Glad söndag allesammans!!
Ligger just nu i soffan och kurerar mig, Mikael åkte precis hem 💔 Hade som vanligt tänkt plugga idag men är alldeles för trött/sjuk för att plocka fram böckerna över huvudtaget.. Ska istället ägna resten av dagen åt att bara vila upp mig inför veckan!!

Btw imorse bokade jag & Mikael flygbiljetter till Barcelona (han har ett hus utanför staden) dagen efter skolavslutningen. Känns skönt att ha iaf en resa inbokad (förhoppningsvis blir det fler) med tanke på eventuella jobb och så.. Har dessutom nästan aldrig heller åkt iväg såpass tidigt på sommarlovet, det kommer verkligen vara välbehövligt med semester då!!!
Längtar verkligen till sommaren <333

Vardag, Mat

Godmorgon bloggen!
Igår när vi slutat hoppade vi (Susanna, Matilda, Alicia & jag) in i Matildas bil och åkte till finaste Trollhättan <3 Vi vilade först lite och åkte sedan till ett köpcentrum, köpte faktiskt två partytröjor och hann dessutom med att dricka en ischai 🍩

När vi kände oss klara där rullade vi vidare till ICA och handlade en massa middags- och frukostmat. Till middag gjorde vi jättegoda pizzor och idag åt vi våfflor samt chokladfondue till frukost!! (Vi hade det verkligen supermysigt!!)

Tog tåget hem vid 12-tiden och just nu ligger jag i min säng och har ångest över att jag ska jobba idag, dock bara 4 timmar men ändå. Ikväll blir det iaf mellomys med Mikael vilket jag ser fram emot❤️

Glad fredag allesammans 🎀
Har för tillfället rast och väntar på att min sista lektion ska börja. Känner mig riktigt förkyld även idag men drack precis en stor juice så blev liiite piggare iaf. Har bara haft 2 lektioner idag och har hunnit skicka in en artikel samt beställa en jättefin kjol från NAKD, så känner mig nöjd och produktiv. Efter skolan ska jag vara med tjejerna och fira Alicia 💖

Förresten så hade jag och Mikael det jättemysigt igår på Arken Spa. Har varit där 3 gånger tidigare men aldrig ätit middag där. Hade alltså inga förväntningar på maten men (framför allt) huvudrätten var supergod. Kött med friterade potatisstrån (typ) med någon sås och morotspuré. Vi var ganska trötta efter allt badande och somnade innan klockan slog 11.

Hoppas ni får en bra helg, kramis

Selfie Queen LOL

Godmorgon!!
Idag fyller istället mitt bästis år, så grattis Alicia på 18års dagen ly 🥂🥂💕💕
Kan dessvärre inte gratta henne i skolan då jag som planerat stannade hemma sjuk idag. Är lite snurrig och har halsont men hoppas inte det blir långvarigt, ska ju jobba i helgen och så...

Men tänkte trotsa förkylningen (eller vad det nu är) och åka till Arken Spa ändå för vill inte missa det!! Det kanske inte är jättebra att bada men att vila i vattensängar och sånt skadar ju aldrig ;)

Ha en bra torsdag, puss!!

Btw är sååå nöjd ahhaha för har äntligen blivit glossybox prenumerant, har velat det länge och det är ändå relativt billigt haha. Så det ska bli kul att få testa på lite nya sminkprodukter varje månad och om någon av er (mina kompisar alltså) vill prenumerera kan ni skriva till mig så får ni 20 % på första boxen tror jag ;) Önska jag va sponsrad med mina 20 visningar per inlägg men tyvärr inte...

Vardag

Idag fyller världens bästa pojkvän 20 år!!!! Älskar dig mest i universum hihihi 💖💖💖💖 mitt allt

Firade Mikael igår kväll med middag, champagne (m sockervadd, erkänn snyggt) och tårta. Han fick även så klart lite presenter och en utav dem är att vi ska gå på spa imorgon, det ska bli asmysigt 💖

Dessvärre har jag mått väldigt dåligt idag. Har sedan lunch haft migrän, frossa samt lite magont och illamående 🤒 Sov 3 timmar efter skolan, har tagit tabletter och gått på en långpromenad i kylan med pappa - men får fortfarande sådär. Det blir antagligen ingen skola imorgon (missar mitt franska prov vilket är segt) men hoppas verkligen jag orkar med att SPAa!

Arbetsintervju gick dock väldigt bra trots omständigheterna och jag hoppas verkligen att jag får jobbet, är supertaggad. Om inte, får jag söka vidare och se intervjun som en bra erfarenhet :(

Kramis

Vardag, Resor

Eftersom vi bodde mindre än 1 km från Dubai Mall hann vid med att besöka shoppingcentret 2 gånger på kvällstid. Det fanns verkligen alla typer av butiker och restauranger. Fick köpt pyjamasshorts, nattlinne och en T-shirt från Zadig samt billiga örhängen hihi. Vi åt mina favorittacos (i hela världen) på Cheesecake Factory och provade även Shake Shack för första gången, 10/10 i snabbmatsbetyg.

Hej från kalla Sverige förresten! Härligt väder att komma hem till, fyfan.
Har iaf precis klarat av ett 2 timmars läxhjälpspass
vilket gick bra även om vi tappade lite fokus på slutet ;)

Ska nu hämta ut ett par nya gymskor (som förhoppningsvis passar) och sedan rasta min hund om jag orkar. Min mamma och syster kommer om någon timme hem från Kanada så innan jag somnar lär jag prata och äta middag med dem <3

Är (som sagt?) oerhört otaggad på att gå tillbaka till vardagslivet, vill vara kvar i min semesterbubbla 😩😩😩 Men det är bara att ta en sak i taget och att börja spara/planera nya resor framöver så att man har något att se framemot.

Kramis ❣️

Vardag, Resor

Godkväll bloggisen och förlåt för min inaktivitet, förstår att ni blivit besvikna i vanlig ordning. Sitter just nu på ett flygplatscafé och ska om någon timme boarda planet till Frankfurt —> därifrån vidare hem sen. Har dock tagit ledigt från skolan imorgon (måndag) så kan ju sova lite till väl hemma om det behövs ?

Har verkligen bara myst, slappat, solat och ätit denna resan. Det har varit oerhört välbehövligt att komma iväg från den hektiska vardagen 😩 typisk mening förlåt. Så klart mår man också tusen gånger bättre i värmen än hemma i slaskiga Göteborg :(

Men nu är tyvärr resan över och om ett halvt dygn är vi hemma igen, usch. Har inte så mycket planer för veckan förutom att fira Mikaels 20 års dag (💛), plugga, gå på anställningsintervju och att jobba på Subway & som läxhjälp.

Hoppas ni haft ett lika bra sportlov som mig, kramis ❣️

Vardag

Vi skulle ju egentligen ha spenderat våran alla hjärtans dag kväll på Waldorf Astoria... Men vi avbokade det i sista minuten eftersom det var vår första kväll i Dubai, vi var trötta och menyn var lite väl avancerad för min smak (hummer, kaviar, anka och liknande). Istället åt vi en 4-rätters på hotellet och det var så klart mysigt det också. Vi lurade dessutom till oss ett glas mousserande vin vilket var över förväntningarna i ett land som detta 🥂LOL😱. Maten var helt okej (getost, lax, sorbet och parlova) men det bästa var att för första gången få fira alla hjärtans dag ”på riktigt” med någon man älskar, hiihi GOALdigger #️⃣💯

Mat, Resor

2/5 heldagar (typ) har vi spenderat på La Mer Beach, då hotellet erbjöd shuttlebuss dit vilket tog endast en kvart. Iaf var stranden superfin, lugn och runt omkring låg massor av restauranger och caféer. Vi hann även med att hyra trampbåt i 30 min och att köra jetski först 15 min och sedan 30. Jag fick köra hela tiden haha och det var hur kul som helst (trots att vi trillade av den 2 gr) 😍 Här kmr lite blandade bilder

Första gången vi besökte La Mer åt vi brunch på en fransk café/restaurang-kedja följt av en banana split på det tydligen kända Sugar Factory ! Asgott

Idag åt vi grekiskt mat (pita-bröd med grönsaker/kyckling/tsatsiki) och innan vi tog en taxi med hann vi med ytterligare ett besök på Sugar Factory. Kunde dock ej dricka upp min alkoholfria Cottoncandy Martini för den smakade smält godis haha 🍭🍭🍭

Godkväll bloggisen !!
Klockan är just nu 01 men i Sverige 22 så jag är relativt pigg. Imorse sov vi ut men var väldigt trött ändå efter resan och så. Men vi tog oss tillslut upp och åt frukostbuffé som var asnice och från klockan 11 och framåt har vi solat (32 grader i solen hihi) samt badat (med en nacho-lunch-pause). Efter en promenad i området inklusive 7-eleven shopping duschade vi och åt sedan alla hjärtans dag middag i restaurangen 💕 Det var mysigt och helt okej gott men dock var det en jobbig latino/despacito-sångare som sprängde våra trumhinnor 🍾 :( Jaja godnatt nu 🌃