Om det finns något jag inte kan hitta motivationen till så är det just yoga och stretch. Dock så vet jag ju att det är något jag skulle behöva göra inte minst för att må bra utan för att bli lite vigare och rörligare i kroppen. I både pooldance och i luftakrobatiken krävs det en viss vighet. Men också för att inte ha ont i ryggen med mera. Man kan hitta många anledningar till att köra stretch och yoga men jag tycker att det är så himla tråkigt och har svårt att hitta motivationen.

Egentligen finns inga ursäkter jag menar istället för att sitta i soffan framför tvn kör ett stretch eller yoga pass där har du det, det finns tid men jag försöker hela tiden hitta ursäkter.

Det jag också tycker är svårt är att hitta övningar som känns bra och roliga. Det finns ju miljontals övningar att välja mellan.

Nu ska jag försöka köra fem min yoga varje dag. Har också ett program på 17 min son jag gillar son jag kan köra två ggr i veckan kanske.

Är också väldigt dålig på att göra uppvärmning innan tex ett styrkepass kan tänka mig att det också kan påverka. Vad kör ni för uppvärmning?

Har ni några roliga stretch och yoga övningar?

Jag behöver bli rörlig i rygg och höfter framför allt men också i bröstryggen samt att jag har stora problem med nacken. Eller egentligen behöver jag stretcha baksida ben också så egentligen hela kroppen det hänger ju ihop.

Körde några övningar ikväll så ska försöka komma igång fem min varje dag så länge :).

Gick igenom mina träningskläder idag :) man kan aldrig få för mycket eller vad säger ni? :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Som ni redan vet så har jag tidigare skrivit lite om att jag fått en dålig start på mitt lilla projekt. Första veckan fungerade okej men sen fick jag en svacka, sen tog jag igen mig. Det slutade sen med att jag fick ont i handleden och fått vila i två veckor och ni även sjuk. Kan man få en sämre start?

Men nu känner jag att från måndag att jag ska försöka satsa på detta. Köra all träning och följa kosten ordentligt. Nu är det bara några månader kvar och finns inga ursäkter. Jag valde att gå med i projektet självmant och det är bara jag som kan göra jobbet. Så nu hoppas jag att jag har allt med mig så jag kan få en bra ny start så jag känner att detta ger mig något.

Måndag = ny start och köra hårt.
Det är sånt som händer såklart men känns ändå lite surt att det gått så många veckor och jag har misslyckats totalt hittills, iallafall som det känns just nu. Ajja bara å ta nya tag.

Idag hejjar jag på mina två kollegor som ska springa arena run. Vi var sju från mitt jobb som skulle springa men alla utom två är sjuka. Men vi är glada och stolta över kollegorna som ändå kan representera Åbyskolan :).

Kanon fint väder idag kanske blir en promenad idag. Feberfri just nu.

Likes

Comments

Dem senaste Två-tre veckorna har vi gått om varandra i sjukdomar i vårt arbetslag och i övriga skolan. Många har varit sjuka samtidigt. Jag har försökt kurrera mig och hålla mig i form men nu gick det inte längre. Ligger hemma i feber :(.

Det som gör mig mest ledsen är att vi är några från jobbet som bokat oss till arena run på lördag och jag har sett fram emot detta sen vi bokade i oktober. Men nu är halva gruppen sjuka inkl mig. Det känns så himla trist att behöva skippa ett lopp som man sett fram emot så mycket, nu är det några dagar kvar till lördag men får kanske ställa in mig på att inte kunna tävla.

Känner mig jätte ledsen över detta. Men kommer hejja på dem av gruppen som kan springa på lördag :)

Likes

Comments

Igår var vi på 20 års kalas. Det var trevligt och lite annorlunda. Men det bjöds på massa fika, sång och present öppning. Hon som fyllde år var på sitt bästa humör :).

Jag och min sambo äter olika men ändå lika. Jag har ju slutat helt med frukost och min sambo äter fortfarande frukost. Därför blir våra helger lite annorlunda. Vi sitter tillsammans men han äter och jag dricker.

Jag kan sakna att få tugga under fastan, man dricker ju bara men vill gärna tugga men man kanske vänjer sig tillslut.

Idag är det söndag det innebär att veckohandla, städa, förbereda veckan samt vila :)

Hej svejs

Likes

Comments

Jag har haft ont i min handled i ca två veckor. Först tog jag inte det på allvar och fortsatte träna dom vanligt men sen när det inte blev bättre då frågade jag om råd och fick råder att vila. Så jag valde att lyssna och har därför vilat från all träning denna vecka.
Första dagarna kändes det ganska jobbigt, visste inte vad jag skulle göra när jag hade så mycket tid hemma haha blev väldigt rastlös.
Men jag tror också att det varit väldigt nyttigt för mig och kroppen att vila.
Det har varit ganska tufft på jobbet nu dessa två veckor så lite vila har inte skadat.
Men nu hoppas jag komma igång igen nästa vecka.

Fick ut nästa kursomgång på pooledancen och luftakrobatiken, jag kommer nog få ta paus en termin från dessa kurser pga att dom lagt dom på fel dagar, det passar inte riktigt mig. Berättar mer om detta i ett annat inlägg.

Idag väntas 20 års kalas :)

Hej svejs

Likes

Comments

Det märks ganska tydligt vart jag är svag någonstans när jag tränar luftakrobatik. Det krävs en viss vighet i hela kroppen men framför allt i ryggen. Jag ser skillnad på andra saker sen jag började med yoga tex att jag kan sträcka på benen mera osv. Men min rygg är stel som en pinne.

Måste få in rutinen igen att köra yoga och även försöka stretcha ryggen regelbundet för att få mer vighet.

Fördelen med att vara lite mer vig är att man kan göra poserna lite snyggare, vissa syns knappt på mig när jag inte kan röra ryggen som jag vill.

Titta på bilderna så ser ni ganska tydligt att man behöver vara vigare :). Tyckte annars att det var ett bra pass ikväll :)

Snart dags att sova och tagga rör intervaller i morgon bitti.

Likes

Comments

Jag upplever vissa dagar att jag inte blir riktigt mätt av det jag äter. Som ikväll känner jag mig fortfarande hungrig även fast jag ätit alla mina måltider. Direkt tänker jag å popcorn vore gott men samtidigt så nääe varför ska jag äta popcorn. Sitter istället och funderar på om jag ska äta något och vad isåfall. Om jag går och lägger mig hungrig och sen ska träna i morgon bitti och sen inte äta förens vid 12 hur blir då förmiddagen? Kanske extra jobbig.

Det är kanske bättre att äta något litet extra än att lägga sig hungrig.

I morgon ska jag rapportera till min pt så då får jag ställa frågan helt enkelt, hur gör jag när jag inte riktigt känner mig mätt.

Men frågan kvarstår hur gör jag nu ikväll?
Finns det några här som äter periodisk fasta? Och hur skulle ni göra?

Dagens löprunda i slask och isbana :)

Likes

Comments

Jag köpte en ny klocka till mig i julklapp och hittills är jag väldigt nöjd :).
Det viktigaste för mig var att kunna använda klockan till både löpning och styrketräningen vilket man kan med denna klocka.

Jag har lagt in mina styrketräning pass i klockan så som jag lägger in mina löppass. Hur många repetitioner och även vikt jag har på varje övning. Det jag dock märkt är att den räknar lite dåligt, får inte alltid till det med repetitionerna så får skriva in allt för hand efterråt. Antingen så är det då dåligt eller så har jag gjort något fel eller så tar det tid för klockan bara att komma igång.

Men för att jag ska kunna följa mina framsteg ordentligt så tänkte jag börja skriva i ett block också så jag vet säkert att jag blir starkare och höjer vikterna sen får vi se om det blir bättre med klockan.

Ni som har garmin fenix 5s har ni några tips?

Dagens lunch :)

Likes

Comments

Att inte äta frukost har varit ganska enkelt det som varit jobbigt är egentligen att jag varit hungrig på förmiddagen innan jag får äta kl 12.
Så vad gör man åt hungern tänker i första hand att det är en invänjningsperiod men samtidigt så måste det bli en chock för kroppen att ändra så tvärt för det blir ju ganska stor skillnad.

Har en vän som äter periodisk fasta och hon har gett mig massa med råd och tips dom egentligen en pt borde kunna ge också när man anlitar hen.

Jag fick iallafall först tipset att äta frukost men sen öka tiden varje dag så tillslut är kl 12 och då äter man lunch. Fick även tipset att dricka bcaa som mättat lite.
Jag har därför denna vecka druckit bcaa på förmiddagen och det har fungerat okej tycker jag. Har klarat mig bra. Dock så kan jag ju alltid hitta saker att göra på jobbet. Men nu känns det bättre och det känns som att jag kan fortsätta :).

Största skillnaden nu är att magen är mindre svullen och bara det gör att det är värt att fortsätta.

Igår åt jag alldeles för lite mat och det märktes. På kvällen var magen svullen igen frågan är var det för att jag kastade i mig maten eller för att jag åt fel mat, bra fråga.

Igår började vi med våra årstidsböcker och vi har först pratat om vintern och nästa vecka fortsätter vi med fåglar och andra djur :)

Likes

Comments

På onsdagar på fritids åker vi skridskor, några fritids elever och vuxna. Det är så roligt och allt fungerar så smidigt. Man är dock rätt trött men att se alla glada och nöjda elever ger glädje i mig och är värt lite trötthet :).

Många i min omgivning har frågat mig "varför går du på diet du behöver väll inte gå ner i vikt" eller så har kommentaren blivit "du är ju snygg som du är du behöver inte gå ner".

Jag förstår att man menar väl och inget illa, och utåt kanske jag ser bra ut och smal och det är därför omgivningen reagerar.

Men det är bara jag som ser det som ingen annan ser, den svullna magen framförallt. Det jag ser är det jag är missnöjd med och vill ha en förändring.

Nej min tanke är inte att gå ner i vikt. Jag vill få ordning på min mage och min ibs. Försöka få bort den svullna magen och trivas med min kropp. Vill och behöver ha koll på vad jag äter. Jag har nu valt att anlita en pt och också fått förslag på att testa det jag gör då andra blivit inte botat men tillräckligt bra i sin ibs för att kanske kunna ha ett någorlunda normalt liv.

Så missförstå mig inte.

Likes

Comments

Instagram@student06