Safari i Tanzania och semester på Zanzibar 2018, 9I11 - Dag 2, Första djuren i Lake Manyara

Idag har vi 11-årig bröllopsdag. Det känns lyxigt att fira med en första dag på Safarit.

På morgonen börjar vi med att gå och ta ut pengar i en automat utanför hotellet. Det går inte att växla till sig hemma. Man känner sig väldigt rik i deras valuta, haha

Sen kommer jeeparna som vi ska åka med

Vi går mot jeepen längst bak. Det jättetrevliga paret vi träffade redan på busstationen hoppar in i samma, så det är kul. Sen hoppar också två väninnor in som också verkar väldigt trevliga. Vår chaufför kan lite svenska tom och det känns som att vi kommer få en riktigt trevlig resa. Vi åker ut från staden mot den första nationalparken vi ska besöka, Lake Manyara. Redan innan vi kommer dit ser vi en elefant vid en by. De är så stora. Bilden ger inte alls rättvisa för hur gigantisk den känns

Verkligen en fantastisk start. Det känns så overkligt att möta ett sånt stort vilt djur, precis i kanten av en by

Sen åkte vi vidare mot parken, min man fick tag på en öl direkt så han är nöjd, haha

Sen har jag knappt ord för resten. Bilderna får tala för sig själva. Allt var så obeskrivligt fantastiskt

Lake Manyara har lite annan natur än Serengeti. Här ska det tex finnas trädklättrande lejon, men även en mängd andra djur så det ska bli kul att uppleva

Tyvärr såg vi inga flodhästar i hippopool

Men vi fortsatte se mängder med andra fantastiska djur. Det tog aldrig slut

Att se så många djur, så stora djur och så nära är helt fantastiskt. Vi hade lunchstopp med fågelsällskap och utsikt

Naturen är precis som i lejonkungen

På eftermiddagen åkte vi till hotellet Lake Manyara Serena. Otroligt hög standard jämfört med vad jag inbillat mig. Helt fantastiskt boende

Det blev en drink vid poolen. Vissa vattengympade. Vi badade ochbara, njöt. Jag kunde inte få nog av den här utsikten. Sen blev det middag och sovdags.

Fantastisk dag och ett perfekt ställe att fira 11-årig bröllopsdag på. Vakna i Arusha, se massa djur i Lake Manyara och avsluta vid en infinitypool med fantastisk utsikt. Imorgon åker vi in l Serengeti