgeen eri yrityksille. Vaikka olen päässyt vain yhteen videohaastatteluun, olen silti ihan positiivisin mielin. Kaupungissa on tarjolla todella paljon mielenkiintoisia paikkoja, ja uskon että kyllä jostain tärppää! Useinhan töitä saatetaan hakea kuukausitolkulla, mutta haluaisin kuitenkin uskoa suomalaiseen sanontaan, jonka mukaan tekevälle kyllä löytyy töitä. Toivotaan!

Vielä on muutama viikko jäljellä täällä Espanjassa ennen kuin suuntaamme syys-lokakuun vaihteessa Englantiin ja uusien seikkailuiden pariin. Aika jännää, mutta tällä välin aion nauttia vielä lämmöstä, toimettomuudesta ja perheen kanssa olemisesta. Aion myös nähdä paria ystävääni joiden kanssa lähennyin opiskeluideni aikana; ihanaa, että tutkinnon lisäksi tästä vuodesta jäi käteen jotain muutakin! Pian on kuitenkin aika päivittää blogin kuvaus, sillä Englannissa ei välttämättä ole yhtä aurinkoista kuin Espanjassa, ja sangria saattaa vaihtua teekuppeihin. Varmasti ihan mielenkiintoista tulee silti olemaan - eikä vähiten siksi, että tuleva asuntomme on yksiö pienellä keittokomerolla. Vähän vaihtelua altaan reunalla loikoiluun...