Riga

Efter är trevlig kryssning till Riga är vi nu åter hemma. Vi har ätit god mat, umgåtts med Nellys härliga föräldrar och upptäckt Rigas alla delar. Fredagen bestod av en mysig middag på restaurangen ombord. När vi kom till Riga igår tog vi oss uppåt till innerstaden. Där strosade vi omkring och kollade i köpcentrum. Hittade favoritaffären Mohitos, en klädbutik med mycket snygga accessoarer till bra priser. Jag har tyvärr bara sett denna butik i Estland och nu Lettland. Men till min lycka såg jag dock förut att de har en webbshop. Vi gick även till Stockmann, där vi drömde oss bort vid inredningsavdelningen. När vi sedan skulle ta oss tillbaka till båten tog vi fel buss och hamnade borta vid flygplatsen. Då fick vi i sista sekund ta en taxi tillbaka. Men det gick bra och vi fick då på resan även se Rigas mindre mysiga områden. Tillbaka på båten njöt vi vid båtens spaavdelning där vi badade bubbelpool och bastade. Sedan var det dags för den efterlängtade buffe'n. Hoppas ni också har haft en mysig helg!

Amanda

Vi hittade även vår framtida bil, dock i rosa då förstås.