Med moster på besök

I torsdagskväll kom min moster hit för att vara med mig i Paris. Så roligt att få besök från familjen!! De två första nätterna sov hon hos mig i min lägenhet. Idag tog vi faktiskt in på hotell för att få lite semesterkänsla. Så vi har precis spenderat en lång eftermiddag i Paris och nu är vi äntligen hemma i hotellsängen och kikar tv.

Vi har turistat runt i eftermiddag. Bland annat har vi tittat i affärer, sedan tog vi en kaffe och sen en båttur på Seine för att turista till fullo. Rekommenderar verkligen en sådan båttur oavsett om man bor här eller inte! Speciellt på kvällen då allt är upplyst. Rolig grej och man hinner med massa saker på en timme bara!

Efter det åt vi pasta till middag innan vi åkte tillbaka till hotellet. I fredags var det så himla fint väder så då hann vi se triumfbågen och lite Champs Élysées i solen. På kvällen hade jag kollat upp en italiensk liten restaurang nära Eiffeltornet som vi båda var nöjda med.

Nu ska jag alldeles strax försöka sova lite. Har tyvärr blivit sjuk under veckan och nu har förkylningen satt sig på stämbanden, är så fruktansvärt hes!! Imorgon tänkte vi ta det lugnt hela förmiddagen på hotellet med sovmorgon, lång dusch och frukost innan mostern min åker till flygplatsen. Precis så jag vill spendera min söndag.