​Hej mine elskede læsere 

I dag skal jeg skrive om bloggen er egnethed som refleksions- og formidlingsværktøj i undervisningen med henblik på din egen læring.

Det har været fedt og prøve noget nyt, (at skrive blogge) specielt da det har været over flere emner, så det ikke er det samme man skriver om. Det er nemt at opdele hvad man skal, da der er i individuelle blogs man skriver omkring de forskellige emner. I stedet for at skrive på en helt normal word og bare skal sende den ind, giver det her mere liv i en tekster, så på den måde kan man godt sige at blogge er en god refleksionsværktøj. 

Men skal jeg være ærlig, vil jeg hellere fortrække at bruge den basal metode, da man ofte bruger sine egne meninger omkring tingene. Man kan godt bruge det i forhold til under undervisningen, men ikke rigtigt til afleveringer. 


 Dette var midt sidste blogindlæg, håber alle mine læsere har nydt den tid jeg har blogget og hvad jeg har skrevet om. 

mvh. Alexander Aakeson

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Likes

Comments

Hej mine elskede læsere

I dag vil jeg skrive om Hvad er storytelling og hvordan adskiller det sig fra andre former for markedsføring. Hvordan kan storytelling betragtes som redskaber til intern ledelse, til forståelse af virksomhedskultur og til markedsføring? Hvad er vigtigt at forholde sig til, når man undersøger og analyser storytelling tekster?

Storytelling er når en virksomhed vil anvende storytelling, for at opnå en autenticitet, som betyder at skabe et brand som er anderledes end de andre, hvilket gør at virksomhedens målgrupper vil huske f.eks. H&M istedet for deres konkurrenter. I storytelling bliver der arbejde med for at skabe et brand i forhold til de andre former for markedsføring hvor CM (content marketing) bliver brugt til at skabe en loyalitets bånd mellem virksomheden og kunden og den traditionelle marketing forkusere mere på at markedsføre sig produkt i til segmenterne.

Storytelling inde for intern ledelse, bliver brugt til informere folket om at hvilke værdier det skal handle ud fra. f.eks. det svenske møbelvirksomhed Ikea fortæller i en reklame fra 2011 omkring at det er selvom det ser umuligt ud så ved hjælp af hårdarbejde og stærk engagement kan det blive fra drømme til virkelighed.

Storytelling har været en markedsføringsmetode igennem mange år. I dag er det gået fra at fortælle en historie omkring virksomheden til at man har en storytelling omkring produktet, som f.eks. alle de protein drikke man kan få nu om dage, som lover dig at du vil blive stor og stærk hvis du bruger deres produkt.

Virksomhedens storytelling skal være stærk, og skal kunne være stærk nok til at skabe virksomheden et brand. Hvis virksomheden har et godt brand, vil det betyde at virksomheden vil have nemmere ved at sælge deres produkter, og hvis ikke bliver de nød til at markedsføre sig på en anden måde ellers vil det gå galt og kunne ende i at virksomheden vil gå konkurs.

Det var omkring Storytelling, håber i fik noget ud af at læse dette.

mvh. Alexander Aakeson


Likes

Comments

He mine elskede læsere

I dag vil jeg skrive omkring en opgave jeg har haft for omkring den store svenske tøjkæde Hennes & Mauritz.

Hennes & Mauritz (forkortet til H&M) er en tøjkæde som har sopecielaliseret sig i et bredt udvalg af tøj. Tøjet er både tøj som er meget billigt, hvilket er det som de er kendt for, men de har også andet tøj som er i en bedre kvalitet, men også til en højere pris, såsom når de laver samarbejde med andre virksomheder f.eks. ERDEM. Hvis man skal sammenligne H&M med en anden stor virksomhed kan det f.eks. være Ikea som også kommer fra sverige og har produkter med en rimelig kvalitet i forhold til prisen.

H&M sælger både dame, herre og børnetøj. Til det unge segment har de tøj mærket Divided og tø til mennesker som har brug for en lidt større tøj størrelse har de H&M+. De sælger accessories til alle de forskelige segmenter.

H&M har mange reklamer er meget visuelt visende, da de vil præsentere deres nye tøj kollektioner ud til deres modtagere. H&m har lavet mange kampanger med andre kendte, så f.eks. Versace, Balmain, David Beckham og Erdem. De tøjkollektioner bliver lavet i et begrænset antal, for at skabe en omtale og gøre det mere ekslusivt.  


Jeg har lavet en dansk aflevering omkring H&M X ERDEM og jeg vil reflektere hvordan det er med at lave opgaverne 1, 2 og 3 og hvordan jeg har gjort det. Jeg startede hele aflevering med første opgave som gik ud på at jeg skulle give en kort instruktion til hvem er H&M og hvordan er deres markedsføring. Det gik meget godt, jeg har kendskab til hvordan man finder deres markedsførings metoder, da jeg har afsætning på mit gymnasium. efter jeg har skrevet introduktionen til H&M og deres markedsføring, gik jeg i gang med at skrive om deres samarbejde med Erdem. først giver jeg en kort introduktion til mærket Erdem og lidt omkring hvem stifteren er. Jeg kommer ind på hvorfor H&M har valgt at samarbejde med Erdem. I den sidste opgave skulle jeg analyse H&Ms markedsføring i deres reklame "The secret life of flowers" og for at finde det deres markedsføring. Jeg analyserede Reklamen, ved at bruge Ciceros pentagram, AIDAs-modellen og LasWells-modellen for at finde deres Kommunikationssituation, hvilket gik fint.

Likes

Comments

Hej mine elskede læsere

I dag vil jeg fortælle om en storytelling og det vil jeg gøre gennem en af Ikeas reklamer

Reklamen hedder "Vi er alle sammen fra småland" Reklamen kommer fra Ikea katalog 2011. Reklamen giver et indtryk af hvordan det hård arbejdende "småland" er.

Den sproglige del af reklamen, bliver skrevet på hverdagssproget. Der er negative og positivet ord i teksten, som f.eks. en frugtbar mark og næringsfattige jord. de bruger apelformen patos, da i teksten bruger de ord som vi, vores og os. Den sidste del af teksten står der "VI har mødt mennesker over hele verden, som ikke kan fordrage at smide penge ud af vinduet. som ved, at høj værdi ikke er lig med høje priser, og som gerne arbejder lidt hårdere for tingene. Mennesker, som dybt i deres hjerte er smålændinge som os" I dette citat fra teksten, kan man relatere til nogle af de høje værdier Ikea har i dag, og der er mennesker som har de samme holdninger som Ikea.

Den visuelle del af reklamen, bliver vist med et billede af en sydlig svensk mark i baggrunden af reklamen. Når man læser igennem teksten finder man ud af at den "næringsfattige jord " er efter hårdt arbejde, blevet til noget helt specielt og det er nemlig Ikea.


ved ekstern storytelling hos Ikea er at man som kunde får et stilrent og moderne møbel for en god pris for møblets kvalitet. Kunden skal også selv samle møblet. En ting som man også kan sige er det er et gør det selv koncept, da man selv skal samle de møbler man har købt.

ved intern storytelling hos Ikea er det. Ikea er bygget fra bunden af Hårdtarbejdende som startede i det sydlige del af sverige, og i dag nu er en af verdens største virksomheder. og det er nogen af de værdier som har gjort Ikea til det de er i dag.

Det som Ikea skal arbejde videre med at få deres møbler ud til stede hvor man ikke rigtigt har skandinaviske designs og møbler med en fair kvalitet til prisen. Angående storytelling Kunne de istedet for at bringe prisen og produktet i sig selv frem, så historien bag designet og værdien den har.

Det var mit indlæg omkring storytelling og hvordan storytellling var i Ikeas reklame.

Jeg håber i fik noget ud af at læse dette.

mvh Alexander Aakeson



Likes

Comments

Hej mine elskede læsere

Idag vil jeg skrive om Red bull og hvordan Red Bull bruger content marketing.

Content marketing bruges ved at markedsføre en virksomhed uden at der er direkte tale om virksomheden eller deres produkter. I stedet giver content marketing fokusering på at dele og lave relevant indhold, som henvendes til kernemålgruppen. Når man anvender content marketing er det med et formål i at tiltrække potentielle kunders opmærksomhed, så man kan skabe en tillid og relation og i sidste ende øge efterspørgslen på virksomhedens produkter eller virksomhedens tjeneste. I forhold til traditionel marketing som er ved at f.eks. reklamere sig igennem radioen, en annonce i avisen eller en reklame i tv'et, så giver content marketing mere fokus på at skabe værdi for forbrugeren.

Et af Red bull helt store CM er Red Bull Stratos som er et dykning rumprojekt, der involverer østrigske skydiver Felix Baumgartner. Den 14 oktober 2012 fløj Baumgartner ca 39 kilometer ud i stratosfæren over New Mexico, USA, i en heliumballon hvor han hopper i frit fald i hans trygdragt og derefter faldskærmsudspring til jorden. Hele episoden blev live broadcastet og vist i tv'et, så alle kunne se Felix hoppe ned gennem atmosfæren.

For Red bull, teknologien er blevet så god at i dag, kunne man f.eks. da Felix Baumgartner hoppede 39km ude i rummet kunne man have filmet det fra en fp (first person) vinkel så man nu om dage kunne opleve det fra samme vinkel som Felix ved hjælp af virtual reality briller.


Det var omkring content marketing. Jeg håber i fik noget ud af at læse dette

- Alexander Aakeson :)

Likes

Comments