I måndags jobbade jag hela dagen förutom ett litet break mitt på. Var helt slut efter SF så fick verkligen kämpa mig igenom, som tur var så gick det rätt så fort. 2/3 barn är också lediga från skolan denna vecka men i måndags var alla lediga så det var full fart as usual with my kids. Igår så åkte vi till SeaWorld som alltid när dem är lediga, vi åkte mest bara karuseller och åt så det var gaaaanska kul, gillar ju som sagt inte att vara där.

Idag så skjutsade jag minsta tjejen till skolan och körde sedan mina andra värdbarn till OC där deras mormor bor. Vilket resulterade i 3,5 timmars bilkörning. Kan dock verkligen inte säga att jag klagar, ÄLSKAR att köra bil här i USA. När jag kom hem så hämtade jag minsta tjejen på skolan och så åkte vi hem, spelade spel och lekte lite innan jag var off från jobbet. Sen dess har jag bara gått en prommis till target och köpt lite gott och lagt mig ner i sängen för att se en film. Rätt så mysig onsdag ändå!

På söndagen började vi med att äta vårt motells fancy frukost, ja ni hör ju bara haha. Sedan vandrade vi iväg för att hitta cyklar att hyra och efter många om och men hittade vi äntligen! Sedan cyklade vi igenom staden, och San Fransisco går verkligen upp och ner i BRANTA backar. Men det var kul att uppleva.

Vi kom äntligen fram till själva bron och jag kan inte ens beskriva hur blåsigt det var. Kastades av cykeln två gånger och höll på cykla in i folk jämt. Men häftigt var det och jag är glad att jag gjort det men nästa gång blir det en hop-on-hop-off buss över tror jag nästan lol.

Sedan blev vi extremt hungriga och sugna på sushi så vi letade upp närmsta sushistället som var en halvtimma bort. Hade sådan träningsverk i benen efter denna resa alltså, galet!

Efter det strosade vi ner till Pier 33 för att köpa churros men dem var lite för små haha så vi letade upp en cafe och satt oss och pratade vi ca 2 timmar innan vi tog en uber till flygplatsen, vi alla var nog för trötta för att orka fara någonannanstans.

Vi åt en underbar middag på flygplatsen, typ första hamburgaren på år känns det som. Äter inte kött annars. Sedan fick vi våra flygbiljetter och insåg att vi var Priority boarding och vi ba: "omg vi har typ blivit uppgraderade" vi satt vid en nödutgång... Dock så värt, benutrymmet är ju magiskt!

• USA

Denna dag hade jag längtat så mycket efter i flera flera år nu. Har velat besöka Alcatraz forever. Så kändes verkligen så sjukt att jag äntligen skulle få göra det. Vi började dagen med att gå upp klockan 8, åt frukost och vandrade vidare i 45 minuter tills vi kom fram till Pier 39 där vi spenderade lite tid innan vår båt skulle avgå. Vi gick först ut på en pir och kollade in alla sjölejon och funderade över om man klarat av att simma från Alcatraz tillbaka till land. Ni vet fångarna som rymde för en massa år sedan. Vi röstade på ja, dem överlevde.

Vi gick sedan ut på själva pier 39, som är en känd pir i SF. Där fanns en massa mysiga restauranger, karuseller och små affärer. Vi köpte pommes och gick runt och strosade en timme innan vi vandrade vidare till Pier 33 där båten till Alcatraz avgår. Vi hade tid 11.30 och 12 minuter senare så var vi i land på ön.

Åker ni dit så gå cellhouse audio tour, man får då hörlurar och det är tidigare fångar och vakter som berättar om Alcatraz. Det tog ca en timme och det är så värt det!! Man får veta massor om fängelset, rymningsförsöken och fångarna som satt där. Så intressant verkligen!

Let´s be real, så jävla smart.

Efter att vi vandrat runt på Alcatraz i timmar kände vi att vi behövde energi så vi tog båten tillbaka och hittade en väldigt mysig resturang i Fishermans Wharf. Så underbart gott, mindre kul blev det dock när vi fick in notan på 72 dollar. Men vi var faktiskt på semester. En ursäkt jag haft hela helgen tror jag.

Vi insåg att klockan enbart var typ 4 då vi ätit klart så tog en uber till Painted Ladies innan solen gick ner. Väldigt coola och fina hus men fattar inte riktigt hypen.. Vi vandrade sedan typ en timme tillbaka till motellet, fixade oss, drack lite vin och gick sedan ut på en klubb och dansade.

Jag kan lätt säga att detta var en av de bästa helgerna i mitt liv. Svårslaget!

• USA

I fredags jobbade jag mellan 7-9 innan jag tog en uber till Sofia och vi åkte vidare till San Diegos flygplats för att ta flyget vidare till San Fransisco. 1 timme senare landande vi och tog en uber till motellet vi bodde på. Första gången jag bor på ett motell, fett mysigt ändå!

Sedan vandrade vi vidare till en känd gata som ligger på lomard street där vi också bodde. Men luras ej, det tog väldigt lång tid att gå eftersom San Fransiscos gator går upp och ner all the time. Och det är brant alltså, har sång träningsverk efter denna helg just nu.

Vi hade väldigt tur med vädret tydligen för att vara februari. Det var ca 18-19 grader på fredagen då vi kom, dock blev det kallare på kvällen och mot lördag och söndag men vi hade sol hela helger utan någon dimma! Fantastiskt.

Sedan tog vi en uber till Lovers lane vilket var helt omöjligt att få med på bild. Var så fint i verkligheten verkligen! Men det var mysigt, helt underbart att känna doften av skog lol. Man är ju en riktig norrlänning.

Vi var såklart sugna på pasta til middag och letade upp första bästa pastastället. Där tog jag en vegetarisk lasange och den var så himla god. Mycket godare än var den ser ut, thats for sure. Efter det vandrade vi hem till motellet, drack vin och såg Wahlgrens värld på Sofias telefon. Hur mysigt avslut på en bra dag??

Glad alla hjärtans dag allihopa och hoppas ni haft en riktigt underbar dag! Min har verkligen inte varit speciell alls haha. Började dagen med att överraska barnen med lite presenter innan det var dags att köra till skolan. Sedan har jag bara jobbat på till halv 8 på kvällen. Efter det såg jag OS med mina värdföräldrar ett tag innan jag gick in till mitt rum och kollade en disneyfilm och åt choklad. Helt okej kväll ändå måste jag ändå säga. Nu ska jag snabbt duscha och göra mig redo för att sova, har varit uppe alldeles för länge de senaste nätterna så måste få mig lite sömn i natt och imorgon eftersom jag har en underbar helg att se fram emot! Kram.

Dessa skor köpte jag för någon vecka sedan på target. Tyckte dem var rätt så fina och roligare med en annan färg än svart och vitt som normalt sätt är mina go-to färger. Sedan var det väldigt behövligt då jag inte har ett par snygga "normala" sneakers lol. Använder ju typ enbart mina birkenstokk.

Det här är en grej som är lite typiskt mig. Köpte en Travel journal där jag tänkt skriva och klippa och klistra in foton från mitt år här i USA. Kändes roligt med någonting som inte är på datorn haha!

När det är 17 grader och "kallt"här i San Diego, då tar man på sig tjockkappan på stranden.

Idag började jag dagen med att ta en uber till Sofia, där vi sedan åkte vidare till Fashion Valley för lite shopping. Vi mötte även upp Malin där. Tyvärr blev det ingen shopping för mig, bara mat på Cheesecake Factory. Värt varenda liten krona, mums. Pasta är bättre än allt! Sedan drog jag och Sofia oss vidare till vårt Au Pair möte på stranden i Coronado. Tur att vi är i samma grupp, allt blir så mycket roligare då! Där befann vi väl oss i ca 30 min innan vi åkte vidare till IKEA.

Dagens shopping blev då en massa svenskt godis såklart! Också där värt varenda liten krona. Köpte faktiskt en vattenflaska också, har inte haft en. Så 4 månader senare var det dags lol. Nej men detta blev en riktigt mysig söndag, sitter dock och funderar över hur helgen redan kan vara över... Tur vi åker till SF på fredag, åhhh längtar så mycket!! KRAM!

Idag jobbade jag till halv 6 innan jag tog en uber ner till UTC i La Jolla och mötte upp Malin, Rebecka och Sofia. Vi började med att äta middag på Shake Shack, så gott snabbmatsställe verkligen! Mycket fräschare än typ Mcdonalds. Sedan gick vi vidare mot bion där för att se Fifty shades freed, alltså ursäkta men den var så jävla bra. Lätt den bästa av dem 3! Åh vill nästan se den igen!! Så man skulle kunna säga att denna dag blev väldigt lyckad! Nu har jag just kommit hem och lagt mig i sängen, imorgon är jag ledig fram till 4 sedan jobbar jag fram till 8. Helt ok ändå. Ha en bra helg!

Jag har alltid varit en människa som skjuter upp saker till sista sekund. Men i USA är det omöjligt för väntar man till sista sekund då är det kört. Som till exempel idag, jag hade tänkt köpa alla hjärtans dag presenter till min värdfamilj typ i helgen men nu gick jag in på target och insåg hur utplockat det var. Men lyckades hitta lite saker iaf som fick duga. Undrar om det är en svensk grej, att inte vara så stressad över saker. Aja skönt att ha det gjort!

Idag kommer det bli en riktig jobbdag, nu är klockan 12 och ska om en halvtimme fara och hämta minsta barnet och sen blir det en massa körning till olika träningar och sådant ikväll. Tagga. Nej men vill bara ha helg nu, på fredag ska vi nämligen åka och se Fifty shades freed, sedan blir det jobb lördag mellan 4-8 på kvällen och på söndag blir det nog en riktig stranddag om vädret tillåter. Men först och främst ska jag överleva denna onsdag och tordag, kram!