Första stoppet Japan!

Nu är det 1,5 år sedan jag lämnade mitt liv och min värdfamilj i Nya Zeeland. Mycket har hänt under den tiden. Så fort jag kom hem till Sverige så var jag fast besluten vid att jag skulle åka tillbaka efter studenten. Jag blev erbjuden jobb efter bara någon vecka från det att jag kom hem till Sverige, så några månader efter studenten boka jag min jorden runt biljett på 6 månader. Den 13:e november börja min jorden-runt resa och första stoppet innan NZ blev JAPAN.

Min äldsta värdsyster Chey jobbar som engelskalärare i norra Japan så det blev Japan i en vecka. En lång resa måste jag säga. Först blev det flyg i 11 timmar, sedan blev det tåg i 1h och 40 minuter från flygplatsen (Narita) in till Tokyo där jag fick byta tåg som tog 5 timmar. Trodde resandet tog slut där men nejdå! Det blev 2 timmars bilresa efter det. Mycket stress och spring mellan alla bytena men det var så galet kul att se Chey igen så det var värt det!

Veckan i Japan var najs och väldigt annorlunda. Jag kan väl utan tvekan säga att jag stod ut! För så fort jag lands på flygplatsen så haffa ett kamera crew mig och innan jag visste det så var jag med på japansk TV.
Vi åkte på äventyr varje dag, tänkte lägga upp bilder som vi tog under veckan istället för att skriva världens längsta inlägg.

Vi besökte en Samuraj by vilket var ganska coolt!

Denna sjön är omringad av berg och den är tydligen ganska speciell. DEN FRYSER ALDRIG. Enligt historierna så har guldkvinnan förtrollat vattnet så att hennes loverboy som var/är försvunnen alltid kan hitta vägen till henne igen.

Jag och Chey åkte till en resturang som är väldigt populär. Det går ut på att heva i sig så många tallrikar med nudlar som möjligt. En tallrik är ungefär som en munfull portion. Det var vääääldigt stressigt då servitören står brevid oss och häller i mer nudlar i våra tallrikar.
Eftersom att vi bara var 2 personer så gällde det att hälla i sig det väldigt snabbt och räcka upp sin tallrik så servitören kunde hälla i fler nudlar.
Det var sjukt konstigt men ganska fräckt!
Vi båda klara av 67 stycken skålar var. Och vi fick ett diplom efteråt.

Fun fact: Det finns fler försäljnings maskiner i Japan än vad det finns människor i Nya Zeeland!
Det fanns sådana här maskiner exakt överallt! Dem står på sjukt konstiga ställen, såg en mitt ute på ett risfält med ingenting annat i närheten.

Najs kvitto lixom, handla en liten varm choklad på McDonalds. #coolt

Sista kvällen gick vi ut på restaurang och käka. Vi körde en "All you can drink" som vara i 2 timmar för $17 alltså ca 120kr. Galet billigt! Och en massa massa mat!
På kvällen ringde vi även en så kallad "daiko taxi", en taxi som kör hem både dig och din bil! Haha