Jeg vil her dele min første opskrift med jer! Jeg overvejer at udgive en e-bog som skal indeholde lækre opskrifter, så her får i lige en gratis "smagsprøve". Disse Protein-Balls er veganske og "sunde" i forhold til andre protein produkter, som ofte er meget bearbejdede. Ingredienserne er nemlig af naturlig oprindelse. Jeg snupper en inden min træning da de giver god energi, men også som en snack når jeg er lækkersulten. De er helt sikkert et langt bedre alternativ end så meget andet.

Jeg går meget op i at give min krop det bedste af det bedste. Jeg vælger derfor altid mine ingredienser med omhu. Til disse Balls har jeg brugt mine absolut yndlingsprodukter fra NovoVita .

Til disse skal du bruge:

✗ En foodprocessor

✗ 40 Vegansk proteinpulver (Jeg bruger denne og fra NovoVita )

Tilføj ekstra vitaminer med 20 g. denne fra NovoVita .

✗ 200 Øko medjool dadler

✗ 100 Øko havremel

✗ 140 g. risdrik (Jeg bruger Naturli)

Topping:

✗ Øko mandler

✗ Øko chia frø

✗ Øko raw kokos-chips

Ernæringsinformation:

Pr. 40 g.

Kalorier: 95.66 g.

Kulhydrater: 17.76 g. -Heraf sukkerarter: 10.72 g.

Fedt: 0.79 g. -Heraf mættet: 0.14 g.

Protein: 4.55 g.

Kostfibre: 0.19 g.

Salt: 104 mg.

Fremgangsmåde:

Har du ikke havremel kan du selv blende det i en blender. Dette er noget jeg foretrækker, da melet så er helt friskt. Blend dadlerne i din foodprocessor til du får en klistret masse. Har din foodprocessor en "pulse" funktion, vil jeg anbefale at du benytter denne, for at den ikke kommer på overarbejde. Tilsæt nu havremel og blend igen. Nu tilføjes resten af ingredienserne - pånær den lækre topping selvfølgelig. Du skulle nu gerne have en fast masse, som ikke klistrer og som er nem at forme. Rul en lang pølse og skær dine balls ud, vægten skal være 40 g. pr. stk. Nu formes massen til kugler(brug evt. en ske for at dine balls bliver så runde som muligt). Tilsidst vendes de i lige hvad du har lyst til! - Brug evt. den topping som jeg har brugt - Mandler og Kakao er mine yndlings!

Likes

Comments

Instagram@heleneschulin