Catch up i mitt liv

Äntligen är det dags att berätta allting. Eller nej kanske inte allting men vad jag har gjort det senaste året. Tänker att jag delar upp det för varje månad från juli förra året tills idag. Det kommer nog bli ett väldigt långt inlägg men gör er redo!

Juli 2017

I mitten av juli, närmare bestämt den 13:de började min resa. Jag fick veta att jag kom in på Högskolan i Skövde och jag tackade ja direkt. En sån glädje och lättnad. Hade inte besökt skolan än men däremot bodde jag i Skövde när jag var mindre så jag visste vad jag hade att vänta mig. Sååå glad och nöjd. Två dagar senare fyllde jag år. Födelsedagen spenderades på hotell tillsammans med en tjejkompis, för att sedan avslutas med en lunch med familjen på Sjömagasinet.

Augusti 2017

Jag var på privat lägenhetsvisning i Skövde och köpte den innan visning. Min gamla lägenhet las ut till försäljning och det gick överförväntan. Umgicks med vänner i Göteborg så mycket som jag kunde de sista dagarna jag spenderade där. Började skolan och hade intro de två första veckorna. Hade galet kul och träffade så många nya fina vänner.

September 2017

Pendlade från Göteborg till Skövde den första månaden men i slutet av september fick jag nycklarna till min lägenhet. Samma dag som jag fick nycklarna i Skövde så skrev vi på papper för försäljning av min lägenhet i Göteborg. Det var så skönt att allting var klart samma dag.

Oktober 2017

I oktober blev det en resa till Barcelona med familjen för att fira mamma som fyllde år. Vilken resa! Vi var så otroligt nära att missa vårt plan då vi glömde väskan med alla pass hemma och kom på det när vi kom fram till Köpenhamns flygplats (en timme bilväg). Tack och lov fick vi hjälp av en granne och hann precis med allt vi skulle innan planet lyfte. Och vilken tur var väl det med tanke på vilken resa vi hade och vilken stad Barcelona är. Dit vill jag verkligen åka tillbaka. Dessutom började jag att träffa min kärlek vilket gjorde oktober till en ännu bättre månad.

November 2017

Besökte ett snöigt Stockholm över natten med mamma för att gå på gala. Dessutom målade jag om mitt sovrum mörkgrönt, och jag är fortfarande lika nöjd som då. Se bild ovan från september för att se vilken skillnad det blev. I övrigt hände det inte så mycket mer i november.

December 2017

Åkte till Göteborg en helg för att strosa runt och träffa vänner. Spenderade min jul som vanligt nere i Helsingborg tillsammans med familjen och hade en lugn månad. Nyår spenderades här tillsammans med killen och hans vänner, exakt den nyår jag hade önskat mig. God mat och mysigt sällskap!

Januari 2018

Njöt av det vardagen hade att erbjuda. Åt goda frukostar och hade det bra helt enkelt. Var dessutom i Åre tillsammans med en förening i skolan i några dagar och hade sååå otroligt roligt. Inte lika kul att åka buss i 12 timmar men vad gör man inte för lite skidor? Tog en trip till Stockholm för att fira min tjejkompis i klassen som fyllde år. Åt gott (mycket god mat), drack gott och hade en superhelg där. Kanske det bästa av allt.. vi bokade en resa till New York! Vi åker dit i maj med ett stort gäng och har ni några tips så skriv gärna.

Februari 2018

Dessa månader på vintern är inte så speciella tycker jag. Det händer inte speciellt mycket och det känns som att ens energi försvinner till att orka igenom dagen. Spenderade alla hjärtans dag hemma då jag lagade middag till oss och vi hade en så bra kväll. Var en sväng i Göteborg för att fira bästa vän Josse. Och bland det roligaste var en babyshower för en vän som faktiskt fick sin bebis i helgen. Det var sååå lyckat och vi åt massor med gott och hade så kul.

Mars 2018

Tog en sväng upp till Branäs med familjen. Var på Skövdes, enligt mig, bästa restaurang Den lilla krogen. Skaffade mig sommarjobb på Skara Sommarland, som HR-assistent. För er som inte vet det så läser jag ett program som heter personal, organisation och ledarskap. Det är en grund i ekonomi med inriktning mot organisationer och personal. Supernöjd! Och även så lycklig över mitt sommarjobb som är inom det jag läser, stolt.

April 2018

Ja, och så var vi här i april. Den här månaden har gått så otroligt fort och det händer så mycket hela tiden. Har målat om mitt vardagsrum i grått, se bild. Hela vardagsrummet är nu grått och jag trodde inte att det kunde bli så bra som det blev. Kom igår hem efter en superhelg i Göteborg. Nästa helg tar jag en sväng till Helsingborg för ett par lediga dagar och sedan är vi inne i maj. Kan knappt förstå att våren är här och att tiden bara springer på. Har dessutom börjat sakta arbeta på mitt sommarjobb för att lära mig grunderna.

Tack till er som läste och nu har ni fått en kort inblick i mitt liv sedan jag skrev någonting senast. Fortsätt följa med så ska jag försöka uppdatera er så mycket som jag hinner/orkar under våren och sommaren.