Asien 2018

Från dagarna på Koh Rong - mer strandhäng och en solnedgång. Lite photoshoot åså.

Kambodja has been a blast men ikväll är det faktiskt dags att åka vidare. Vi är en snabbvisit i Phnom Phen och som tur var hade vårt otroligt prisvärda hostel en pool som vi ska chilla vid halva dagen. Najs najs!

Tjeeena!

Igår kom vi till Koh Rong! Resan var ganska lång, vi tog nattbuss från Siem Reap till Sihanoukville och sedan speedboat hit till ön. Vi bor precis vid hamnen och huvudgatan på ön vilket i själva verket är en strand. Det finns inga vanliga vägar överhuvudtaget vilket är ganska sjukt. El och vatten är också begränsat på ön så det känns som man har flyttats tillbaka i tiden ca 100 år haha.

Här chillar man på kritvita stränder, läser böcker och dricker banansmoothies dagarna i ända. Ett helt ok liv!

Asien 2018

Tjäna från nytt land! Vi kom till Kambodja för två dagar sen och trivs hittills fint. Första natten bodde vi på ett hotell som vi bokade för länge sen, det kändes så lyxigt med eget rum, stora sängar, fräscht badrum osv osv. Vi hade till och med ett stort badkar som vi självklart utnyttjade. Levde lyx helt enkelt.

Igår flyttade vi till ett hostel, White Rabbit heter det. Det är fint och har pool! Ett måste då Siem Reap ligger många mil från närmaste kust och har lika hög temperatur som Thai.

Vi var ute och tog lite drinkar första kvällen! Siem Reap har en Pub Street där allt hålligång ligger. Vi ska även ut ikväll då vårt hostel har ett ”pub crawl” haha

Imorse gick vi upp tidigt som fan för att se soluppgången vid världsarvet Angkor Wat. Det var verkligen mäktigt! Sen tog dock vår energi slut när vi skulle kolla på de andra omkringliggande templen haha, men dom var fina också.

Asien 2018

Bangkok! Vi har hunnit med det mesta dom här två dagarna faktiskt, kulturella gänget e vi. Vi har vid två tillfällen fått hjälp av ”locals” som tipsat om vad man borde göra när man är i Bangkok, många är så genuint hjälpsamma och snälla!! Dom kan ju sin stad utan och innan och kan peka ut smultronställen, precis vad man behöver när man har så pass kort tid på varje ställe som vi har.

Ikväll är vår sista kväll i Thailand och det ska vi fira genom att käka något gott på stan och sen försöka leta upp en cool Sky/rooftop bar att ta en drink på!

Puss!

Vår bästa guide: den thailändska historieläraren

Asien 2018

Igår var vi på en båttur halva dagen. Vi stannade två gånger, först i en bukt och sen vid Maya Beach. Som tur var åkte vi relativt tidigt för runt lunchtid var Maya beach heelt fullpackat med turister. Idag lämnar vi Phi Phi för en natt i Krabi och sen flyger vi tidigt till Bangkok imorgon bitti! Är så taggad på Bangkok, vi får se om det lever upp till mina förväntningar.

Asien 2018

Vi lever loppan på Phi Phi just nu, bra feststämning som vi mer än gärna hänger med i. Tycker verkligen om denna ö, otroligt vacker men erbjuder mer än bara strandhäng. Thumbs up

Asien 2018

Idag gjorde vi Koh Lanta på en dag! Paddlade kajak i mangroveskog, åt lunch i Lanta Old Town, såg apor på ett naturreservat och gick genom den djupa skogen till ett vattenfall. Har sett maffigare vattenfall måste jag erkänna men efter den lätt svettiga promenaden dit så räckte den lilla strimman vatten som fanns gott och väl för att svalka sig.

Asien 2018

Framme på Koh Lanta. Fick några timmar på stranden och sen har vi spelat kort, ätit middag och utforskat ”stan”. Gick till ett hotell som jag bodde på när jag och familjen var här för maassa år sen, de var nostalgiskt!

Vi insåg även att det finns massa mysiga restauranger på stranden så där ska vi nog äta middag imorgon.

Asien 2018

Igår var vi ute på en snorklingstur! Tyvärr var det ganska molnigt och framförallt blåsigt vilket gjorde att vi inte kunde åka till alla ställen pga för höga vågor. Vi hade dock kul ändå, tog massa bilder och videos med GoPron när vi hoppade från båten som blev så coola.

Vi avslutade dagen med sushi <33 Så jävla god! Och sen strosade vi runt på gatorna innan vi gick hem och började packa lite. Idag ska vi nämligen lämna östkusten för västkusten och Koh Lanta. Uppdaterar er om det mer senare.