Tisdag och benträning!

Hej finisar, hur är det med er? 🖤
Jag har haft fullt upp med en uppgift hela dagen. Så såg därför till att få in träningen tidigt. Jag vet hur trött jag är klockan 17 när man slutar plugga haha. Morgonträning är verkligen bästa sättet för mig att få den gjord!

Passet blev med fokus på framsida lår! En muskelgrupp jag upplever tar en eeeevighet att bygga för min del haha. Passet var ganska snabbt och effektivt med kort vila emellan då jag ville behålla ”värmen” och bra kontakt. Jag gjorde:
- Vanliga knäböj
med tung hantel (hantel framför bröstet) —> superset med:
-
Tajta knäböj (samma vikt) 10 på varje x 3!

- Pistol squats med assist. Man kan antingen hålla i ett gummiband som är fäst i taket eller en dörrkarm, alternativt hålla handen på en bänk liknande, för hjälp upp!

- Benspark, 8 repetitioner x 5 set.

- Knäböj med skivstång 8 x 3

- Utfall (stillastående) med skivstång 8 per ben x 3

- Avslutade med Sissy squats. Första gången jag provade och satan va tungt det var! Men definitivt en keeper, känns precis där man vill att det ska brännas haha.

Superset innebär (för en som inte vet) att man gör övningarna direkt efter varandra, som varannan. Istället för att ta paus efter ett set går man direkt på nästa övning, och därefter vilar man kort (för att sen göra samma sak igen). Det ger ofta lite mer puls, bra kontakt och framför allt sparat det tid! Brukar ni inte göra superset så testa! De allra flesta som testar brukar tycka det är en nice form!


Hoppas ni haft en bra start på veckan? 🖤



Kram!

Gillar

Kommentarer