Livsstilsendringa er på tide!

Nå er det seriøst på tide å ta tak. Begynner å få en real "love handle" (eller to digre når jeg sitter) rundt mage og midje. Veldig altså, og bildene yter dem ikke "rettferdighet".Det første bildet tok jeg for 2 1/2 uke siden, og det til høyre tok jeg nå i morges. Omfanget i mageregionen har vokst mye siden jeg slutta å røyke.

Jeg skal måle rundt magen, livet, hofter og begge låra den uka her. Se startmålene mine. Har ikke vekt som funker, men må få veid meg også. Er bare nødt til å gjøre noe. Jeg hadde en del kilo for mye før røykeslutten, men nå har jeg est mer. Både ser og føler det, merkes på klær også. I morra skal jeg til legen, sjekke verdiene mine før jeg setter i gang.

Har i dag funnet frem til noen blogger hvor jeg muligens kan finne oppskrifter til middager. Skal tipse om noen av de, hvis jeg bruker oppskrifter derifra.

Man skal liksom godta mer vekt ved overgangsalder, samt etter røykeslutt. Det har jeg også tenkt. Men, Nei, så pokker. Jeg er for glad i kroppen min til å akseptere at den skal være for stor. Blir bra for de tidvis (ofte) vonde leddene (hofter, bein, rygg) mine å bære på mindre vekt også. Og alle organene i kroppen har det bedre med sunn vekt.

Klart jeg skal dele reisen min her - opp- og nedturer. Hva som er enkelt, og vanskelig. Seiere og sprekker. Trimvalg og litt om vettug mat. Det blir faste innslag her hele veien frem mot sunnere kropp og størrelse. Kanskje noen får litt inpirasjon? (Dette blir ikke noen ren "slankeblogg", forresten. Det er en alt-mulig-blogg.)

Har ingen planer om å bli sylfide igjen, men nå en størrelse som er bra for kroppen, og jeg føler meg vel med.

✨ Aina

#nouw #nouwblogg #nouwblogger #bloggersdelight #sunnkropp #sunnerelivsstil #livsstilsendring #kroppertopp #overgangsalder #nedivekt #oktober2019 #heltzen

Liker

Kommentarer

Midlivs
Midlivs,
Uff ja - jeg har også lagt på meg en del spesielt det siste året, har blitt alt for mye stillesitting med studier i tillegg til jobb, og litt for mye godsaker......har faktisk startet på 5:2 - dietten i dag 😊 Skal prøve å få klemt inn et par treningsøkter i løpet av uka også, merker jo at det gjør godt når man først kommer over kneika.
nouw.com/midlivs
HELTZEN
HELTZEN,
Det er så fort gjort! Du skal også ta grep nå ja - så bra 😊 Har hørt om 5:2, men ikke sikker på hva den går ut på. Skal du skrive om det på bloggen? Du, ja, det er skikkelig herlig når man først kommer i gang 😃
nouw.com/heltzen
Midlivs
Midlivs,
5:2-dietten går ut på å spise 500 kcal 2 dager i uka, og normal, sunn mat i fornuftige porsjoner resten av uka. Jeg synes det er greit fordi jeg synes det er sånn pes med kaloritelling, og da slipper jeg unna med å gjøre dette to ganger i uka. Når man spiser såpass lite kalorier, er det nesten å betrakte som en fastedag, og det skal visstnok ha positiv innvirkning på vekttap i tillegg til kaloriunderskuddet. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å blogge om det, men kanskje jeg skulle vurdere det likevel 😊
nouw.com/midlivs
HELTZEN
HELTZEN,
Aha! Ja, legen snakka litt om 5:2 i går, uten å gå helt inn på hva det er. Han hadde begynt slankekuren sin med 5:2. 500 kcal per dag.. det er da ingenting 😃 Hva kan du spise da? Salat? Men jeg skal se nærmere på det. Må finne det som passer best for meg. Supert at det hjelper deg 😊 Ja, helt sikkert en god ide å skrive litt om det, for dette er noe som vil interessere mange å kunne noe om 😊
nouw.com/heltzen
Midlivs
Midlivs,
Du vil bli overrasket over hvor mye mat du faktisk kan "få" for 500 kcal 😃 Havregrøt med et lite smørøye til frokost og chili con carne (uten ris) til middag, f.eks. Det er klart det er lite, og det er derfor man bare skal spise slik 2 ganger i uka, og ikke påfølgende dager. Man må finne seg i å være mer sulten enn normalt disse dagene, og det er heller ikke anbefalt å trene på fastedagene, men gå en tur går fint 😊 En fordel er at magesekken etterhvert vil venne seg til mindre mengder mat, slik at du antakelig vil spise mindre de andre dagene også.
nouw.com/midlivs
HELTZEN
HELTZEN,
ja, nå har jeg lest litt mer om det, og det er faktisk mulig å spise en del selv på 500 kalorier 😃 veldig forståelig at det ikke bør trenes de dagene, får sikkert litt lite energi. Ja, det med magemålet som minker er en viktig faktor.
nouw.com/heltzen
Jan,
Jeg var under 60 kg, og uten både mage og rompe (ifølge mon kjære fru...) til for 3 år siden. Slutta og røyke for 4 år siden. Men da skjedde det noe.. plutselig var skjorter og bukser stjælt og erstatta med noe knøttesmått av noen klesplagg........
dedicat.blogg.no
HELTZEN
HELTZEN,
Det er SÅ rart det der.. det er som om røykeslutt og krympefunksjonen til vaskemaskina samarbeider.. helt håpløst.. 😉 😃
nouw.com/heltzen