Dam through my phone

Muutamia kuvia mitä sain puhelimen kameran rullaan tallennettua Amsterdamin reissulta.

//Few pictures from Amsterdam trip, that I captured on my phone's camera roll.

Meidän hotellissa (Mr Jordaan) heti pisti silmään tosi kiva ja harkittu sisustus. Yleisistä tiloista löytyi ihania pieniä kuvausystävällisiä nurkkauksia ja seiniä. Huoneessakin oli pikku esineet mietitty tarkkaan ja koko hotellin sisustus teeman mukaan, kahvikuppeja ja tyynynpäällisiä myöten.

// Our hotel (Mr Jordaan) was so cute, first when we walked in we saw all the nicely decorated walls and corners. The whole decoration was so picture friendly. At the rooms the same decor continued, with matching coffee cups and pillowcases.

Oltiin niin nälkäsiä ekana iltana kun päästiin perille Amsterdamiin, et vaihdettiin vaatteet nopsaan ja lähdettiin kävelemään hyvää ravintolaa etsien. Päädyttiin syömään burgerit pieneen kahvilaan Royal Palacen lähettyville. Heillä oli auringonpaisteessa kanaalin puolella pöytä vapaana, joten pysähdyttiin aika äkkiä siihen syömään. Myöhemmin illalla lähdettiin kiertämään punaisten lyhtyjen aluetta, ja käytiin prostituutiomuseossa, mikä oli melko mielenkiintonen.

//We were so hungry when we first got there in Amsterdam, that we quickly changed our clothes and head out to find a restaurant. We saw this small cafe with tables outside at the canal in the sunshine, so we turned around quite fast and sat on the table there. Later that evening we went out to walk around the red light district. We also visited the prostitution museum, which was quite interesting.

Seuraavana aamuna törmättiin joutseneen kanaaliristeilyllä. Kapteenilla oli veneessä leipää, mitä sai syöttää linnuille. Kanaalikierroksen jälkeen käytiin Anne Frankin talossa, missä molemmat oli taas niin nälkäisiä, että kun vihdoin päästiin ulos talosta niin suunnattiin lähellä olevaan Da portare Via pizzeriaan. Myöhemmin päivällä käytiin kaupungin toisella puolella kauppahallissa, ilmaisten kangaskassien toivossa, mutta ne oli harmillisesti jo loppuneet. Syötiin siellä kuitenkin pizzanlounaan jälkkärinä frozen jogurtit.

//The following morning, we saw a swan on the canal tour. The captain had some bread on the boat that we could through for the swan. After the tour we visited Anne Frank house, where we both became so hungry that once we got out of the house we headed straight to a pizzeria near by called Da portare Via. We also went to a food market a bit further from the centre, hoping to get a free fabric bag, but unfortunately they were all already given away. However, we ate frozen yogurt there, as a dessert for the pizza lunch.

Viimesenä päivänä nähtiin Saran hollantilaista vaihtarikaveria, joka tuli Rotterdamista junalla Amsterdamiin. Käytiin A'dam lookout näköala paikassa. Varattiin liput keinuun mikä oli talon katolla, ja keinu yli reunan. Pari tuntia jouduttiin odottamaan että päästiin keinumaan, joten tilattiin juomista ja vähän välipalaa. Päivä vietettiin siis hollantilaisten kanssa, mutta illalla he lähti junalla takaisin etelähollantiin. Me pakattiin matkalaukut valmiiksi ja suunnattiin vikalle illalliselle Amsterdamissa. Mentiin Spanjen en Van Twist nimiseen ravintolaan ja tilattiin pöytä täyteen; karahvi viiniä, toinen vettä, naposteltavia nachoja, vege bitterballeneita ja molemmille oma pääruoka.

//The last day we met Sara's dutch exchange student friend, who came by train from Rotterdam to Amsterdam. We went to A'dam Lookout point. It took a couple of hours before we were able to go swing on the edge of the building. While waiting for our turn, we ordered some drinks and snacks. The dutch girls went back home to southern Netherlands, after the day. We packed our luggage and went out for a last dinner in Amsterdam. We chose the restaurant Spanjen en Van twist, and ordered a table full; wine, water, nachos and vegetarian bitterballen and main courses for both of us.