Vid 10.00 igår hade jag nageltid, så jag plockade upp Ida för att åka till Haninge centrum. Jag körde på french fade vilket blev super fräscht!! När jag var klar tog vi en runda i butikerna i förhoppning om att hitta något vi kunde ha på oss under kvällen, och som tur var fyndade vi båda två en topp och lite smycken.

Efter lite shopping åkte vi hem för att göra oss i ordning innan vi möttes upp igen för att ta oss till Matilda som bjöd in till middag.

Hon bjöd på tryffelpasta och Ida och jag hade köpt med oss vin och bubbel, och allt var så otroligt gott! Tryffel har blivit en favorit i alla olika koncept hos mig, tycker det är riktigt jäkla gott!! Efter maten åkte linschips, lakrits och shots fram, och så blandade vi passionsfrukts mojito samtidigt som vi spelade lite spel som slutade i dans till gamla klassiker. Sedan väntade efter många om och men en rolig utgång innan jag somnade gott i Christoffers famn, en riktigt lyckad lördags kväll.

Igår åkte jag hem till Ida för en riktigt mysig kväll tillsammans vilket var så fruktansvärt behövligt. De senaste dagarna, eller egentligen veckorna har inte varit speciellt bra psykiskt för mig. Min trötta kropp och hängande ögon har blivit en vana, men i onsdags kväll bröt den värsta ångesten på länge ut, och höll i sig tills jag vaknade upp i fredags morse. Jag var i stort behov av kärlek och närhet från en utav mina närmsta, så efter jobbet åkte jag till maxi för att handla allt man behöver till tacos innan jag åkte hem till Ida. Hon lagade middag till oss och jag fick verkligen lätta mitt hjärta, så skönt med någon som lyssnar och förstår!! När klockan blev nio åkte jag hem och somnade gott i Christoffers famn vilket blev det perfekta avslutet på kvällen.

Förra helgen överraskade jag Christoffer med hotell för att fira vår 2-årsdag i efterhand, alla hjärtansdag & vår månadsdag.

Efter att vi gjort oss i ordning samtidigt som vi skålat i lite bubbel tog vi hissen upp till hotellets rooftop bar för en drink, självklart beställde vi både in mojito som är våran favorit. Vi bodde förövrigt på Radisson Blue som ligger precis vid centralen.

När drinken var uppdrucken gick vi den korta promenaden till Vigårda för ett glas och lite sötpommes som snacks samtidigt som vi diskuterade hur viktigt det är att trivas i sin relation. Jag älskar att vi är så otroligt öppna och ärliga mot varandra, så viktigt i ett förhållande! Kan varmt rekommendera att hänga i Vigårdas bar, så härlig stämning!!

Därefter tog vi en taxi till Panevino där vi bokat bord. Men pågrund av otroligt dålig service och ett lite för långt häng i deras bar i väntan på hjälp bestämde vi oss för att ta en promenad till en av våra favoritrestauranger, La Pategonia som inte blev någon besvikelse.

Vi beställde in en grilltallrik samt en flaska vitt vin att dela på. Innan maten kom in blev vi även serverade en traditionell sydamerikans drink som var så god och fräsch!! Även maten var otrolig, precis som sist vi var där, 10/10 helt klart!!

När vi käkat upp kände vi båda att planerna om att sätta oss på en bar för att lyssna på lite musik inte lockade speciellt längre, så vi tog en uber tillbaka till hotellet och somnade gott i dom sköna sängarna istället vilket var ett klokt beslut. En så otroligt lyckad kväll verkligen, tack älskling<3

Igår landade vi hemma i Sverige, och jag fick världens bästa mötande av Christoffer. En stor ballong och en bukett rosor hade han med sig, min fina kille. Äntligen fick jag krama och pussa på honom igen, jag var helt pirrig i magen när vi var påväg genom tullen för att komma ut från flygplatsen. <3 Han är verkligen den ända anledning till att det känns bra att vara hemma igen, annars är jag allt annat en redo för jobb, kyla och vardag igen.

Sista kvällen i Bangkok avslutade vi med en god middag på 24 våningen. Vi bestämde oss för att lyxa till det lite, så vi sökte upp en rooftop bar som var något utöver det vanliga. Att äta en god middag med den här utsikten var ett otroligt bra avslut på vår resa. Att servitriserna var iklädda glitter och paljetter från topp till tå gjorde upplevelsen komplett, jag är en riktig sucker för sådant som glittrar!

Jag och min fina bästis <3

Vi började med att beställa in varsin passionsfrukts mojito och den får helt klart 10/10, såå god och uppfriskande!

Sedan blev det natchos för oss båda, men när vi inte blev tillräckligt mätta beställde vi även in pommes med parmesan som vi dippade i tryffelmajo, gud så gott det var!!

Vi fick ett perfekt avslut på resande god mat, underbar utsikt och bra sällskap.

Första heldagen i Bangkok startade vi med frukost innan vi intog poolen för några timmars slappande. Jag lyssnade på Carolina Klüfts självbiografi och Elin läste samtidigt som vi finslipade på brännan.

När vi fick nog av solen (hur man nu kan få nog av den) gjorde vi oss i ordning för en eftermiddag i shoppingcentret Terminal 21. Jag köpte en hel del supersnygga underkläder, samt ett par sneakers, en sinnessjuk väska samt en längre tjocktröja. Imorgon väntar ännu mer shopping samt att vi bokat tid för att fixa våra naglar vilket ska bli så skönt då mina naglar inte är en vacker syn just nu.

Till middag blev det ännu en gång sushi vilket var såå gott!!

Nu sitter vi och väntar på att vår bio ska börja. Så jäkla mysigt att avsluta dagen med bio och popcorn, en riktig date med min bästis <3

Hej från Koh Mak!! Nu ligger vi i varsin hängmatta på restaurangen "Riverside" efter en otrolig middag och lite kortspelande. Första hela dagen på den här ön lider mot sitt slut, och tyvärr har vi endast två dagar kvar innan båten går mot Bangkok. Koh Mak bjöd dock på regn större delen av dagen, och de resterande dagarna ser tyvärr inte bättre ut. Men vi gjorde det bästa utav situationen och tog skydd på vår favoritrestaurang på stranden för flera timmars häng. Vi beställde varsin smoothie och nötter som vi njöt av medan vi spelade kort och lyssnade på bok medan regnet öste ner, det var faktiskt väldigt mysigt. När regnet slutade la vi oss i varsin solstol för att fånga dagens solstrålar innan vi gick tillbaka till hotellet för det obligatoriska säng-hänget innan vi tog oss till restaurangen. Nu väntar en biljardmatch innan vi ska hem och sova. Puss och kram <3

Idag valde vi att lyxa till frukosten eftersom att det är vår sista på Koh Chang. Vi har varit sugna på att testa på hälso-caféet som ligger precis bredvid hotellet hela veckan, men det har aldrig blivit av. Idag tyckte vi dock att det passade perfekt som sista måltid då vi tröttnat ordentligt på frukosten hotellet bjuder på, thailändare kan inte riktigt det där med frukost. Vi beställde in varsin smoothiebowl samt en lemonad med smak av citron och honung, mums!! Det var supergott tyckte vi båda!!

Snart kommer taxin och hämtar upp oss för att ta oss till vår speedboat. Nu håller vi tummarna för lika fint väder på Koh Mak som Koh Chang skämt bort oss med hela veckan!!!

Vi gör inte mycket om dagarna. Vi solar och badar hela dagarna innan vi går tillbaka till hotellet för lite häng innan vi gör oss i ordning för middag på stranden. Så otroligt härligt, jag njuter av varje sekund! Idag är det dock ö byte en sista gång. Fyra härliga dagar på Koh mak väntar innan vi tar oss till Bangkok för att leva några dagars stadsliv innan vi flyger tillbaka till Sverige om prick en vecka. Har så blandade känslor för att komma hem, egentligen vill jag inte, men det ska bli så otroligt mysigt att komma hem till Christoffer igen, jag saknar ihjäl mig efter honom!!

Ja hur ska jag börja! Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig. Vi befinner oss nu på Gili T, men Elin är fortfarande sjuk så vi bestämde oss idag för att styra kosan mot Thailand igen. Vi kan inte göra alla äventyr som vi planerat när Elin mår dåligt, och dessutom är det tydligen regnperiod i hela Indonesien samt Vietnam (som vi skulle till efter Gili) vilket blev droppen för oss. Imorgon går flyget mot Bangkok där vi sedan åker vidare till Koh Chang där vi spenderar en vecka innan det blir fyra dagar på lugna Koh Maak. Därefter ska vi leva stadsliv i Bangkok i tre dagar innan vi flyger hem till Sverige en månad tidigare än planerat. Det känns så otroligt tråkigt, och jag ser det tyvärr som ett misslyckande men det här är det bästa vi kan göra åt saken. Allt som allt har jag ändå varit ute och flängt i en och en halv månad!! En sak som är säker är dock att jag ska tillbaka till Indonesien, men självklart när det är högsäsong!