Fortsatt på havet i hodet..

Jeg kom hjem tidlig i går og havnet fort på sofaen. Jeg går fortsatt som jeg skulle vært på bølgene, skikkelig ør i hodet ennå. Jeg er visst veldig følsom på båt, kjenner hver bølge.

Onsdag morgen møtte jeg opp på jobben og vi reiste inn felles i en minibuss til båten. Jeg fikk ta med min mor på turen og det er jeg glad for.

Vi fant lugaren og kom oss ut på dekk for å se båten kjøre fra Oslo, noe som er en tradisjon på sånne turer. Vi kjøpe oss pølse og slappet av litt før vi tok oss en shoppingrunde. Det ble parfymer på meg og godis.

Klokka 18 var det felles middag på en pizza restaurant, hvor jeg valgte meg spaghetti bolognese. Kjempegodt! Og da begynte jeg også å kjenne på bølgene og ble uvel. Så fra ca 19.30 var jeg i seng fram til klokka 04.00 da jeg endelig klarte å stå opp for kveldsstellet.

Klokka 07 dagen etter, torsdag, var jeg oppe og klar for frokost, ikke helt god, men fikk i meg et par skiver.

Klokka 10 gikk vi i land i Kiel, var litt godt å gå på stødig grunn, selvom jeg var uvel og trøtt. Men jeg fikk kjøpt meg sko og et par pop figurer. Vi spiste kylling nuggets til lunsj på KFC på sentret før vi tok noen runder i byen før vi måtte på båten igjen, og vi kom akkurat inn båten før dørene ble lukket, og sjefen var ganske stresset, Hehe. Men vi hadde full kontroll!

På båten igjen gikk vi på lugaren med varene før vi slappet av litt før middag. Middagen var buffet, så vi kunne ta hva vi ville. Jeg spiste først kylling og ris med grønnsaker, så poteter og et kjøttstykke med mer grønnsaker og creme brulee til dessert og da sa magen stopp. Jeg tok små porsjoner i tilfelle jeg skulle bli dårlig igjen for jeg orket ikke å spy. Men det gikk bra, heldigvis.

Klokka 21.00 var det show som var veldig bra. Jeg satt å følte på bølgene og syns de var flinke som klarte å danse sånn på bølgene. Må være sjøvante og proffe.. Etterpå gikk vi litt rundt og litt ut før det var kvelden. Var i seng ved midnatt og kjempefornøyd over at jeg holdt ut mer denne kvelden.

Fredag morgen var vi i Oslo igjen. Men først var det frokost, hvor jeg klarte å spise mer normalt, spiste pannekake, brød med egg, joghurt og drakk en kjempegod smoothie. Etter frokost tok vi siste runde i tax-free før vi tok med oss ting og ventet på å komme oss i land. Vi tok buss fra terminalen til Jernbanetorget og buss hjem. Vi fant ut at minibussen ville bli for trangt og vi fikk dra på egenhånd. Vi var litt på egenhånd på båten også fordi å sitte på en pub i flere timer ikke er noe for meg. Jeg vil heller gå rundt å se meg rundt og oppleve litt. Men turen ga mersmak, jeg vil gjerne på flere båtturer, selvom jeg blir litt dårlig.

Dette var et lite sammendrag av min jobbtur til Kiel med et lite utvalg av de 99 bildene jeg sitter tilbake med. Merker jeg savner å være på tur.

#colorline #kiel #kielgermany #turbilder #turtilkiel #reiser #reise #båt #minicruise