FAVORITER FÖR BEN OCH RUMPA - KNÄBÖJ & SUMOMARK

Finns det egentligen något bättre än en ledig dag mitt i veckan? Dagens fem lektioner blev inställda vilket resulterade i sovmorgon och ett tidigare gympass än planerat. I don't mind. Ben och rumpa stod på schemat och det gick så så så bra. Hittat tre nya favoritövningar för benträningen vilket gör hela mycket roligare. En av dem är sumomarklyft som ni ser ovan - utförs som ett vanligt marklyft fast med fötterna mycket bredare i sär. Det resulterar i g-r-y-m kontakt med rumpa och insida lår. Älska!

Våga även på mig att lasta på lite extra vikt i knäböjen för första gången någonsin. 3 repetitioner på 70 kilo är jag mer än nöjd över. Längtar längtar längtar tills jag når 100 kilosträcket - hur häftigt? Annars kan det här med knäböj vara lite knepigt ibland. Jag tycker det är svårt att få bra kontakt med musklerna så därför testade jag att köra ett superset med raka marklyft och sumosquats (med en lätt kettlebell ) innan för att aktivera musklerna och på så vis få bättre kontakt under knänöjen. Känns som att det funkade!

Eftermiddagen har därefter spenderats i fåtöljen framför brasan. Planen var att skriva gymnasiearbete (deadline om två veckor!!) men SKAM lockade lite mer. Whoops, lätt hänt. Ska göra ett nytt försök nu innan jag beger mig mot Nordic Wellness Klippan. Core + Tabata står på schemat och jag har satt ihop två kickass-program! Let's do this!

Dagens pass:

10 x 3 SS raka marklyft & sumpsquats med kettlebell

10 x 5 Knäböj

10 x 3 Sumomarklyft

10 x 3 Utfallsgång ( per ben)

10 x 3 SS knäböj & raka marklyft i cable

Gillar

Kommentarer

paulajacobsson
paulajacobsson,
Vilken lyx med 5 (!) inställda lektioner, då vet man att man har flyt den dagen i alla fall, haha! Hoppas all träning gått bra idag, kämpa kämpa 😊
nouw.com/paulajacobsson