USA, week 7: Miami

kort om uge 7

Sidste uge af min sommerferie i USA er nu gået, og det betyder, at jeg nu er hjemme i Danmark igen. Gustav og jeg fløj hjemad fra Miami fredag eftermiddag og landede i Danmark lørdag formiddag. Jeg vil så her kigge tilbage på, hvad vi har brugt denne uge på i Miami, hvor vi boede på det meget lækre hotel "Dream South Beach" i området South Beach.

Da Gustav var blevet godt rød efter vores Exuma-tur på Bahamas (læs om det her), så valgte Gustav og jeg om mandagen at tage forbi et af USA's største shoppingcentre; "Sawgrass Mills". På trods af de mange butikker, så fandt Gustav og jeg ikke rigtig noget at købe med os hjem, så derfor har jeg ikke nogen gode anbefalinger til dette sted fra min side af. Dette ligner os slet ikke, men det må være stilen dér, som ikke lige passer til os. Vi følte ihvertfald lidt, at vi spildte vores tid der, men så har vi da set det sted. Nu er vi mennesker heldigvis så forskellige, så det kan jo være, du synes noget andet - den faldt bare ikke i vores smag. Til gengæld vil jeg godt anbefale at tage til Lincoln Road for at shoppe - her var vi forbi to gange, og det var ikke svært for os at finde noget her. Stedet har en masse butikker og en del restauranter og så er der virkelig hyggeligt.

Derudover fik jeg også brugt noget af min fødselsdagsgave fra Gustav, som gik til en alligator-tur. Turen blev bestilt igennem tripadvisor (klik her), hvor vi blev kørt ud til Everglades Holiday Park. Der kom vi ud på en airboat i sumpområdet, hvor vi var så heldige at se to vilde alligatorer - en stor og en lille. Vi fik også her muligheden for at fodre fugle direkte fra hånden. Efter bådturen var der alligatorshow, hvorefter man kunne få taget billeder sammen med en alligatorunge. Det var en ret fed oplevelse at være så tæt på det vilde dyreliv og se Miami fra en anden side af.

Hvis man godt kan lide nattelivet, så er man næsten nød til at opleve det her i Miami også. Det vilde natteliv fik vi bestemt også oplevet onsdag aften på Ocean Drive. Her var vi afsted med vores nye vennepar, Ryan og Branda, fra San Diego, som vi mødte på vores hotel, da de skulle til samme alligatortur som os. Her besøgte vi først klubben "Voodoo", men vi gik hurtigt videre derfra til den næste klub "Mango", hvor vi blev og havde en fest til kl. 3-4 om morgenen. Vi havde virkelig en god tid sammen her, og jeg ville ikke have været foruden dette - det var klart tømmermændende værd, haha.

Det er jo pænt varmt i Miami (ligesom det også er på Bahamas) på dette tidspunkt, da luftfugtigheden ligger mellem 80-90%, så her har vi da selvfølgelig også brugt noget tid på ren afslapning på vores hotels rooftop poolområde. Stranden i South Beach var ret skuffende, da vandet ikke var klart og havde masser af tang, så derfor blev poolen her vores begges favorit. Hvis jeg en anden gang tager til Miami igen, så vil jeg prøve at tage ud til Fort Lauderdale, som befolkningen i Miami selv fortæller skulle have de flotte strande. Derudover har vi også været bare vandret rundt og set de flotte og hyggelige gader i South Beach, hvor der er butikker, restauranter, barer og caféer stort set alle steder. Selve bygningerne i Miami er en seværdighed værd. Mange af dem er nemlig præget af en art-deco-stil, hvilket, jeg synes, klær Miami så godt med de runde, bløde former og flotte parstelfarver - man kan jo ikke blive andet end glad, når man ser alle de farver.

Vores sidste hele dag torsdag blev vores tømmermænd plejet ved poolen efter vores bytur onsdag-torsdag. Senere skulle Gustav og jeg på mad-tur, som vi har bestilt igennem tripadvicor. Det var en del af min fødselsdagsgave til ham. Det varede fra 16:30-19:00, hvor en guide tog os rundt til 5 forskellige spisesteder sammen med et andet par. Har blev vi introduceret til Miami’s historie og kultur samt det lokale mad. Det var rigtig spændende og hyggeligt samt en rigtig god måde at slutte vores ferie af på her.

De 7 uger er virkelig gået hurtigt, men jeg har virkelig også oplevet og lært en masse - jeg føler mig helt fyldt op nu på den gode måde! Jeg har udviklet mig så meget og haft den bedste tid her. Jeg er så glad for, at jeg har gjort dette, og jeg gør det gerne igen!

Xo, Ida

ugen i billeder

#miami #miamisouthbeach #southbeach #sobe #dreamsouthbeachhotel #dreamsouthbeach #alligator #everglades #evergladesholdidaypark #nightlife #miaminightlife #artdeco