Ett par helger sedan åkte jag, Scott, Jiana och Rob till Jervis bay över en natt och det var bland det vackraste jag någonsin sett. Vi kom fram till Hyams beach som är en av de vitaste stränderna i hela världen, haha det gick nästan inte att titta utan solglasögon då sanden bländade för den var så vit! Vi kom fram runt 3-4 och var där tills solen började gå ner, då åkte vi för att köpa allt inför en barbecue och sen åkte vi till en grillplats som låg precis bredvid en strand och vi hade en så otrolig mysig kväll, vi spelade kort, umgicks och åt gott!

När det blivit mörkt och dags att sova så packade vi ihop, tog våra saker och gick längs stranden till en liten del där vi inte syntes så mycket och tältade haha, det va inte tillåtet att tälta där så därför gick vi långt ifrån vägen osv, det kändes verkligen som en typisk sak att ha på sin bucketlist, jag kan dock inte påstå att det var väldigt charmigt då det var tusentals med små flygfän, vi hade ingen madrass att sova på och från att det droppar svett från pannan när vi var i tältet till att frysa ihjäl haha...
Sedan vaknade vi precis före soluppgången och såg den från stranden och det var helt magiskt!

Vi packade ihop tält och allt, åkte till ett fik och köpte frukost som vi åt vid båthamnen, därefter åkte vi till ett ställe som Rob hade hört om skulle vara fint och när vi kom dit stod vi alla nästan och bara gapade för det vi möttes av var en sjukt mysig strand, vattnet var helt stilla och man kunde se ner trots att det var flera meter ner till botten, vi såg delfiner bara några meter ifrån stranden också, vi var där någon timme innan vi hittade ett walkingtrack som var i skogen, efter ett tag kom vi fram till ett paradis, det var en strand som möttes av skog och hav, det var så tropiskt och vattnet var lika klart här.

Efter att njutit på denna strand ett tag gick vi vidare och kom fram till en annan strand som var jättestor, men lika vacker och magisk!
Vi badade, solade, utforskade och hade en fantastisk helg och jag rekommenderar alla att åka till Jervis bay!!! Vi ska definitivt åka dit igen och nästa gång fler dagar!

• Travel

Jag och Scott tog färjan till Manly och hyrde en kanot för någon helg sedan och tog oss ut till några stränder som endast går att nå via båt, det var väldigt mysigt och ett jättebra tips för en dejt, om det nu inte är så att man är lika nojig som jag och får panik då och då haha.. Jag tänkte väldigt mycket på att det kunde finnas hajar där och att kanoten skulle välta, så när det var lite guppigt fick jag panik och skrek på Scott stackarn haha..

Utöver det så var det verkligen så himla mysigt och stränderna vi kom till var som ett paradis, bara några minuter ifrån stan liksom!

• Travel

Hej allihopa!

Det var ett tag sedan jag bloggade, det har börjat bli en vardag istället för semester så jag har inte tiden att göra alltför mycket äventyr, därav har jag inte så mycket att skriva om riktigt, men jag känner att jag ska försöka få in ett par inlägg igen då jag vill att alla ska kunna följa mitt liv här i Australien!

Det jag har gjort under denna tiden jag inte bloggat är bland annat att jag tagit ut mina flätor och har numera mitt naturliga hår, inte lika ballt men såååå mycket skönare, jag har verkligen saknat att få dra fingrarna längs hårbotten och inte ha ont i nacken pga tyngden av flätorna haha..

Jag har gjort ännu en "Walk" som var mellan Watsons bay & Bondi beach också. Eftersom det finns så många stränder här i Sydney så kan man göra väldigt många walks emellan dessa som är jättehärliga att göra då det är så fin utsikt och man får en rejäl promenad, det tog mig ca 1,5 timme att komma fram till Bondi!

En till sak som hänt är ju att jag gått och blivit kär, haha det första jag sa till mig själv innan jag lämnade Sverige var att jag INTE skulle bli kär, jag skulle absolut inte få känslor för någon när jag reser.

jag hann vara i Sydney i 5 dagar innan jag träffade Scott, vi sågs första gången hemma hos honom för att jag av en slump hängde med en person som kände Scotts kompis, det visade sig att Jiana, som är från samma stad som mig och är kompis med några av mina vänner också var där och vi skulle egentligen ses på eventet vi skulle till så vi blev så chockad när vi sågs hos honom haha! Därefter åkte vi till klubben eventet var på och sedan följde jag med på efterfest osv, dagen efter skrev han till mig och vi sågs igen två dagar senare, därefter skrev vi varje dag och jag började vara hemma hos honom mer och mer, tillslut bodde jag i stort sett där då jag alltid hängde med honom och de andra två tjejerna som också bor där då vi alla är vänner liksom!

Jag hade ju min lägenhet men det var så otroligt onödigt att ha den när jag endast åkte dit för att byta kläder ungefär så jag sa ifrån den och tog alla mina saker hit, så nu bor jag med Scott och dom andra två underbara tjejerna!

Det känns så bra och är så himla glad att jag fått träffa alla dessa underbara människor ❤️

Igår var jag ledig så äntligen var det äventyrsdags igen, jag har ju så många ställen jag vill åka till och saker jag vill göra här omkring Sydney så igår när jag var ledig och det var strålande sol så passade jag och scott på att åka till Palm Beach, det ligger ca 1 timme ovanför Sydney.

Vi kom dit vid 11 och vi började med att gå upp till ett light house som var i ena änden av stranden och det var ju såklart jättefin utsikt när vi kom upp dit! Vi satte oss på en sten och hade lite musik, tittade ut över stranden och det underbara landskapet som är här och bara njöt av livet! Helt underbart, sjukt att något så enkelt kan göra så mycket. Vi gick ner till stranden och åt lunch på en resturang efter det också, så mysigt!

• Other

Ca en månad har nu passerat och jag trivs såååå bra i Sydney, jag har träffat helt underbara människor som jag tillbringar min lediga tid med, på jobbet går det så bra och jag har jättebra connection med dom som bestämmer så det känns jättebra, jag får en klapp på axeln x antal gånger om dagen och dom ber mig hela tiden att visa de andra jag jobbar med hur man gör, frågar om jag kan fixa det ena och det andra. Så jag är så glad att jag gick förbi där när jag sökte jobb, hade inte kunnat hitta något bättre!!

Har även funderat lite på hur jag ska göra med mina nästkommande månader och jag har inga planer alls i stort sett, det enda jag hade planerat var att jag skulle lämna Sydney i slutet av februari och dra till Melbourne, men jag känner mer och mer för varje dag som går att jag vill stanna i Sydney längre, jag är nog inte redo att lämna Denna stad redan om 2,5 månad? Haha

Det är verkligen så svårt att veta vad man ska göra, men jag tänker inte planera för mycket ändå, jag kommer bara bli stressad av det, så jag ska ho with the flow och känna efter med tiden!

Jag har samlat på mig några bilder på denna underbara stad, skrolla ner och njut 😁⭐️

• Other

Ända sen jag kom till sydney har jag viljat göra den berömda coastal walken mellan Bondi beach och Coogee beach och igår blev det äntligen av, vi va ett gäng som tog oss an denna "två timmar" långa promenad. Vi tog bussen till Bondi och det tog inte mer än 1,5 timme för oss att ta oss till Coogee, det va så himla fint att gå längs kusten, vi gick förbi ett par andra stränder som var på vägen dit och själva vägen man följde var igenom en kykogård, haha lite konstigt men det var en gammal kyrkogård med stora mer speciella gravstenar, det var häftigt att se men får alltid dåliga vibbar av kyrkogårdar så jag föredrar att inte gå där haha.

Jag har så många stränder och andra fina natursaker jag vill se och walks jag vill göra här i sydney så jag kommer ju inte vara orolig över inte ha något att göra :D

Hej allesammans! Nu var det några dagar sen jag bloggade osv, men jag har inte haft tid för det.. Jag har jobbat, umgåtts med mina nya vänner och mitt in mig i min nya lägenhet!

Jag började jobba på riktigt i tisdags och det gick superbra, jag har nu jobbat tre pass och jag trivs så otroligt bra, alla jag jobbar med är jättesnäll och trevliga, jag klickar så bra med dom flesta vilket känns otroligt skönt!

Igår var det också min födelsedag och min dag var fantastisk, jag jobbade på förmiddagen, så när jag slutade för dagen så sjöng allihopa som jobbade och chefen bjöd på brownie,så söta haha! Direkt när jag Kom hem gick jag upp på mitt rooftop och glassade i solen ett par timmar, sååå skönt. Och eftersom det var min födelsedag så gjorde jag mig iordning och mötte upp några vänner och så åkte vi till en pub där det var minigolf i själva klubben, så roligt! Det är absolut inte sista gången jag åker dit! Försökte ta bilder men dom blev inte så bra haha... men jag hade en superbra dag och jag är så glad att jag funnit dessa fina vänner här!

[(image_9)]

Idag lämnade jag hostelet för sista gången, jag tog mitt pick och pack och flyttade in i en lägenhet, det känns såååå bra! Skönt att äntligen få settle down och ha ett riktigt "hem", jag är så glad att jag äntligen hittat en lägenhet som det känns som jag kommer trivas i, det är 8 personer totalt som bor här, det är en helt ny lägenhet så allt är oanvänt och hur Nice är inte det?? Nackdelen är ju att vi sover 4 personer i varje sovrum så att dela rum känns väl sådär men jag prioriterar att ha en fräsch lägenhet med Shared Room än eget rum och en mindre fräsch lägenhet!

Jag har varit väldigt produktiv idag, jag har gått och handlat kudde, lakan osv samt mat, allt som behövs ! Jag har även fått in alla kläder i min garderob och att slippa ha sina kläder i en väska, ni förstår inte hur mycket det uppskattas haha, livet som backpacker😉

Och Imorgon är den stora dagen, imorgon börjar jag jobba på riktigt, jag är nervös och taggad! Jag tror det kommer bli bra, jag ska jobba 30h i veckan, alltså ca 4 dagar varje vecka och det kan jag definitivt leva med 😁 har en fundering om jag ska försöka söka något mer deltidsjobb så jag kan få ihop ännu mer slantar, men ska börja såhär så får vi se hur det går!

• Other

Jag verkligen älskar Sydney! Jag är så glad att jag valde att åka hit och jobba, det känns verkligen som att jag aldrig kommer vilja åka härifrån, så kände jag ju om Perth också så det kan ju ha och göra med att jag älskar hela aussie haha!

Igår var jag på mitt nya jobb ett par timmar och gick igenom lite jag ska kunna inför min första dag, jag börjar på riktigt på måndag och det ska bli så kul, är taggad på att börja jobba och ha något att göra om dagarna, missförstå mig rätt, jag älskar ledighet och att ha hela dagarna framför mig, men i längden blir det lite långtråkigt och speciellt när jag är ensam och jag inte är rik så jag kan inte göra hur mycket som helst haha.

de senaste dagarna har varit så härliga! Jag har gjort de jag känner för, umgicks med jiana och hennes kille + en kompis till dom som jag nu är vän med haha, hon är ifrån samma trakter som jag hemma i Sverige och vi har några gemensamma vänner så nu har vi fått kontakt vilket är superroligt! Idag har varit en jättehärlig dag, jag och tom tog färjan över till en annan del av Sydney, vi skulle egentligen åka till watsons bay som sägs ska vara jättefint, men vi hade inte riktigt tid så vi åkte till ett annat ställe som hette Rose bay där vi gick en promenad!

Jag har även hunnit kika på en lägenhet idag som tyvärr inte var något för mig, ska strax gå och Kika på två till så jag hoppas jag tycker någon av dom är bra, skulle va så skönt att bo i en lägenhet istället för hostel känner jag! Haha

Idag har jag spenderat min dag på berömda Bondi beach, jag har stenkoll på stranden sen innan då jag kollat i stort sett alla avsnitt av Bondi rescue innan jag åkte hit, Hahaha! Trodde dock det skulle vara större, jag hade förväntat mig en enorm strand då den ser otroligt stor ut på bild, men det var helt fantastiskt att äntligen få lägga sig på stranden igen, det var någon vecka sedan jag hängt på stranden så det var välbehövligt. Det har varit så mycket annat runt om och sedan har inte vädret varit 100% strandväder heller så det har inte blivit av förrän idag, dock blev det jätte molnigt när vi precis skulle gå så det blev rätt kyligt då det blåste som tusan!

De senaste dagarna har jag ägnat till att socialiserat mig ännu mer, igår hade jag verkligen no plans at all men jag började prata med en tjej som även var min nya roommate, så vi gick till en park här i närheten och babblade om allt mellan himmel och Jord, vi gick sedan och satte oss på en pub för att dricka en öl eller två. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och jag har ännu en ny vän i kontaktlistan, det är så otroligt roligt och skönt hur lätt det är att få vänner här, även om jag ibland känner mig väldigt ensam och får en dipp lite då och då så är jag verkligen glad att jag reser ensam, för man öppnar sig på ett helt annat sätt än när man reser tillsammans med någon, jag trivs så bra med allt detta trots dessa dippar!

Jag bytte även hostel idag, har inte känt mig riktigt nöjd med de ställen jag bott på innan så jag har kollat runt sen jag kom hit och nu har jag hittat ett hostel som verkar väldigt bra, jag har inte hunnit se så mycket av det då jag varit på stranden hela dagen, men mitt första intryck är iallafall att det verkar bra! Det är så himla svårt och veta vad som är "bra" när man är ny, jag har liksom noll koll på vad jag ska kolla efter på dessa ställen, men detta hostel hade bra rating, en del andra bra saker och framförallt bra pris, som backpacker lever man ju inte lyxliv precis och kan betala hur mycket som helst för att bo. Men det som verkligen fick mig att vilja ha detta hostel, det var att det finns ett rooftop som man kan hänga på, huuuuur Nice som helst!! Jag längtar tills jag kan utnyttja det 😁

Tror inte vädret kommer vara på topp imorgon så oklart vad jag ska hitta på, ska nog träffa henne jag hängde med igår en sväng annars har jag inga planer, förbereda mig inför min första jobbdag på onsdag! JAG ÄR SÅ TAGGAD ⭐️