Matendringen uke 1. Første uka!

Nå har jeg ikke målt vekta mi da jeg først og fremst ikke eier en vekt. For det andre orker jeg ikke fokusere og deale med det da denne endringen skal gå ut på at jeg skal lære meg å spise mindre, ikke overspise og ikke legge meg med en mage full av mat og ubehag. Også får det eventuelt komme senere. Det å bli litt mindre rundt midjen hadde ikke akkurat vært noe negativt sånn egentlig, men en ting av gangen!

Jeg skal ha 1600 kalorier om dagen, delt på frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommåltider, og denne første uka gikk veldig bra! Jeg har holdt meg til det jeg skulle av mengder og sånt. Er veldig fornøyd med åssen det gikk første uka og har lyst til å fortsette, men finne andre oppskrifter å bruke så jeg ikke spiser det samme hele tiden.

Hva jeg spiste: Til middag har jeg spist mye salat og grønnsaker, wok med kylling, kyllinggrateng med salat, taco. Til frokost havregrøt eller joghurt med bringebær, og lunsj på jobb har jeg prøvd omelett, grovbrød og knekkebrød med ost og paprika. Mye godt!

Har jeg gått turene mine: Denne uka har jeg gått til og fra buss til jobb, prøver å finne en lengre vei, men det er vinter og glatte og bratt samtidig er ikke så enkelt. Jeg skal ta igjen mer gåturer til våren når snø og glatt føre og mørket er over. Blir mye enklere på mange måter da. Litt dumt å starte med sånt som dette på denne tiden av året egentlig.. vinter kan sette mye stopper for ting.

Favorittmat denne uka: Det må være wok og kyllinggrateng med salat.

Favorittdrikk denne uka: Zeroh saft med Orange and golden berry, litt saft oppi mye vann. Og jeg drikker ikke kaffe så det har blitt litt te og kakao.

Min motivasjon: På lørdagen unnet jeg meg litt lakris og merket med engang at jeg angret. Ble litt voldsomt. Ga mersmak på det sunne. Og det er behagelig å legge seg uten å være overmett!

Det negative: Maten kan bli litt ensformig, men jeg jobber med å finne forskjellig mat å prøve ut.

Det positive: Lettere å bevege seg når det er mindre mat innabords.

Har jeg unnet meg noe ekstra: Den lakrisen på lørdag.

Tanker: Hva har egentlig gulrot i en salat å gjøre?! Det er ikke vondt, men det er veldig rart og passer liksom ikke inn...

Nå starter uke 2 og jeg er spent! Jeg gir meg ikke ennå!

#mat #spise #spiserformeget #hverdag #hverdagslivet #hverdagen #hverdagsliv #hverdagstanker #hverdagsglede #hverdagsblogg #hverdagskos #hverdagslykke #ukensmat #1600kcal

Liker

Kommentarer

Konatilmannen
Konatilmannen,

Så flink du er ❤️Jeg har ikke prøvd noe særlig på livsstilsendring .Men jeg synes du er kjempe flink . Jeg prøver å ikke spise godteri og brus i ukedagene . Chips og sagt har jeg funnet ut er lov 😉

nouw.com/konatilmannen
Ingridmvsliv
Ingridmvsliv,
Matlykke_me_myself_I
Matlykke_me_myself_I,

Så flott du er i gang med endring av kostvaner. Jeg holder på selv å det er utrolig hvor mye der er å velge i av mat samt så utrolig godt det er med grønnsaker og bær i en smoothie😃 Anbefaler deg å sjekke ut marikrogshus.no Her har jeg funnet mye god mat. Du kan velge om du vil følge en kostplan en måned og får tilgang til mange spennende oppskrifter som du kan laste ned el som jeg printe ut og ha i ei mappe. Funnet mye inspirasjon og forstått opplegget så det blir enklere fremover på egen hånd😃 Uansett tvi tvi og keep up the good work🤞🏻

nouw.com/matlykke_me_myself_i
Ingridmvsliv
Ingridmvsliv,

Takk for tips! Skal sjekke ut. Lykke til videre du også. 😊👍🏻

nouw.com/ingridmvsliv