Postad i: Vardag

Har åter igen landat i Sverige och kylan, och har även intagit min säng efter en extremt jobbig dag. Börja med att vakna 04.30 thailändsk tid ( ca 22.30 svensk tid) för att bege sig till Phuket och deras flygplats. Vårt plan skulle lyfta 08.30, men vi kom inte iväg förrens 09 typ.. Vi fick även precis innan vi skulle lyfta veta att det pågick en militärövning i Pakistan, och det gjorde att vi inte kunna flyga över där och fick ta en annan väg över Turkiet och några andra länder istället. Detta gav oss en flygresa på nästan 14 timmar istället för 11 timmar... Har mått illa under hela morgonen och hela resan för att jag inte åt något innan jag satt mig på planet, så har inte alls mått bra under flygningen. När vi ÄNTLIGEN landa i Sverige fick vi ännu ett dåligt besked.. När dom fick veta att vi behövde flyga längre än vad som var tänkt behövde dom tanka flygplanet helt fullt. Det gjorde att ca 40 av resväskorna som skulle med planet till Sverige helt enkelt inte fick plats och fick stanna kvar i Phuket. Såklart var 3 av dom väskorna från vår familj, och en av dom var min... Hade egentligen inget super viktigt där i, utom mitt smink. Ni vet sen innan hur jobbigt jag tycker det är at gå utan smink i skolan, och nu är inte min hy på topp om man kan säga så. Kommer få tillbaka väskan i slutet av nästa vecka, men vet inte hur jag ska överleva..

Trodde jag hade haft tillräckligt med otur nu, och kunde få ha en bra semester iallafall. Var så himla nära att lyckas, men så händer detta..

Designa din blogg - välj mellan massor av färdiga mallar på Nouw eller gör en egen; "peka o klicka" - Klicka här

Postad i: Vardag

Fredag kväll och klockan är just nu 21.45. Vi tillbringa exakt hela dagen på stranden idag, egentligen bara för att vi ville se en solnedgång sådär sista dagen. Har gått mellan att ligga i solen och skuggan idag för har bränt mig lite de senaste dagarna när det har varit vindstilla och upp mot 35 grader.
Nu är iallafall sista dagen här nere över, och 04.15 ringer klockan och 05.00 kommer taxin som ska köra oss till Phuket. 08.30 ska planet lyfta och det beräknas att vi ska landa runt 14.30. Ska bli både skönt och tråkigt att åka hem. Hade såklart stannat i värmen, men ska bli skönt att komma hem till min egna säng och alla rutiner osv igen. Tack Thailand för denna gång!

Blev ett riktigt oväder ikväll när vi åt middag.

Postad i: Vardag

Resan börjar ticka mot sitt slut, och imorgon är det tråkigt nog sista heldagen här i Khao Lak och Thailand. Vi spendera dagen på stranden as usal, och mot sluten av dagen tog vi även en välbehövlig massage. Kan säga till er att detta var nått av det skönaste jag har fått på länge, även om min rygg och nacke knacka en hel del. Vi avsluta dagen på enbart terassen idag då poolen är avstängd tills imorgon då dom har rengjort den osv. Vi åt middag på en restaurang vi har ätit på 2 eller 3 kvällar innan. Dom har riktigt god mat, och även en billig resturang!

Om vi ska gå över till varför jag är ledsen just nu, en torsdags kväll i Thailand. Det är för att jag fick ett jobbigt besked igår. Ni vet när man vet att en individ kämpar med smärtan, och vi som medmänniskor gör allt i vår makt för att försöka lösa och fixa det igen. Så har det varit för en ridskolehäst ett tag nu. Ni vet Quipos som jag visade upp på klubbens julshow förra året? Han har haft en skada sen i slutet av december, och igår kom beskedet upp att hans liv tyvärr måste avlutas imorgon fredag.. Har inte fått säga hejdå eller nått, men det kanske är det bästa i längden. Vi hade inte världens starkaste band till varandra, men diggade ändå honom starkt, och vet att han också kan längst där inne. Ibland får man dessa beskeden på sämsta möjliga tid, men det är sånt vi får ta ibland. Får försöka tänka positivt att han slipper lida av smärtan nu, och kommer få det bättre nu! Såklart kommer han lämna ett tomrum efter sig, men jag tar mig igenom detta också.

Imorgon står det iallafall en heldag på stranden på schemat, och jag ska njuta lite extra och ta in de sista soltimmarna jag kan! Man vet aldrig när man ser sol i Sverige igen hahah..

Tack för allt Quipos, och sov så gott nu.. <3

Postad i: Vardag

Förmiddagen spenderades på ännu en ny strand idag, nämligen "Bambi beach". En fin och bra strand enligt mig, med en bra resturang lokalt på stranden. Vi skulle ta taxin klockan 17 till marknaden, så vi låg bara på stranden till lunch, sen åkte vi hem för ett dopp i vår pool och sen fixa oss. Klockan 17 begav vi oss till Ban Niang och deras marknad för lite shopping och mat. Resan dit gick på ca 15-20 minuter, så när vi kom fram var solen fortfarande stark och högt uppe på himlen. Vi bestämde oss då för att besöka ett litet stånd för att köpa lite dricka. Den colan var nog den godaste och mest behövliga drickan jag har druckit på länge! Efter det var det dags för att se vad marknaden hade att bjuda på idag, och kan avslöja för er att jag fynda två märkesväskor där som jag är riktigt nöjd med! Kan visa mer för er som är intresserade när jag är hemma i Sverige igen!

Varför dagen avslutade "sämre" än vanligt var mitt under ett köp av en väska. Jag höll i väskan och skulle ge den till min pappa så han kunde sköta jobbet att pruta ner priset för att sen kunna köpa den. Någonstans där börjar det flimra för mina ögon, och jag såg hälften naturligt och hälften svart. Hittade ett bord att sätta mig på, och kände hur mina ben inte orkade bära mig en meter till. Mamma kommer in i butiken för att försöka ge mig lite vätska, och en kort stund efter det kvicknar jag till en del. Under denna stunden har mitt ansikte samt händer gått från att vara bruna, till att bli bleka och fläckiga. Anledningen bakom detta är såklart lite oklart, men troligen är det någon blandning mellan vätskebrist och en stor folkmassa som tröck på i denna värmen. Huvudsaken är iallafall att jag repa mig snabbt och mår bättre nu! Underskatta inte värmen, oavsett vart du befinner dig i världen!

Postad i: Vardag

Halva tiden här nere i paradiset har gått, och jag har klarat av denna tisdag också. Efter frukosten åkte vi till djungeln och vattenfallet som jag hade skrivit om igår. Alltid varit en dröm för mig att få se ett vattenfall, och nu har jag äntligen fått det! <3 Man kunde bada i den också, men tyvärr var den lite för kall för min smak, så avstod denna gången.

Efter vårt besök i djungeln åkte vi som vanligt till stranden och åt lunch, samt bada och solade massor. Vi hade hela 33 grader idag, så man kunde max ligga i solen i 5 minuter innan man behövde bada igen. Såklart inget jag klagar över ;) Har även pratat med lite vänner där hemma nu på kvällskvisten, och saknar faktiskt hem lite nu. Såklart inte till all slask och snö, men till vännerna och hästarna <3

Imorgon blir förmiddagen desamma som alltid, men på eftermiddagen/ tidig kväll ska vi åka in till city och gå på en marknad! Jag ska shoppa lite, men såklart kommer plånboken svida lite efter det hahah.

Postad i: Vardag

Uppe med tuppen imorse nästan, och njöt av en och en annan timme på terrassen innan vi gick och åt frukost. Vi äter på restaurangen vid vår lägenhet, och där brukar vi äta en mixad frukost med mycket amerikanskt som korv, bacon osv. Vi får även några toasts och färsk frukt <3

Efter frukosten tog vi en taxi till en ny strand en bit ifrån vårt hus, och stranden heter "Memorie beach". Där var vi hela dagen och badade och sola massor. Fått en hel del färg idag och det är jag evigt tacksam för hahah. Efter den turen åkte vi hem och badade i vår egna pool ett tag innan vi fixade oss för kvällen och middag. Jag åt en god caesar sallad, och det får helt klart godkänt!

Annars är planerna för morgondagen desto bättre. Direkt efter frukosten beger vi oss med en taxi ut i djungeln till ett vattenfall. En dröm som går i uppfyllelse för mig verkligen! <3 Ska fota massor där och visa för sen imorgon! Efter någon timme där borta åker vi nog vidare till "vanliga" stranden för bad,sol och lunch.

Hur är det egentligen hemma i Sverige? Låt mig snälla veta <3 Längtar faktiskt hem en del för har en rolig sak på G, som jag bara vill berätta för er nu!!

Postad i: Vardag

Andra dagen här nere börjar ticka mot sitt slut, och finner inga ord för det stället jag befinner mig på nu! Så himla fint och varmt! Fått en liten bränna idag också, som jag ska bygga vidare på imorgon igen. Idag har vi gått massor. Vi missade taxin som tog oss till stranden imorse, så vi fick gå. När vi väl kom till stranden bada vi en stund, sen började vi vår färd mot en resturang en bit bort på stranden. Sträckan blev ca 6.5km, så kan lova er att det känns en del i min fot just nu. Apropå min fot så lever den på gränsen just nu om man kan säga så. Pendlar mellan stickande och onda smärtor till en svullen fot som är i regnbågens alla färger.. Hoppas innerligt jag har fått min remiss för vidare undersökning av mina nerver när jag kommer hem.

Annars har vi mest solat, ätit och badat idag. Vi tog även en välbehövlig massage efter maten, och har aldrig njutit av massage så mycket som jag gjorde då!

Imorgon ska vi bege oss till en ny strand och bada och sola. Filmar allting såklart, och ska fota en del också! Kan även meddela att min första vlogg ligger ute, så vill ni se den så sök bara på mitt för- och efternamn så hittar ni min kanal!

Postad i: Vardag

Nu är första dagen har nere i Thailand snart över, och vi ska snart sova lite. Började ju dagen igår på Arlanda, och vi landa 05.30 i Thailand, Phuket. Efter massor av strul med planet och incheckningen så kom vi ut från flygplatsen och kunde möta mamma och pappa klockan 07. Efter det tog vi en taxi till vår lägenhet, och kan lova er att den är dröm! Vloggar till min youtube kanal under hela semestern, så kommer visa er allting i nästa vlogg!

Annars har vi bara ätit lite och badat idag. Vi tog en trip ner till stranden och allting är så skönt här nere! Vi låg även en stund vid vår pool på eftermiddagen.

Tråkigt nog glömde jag min kamera hemma, så hoppas mina mobilbilder duger för stunden! Ska fota massor här nere, och försöka filma en del också! Imorgon blir det en stranddag igen, och vi ska promenera lite till en bra resturang på stranden. Men ni får ha en fortsatt bra lördag, så hörs och syns vi imorgon! <3

Postad i: Vardag

Nu är allting packat och om 30 min kommer farmor och hämtar oss. Efter det åker vi till Arlanda och 12.30 ska vårt plan lyfta. Är nervös och spänd på samma gång, men detta är verkligen behövligt just nu!!
I framme i vårt hus ca 02 svensk tid, och 08 thailändsk tid. Jag uppdaterar er så snabbt jag kan, och ska även vlogga allting till min youtube kanal!❤️

Postad i: Tankar

Går väll inte att tjata ut tillräckligt att jag åker utomlands imorgon, men finns en viss klump i min mage över det. Det är nämligen att jag behöver visa mig utan smink varje dag..

Förr hade jag inga problem att vara utan smink i skolan osv, och var faktiskt mest osminkad. Alla kommer ju in i puberteten och finnarna kommer. Vissa får mer eller mindre än den andra. Jag är en sån som har en rätt dålig hud typ om man kan säga så. Jag har både psosaris (eksem) på min kropp och rätt mycket finnar också. Jag är noga med att göra rent mitt ansikte varje kväll och morgon, men ändå får jag mycket utslag och finnar. Har alltid lite finnar i mitt ansikte, men får desto fler innan jag ska ha mens.. Då ser mitt ansikte ut som ett minfält av små röda prickar hahah..

Detta gör det jobbigt för mig att visa mig utan smink. Brukar ofta ta mycket bas när jag sminkar mig för att försöka täcka allting så gott jag kan. Visst går inte allt att täcka helt, men räddar min situation en hel del. När man är utomlands och det är varmt så kan jag inte sminka mig fullt varje dag. Detta gör mig obekväm. Vet att ingen där nere dömer mig eller känner igen mig, men bara tanken av att folk ska se mitt naturliga ansikte gör ont i mig..

Ska ändå försöka tänka positivt nu. Har försökt packa klart allting nu innan jag åker till hoppträningen, så allting är klart tills jag kommer hem. Gjorde även nya klor idag, som ni kan få se imorgon!