Efter promenaden åkte vi sedan till en strand som sagt. Det var skönt. Sedan kom vi hem och gick och åt middag på ett tak och spelade plump.

Igår var vi på sk worshipping (?) hos Hins familj. Kort fattat är det en ritual där man dukar upp massa mat och plingar i klockor för att hämta andar från döda förfäder som sedan ska äta maten. Sen bränner man låtsaspengar och håller på. Ni hör ju. Stolle-prov som Stig kallar det. Det var kul att kolla på och efter att andarna ätit så fick vi äta av maten.

Sedan åkte vi till en annan strand

Sen gick vi ut och åt och sen hem och spelade plump. Igår var det ju tet, eller hur det stavas. Orkar inte googla. Kinesisk nyår iaf.

Har glömt av att jag har ett liv hemma och att jag liksom måste göra grejer när jag kommer hem? Fy och fy och fy.

Började dagen med en morgon/promenad med Matilda. Vi lyckades virra bort oss totalt och gick vilse då vi kom in på en massa småvägar. Det visade sig även att ingen kan ett enda ord engelska, så någon hjälp gick inte heller att få. Efter mycket virrade och skratt och lite panik lyckades vi känna igen oss. Hur fint är det inte med risfält?

Sen åt vi lunch på en strand vi hitta mitt i ingenstans, då tett är just nu så är typ allt stängt. Inte en enda annan gäst i sikte och personalen var uppriktigt överraskade över att vi dök upp. Åt nudlar med grönsaker och fried rice. Mumma

Nästa stop hette Heroic mother. Ett helt munument och museum dedikerat till mödrar och till offren i kriget. Fint men lite motstridigt i ett så ojämställt land. PROBLEMATISKT som Wimme hade sagt. Hiho. Vackert var det iaf.

Sen kom vi hem och idag lagade Hien och Eva middag här hemma. Vietnamitisk mat är så gott då gott så gott. Nu ska vi avsluta kvällen som alla andra - plump och choklad. Imon blir det beachen. Kyss och kram

Idag har vi haft roadtrip! Såhär har alltså större delen av dagen spenderats.

Första stop blev Son My som är en by där Amerikanerna döda runt 500 civila under vietnamnkriget. En massaker vara bilder ledde till att Amerikanerna var tvungna att dra sig tillbaka då hela världen insåg vad som pågick.

Inne på museet fanns otroligt hemska och starka bilder. Tog inga bilder där inne för blev helt matt.

Sen ville Hien aka vietnamesiska killen åka förbi ett tempel. Det var nästan helt omöjligt för mig och matilda att hålla oss för skratt där inne. Det ser ni på bilderna här ovan. Resten av dagen kommer i ett annat inlägg då detta tydligen blev för långt.

Älskar redan Hoi An. Vi kom fram igår kväll och möttes då upp utav Hin, Eva och Stig. Gick ut och åt middag på ett vegetarisk ställe och åt godaste padd-thaien ever. Gick hem och sov för att idag äta frukost och sen ge oss in till stan där vi har strosat runt hela dan och kollat affärer. Nu har vi ätit middag på the market place som det hette, och sedan spelar plump. Nu ligger jag i sängen

Mår bra här. Vi går en hel del då vi bor typ en 30 min promenad från stan som man går 2-4 gånger om dan typ. Detta har innebärt skoskav men också tid till konversationer. Äter god och spännande mat också. Känner att det är så här man borde leva - äta riktig och god mat och sedan röra på sig till vardags. Inte massa tjafs som jag håller på med hemma.

Sydde upp en balklänning också som jag älskar. Den är så fin tycker jag

Avresa idag. Först till Stockholm och efter 10 långa timmar och massor av blod i fötterna var vi i Hong Kong. Nu har vi varit på denna flygplats i snart 9 timmar i väntan på nästa flyg till Ganang i Vietnamn. Fin flygplats med fin utsikt och dessutom med massor av söta barn. Även svinkallt och med gälla kinetiska höga utrop då och då. Snart är vi framme iaf <3

Det har snöat och jag har myst med Hanna

Classmates<3

Sov hos Wilma med Hanna och Alma och när vi vaknade imorse var det sol! Tjoho. Åt crossaint till frukost och va i skolan i två lektioner för att sedan äta toast och få lite sol på Hannas balkong. Nu ska jag snart röra mig mot Iris när hela gänget ska ses.

Lååång dag idag. Började den med besök hos umo för att sedan röra mig mot skolan. Åt lunch på el paso och fem lektioner (!!!) senare slutade jag. Träffade Alma en sväng och nu äter jag morötter med Matilda. En vanlig tisdag mitt i livet helt enkelt.

Mina älskade bästisar på fysiklabb. Älskar bilder från labbar hiho

Jag och Hannes. Har leeeevt i min mössa från Acne ända sen jag fått den. Så skön, speciellt när det varit iskallt de senaste dagarna.

Idag var jag lite tidig till läxhjälpen så satta mig och lapade i lite sol i några minuter. Nog bästa minuterna på hela dagen

Igår ville jag, mamma och Matilda ut och äta. Vi gick till Made in china som vi inte varit på på länge. Tog inte en ända bild på maten då vi åt typ 10 olika rätter, men det var göööörgott iallafall. Här får ni en bild på kvinnan i mitt liv