Contains affiliate links

Dessa byxor är verkligen perfekta att ha på sig utomlands då de går att knäppa upp alla knappar. Supersmidigt att ha de öppna på dagarna och knäppa igen på kvällarna när myggen kommer fram. Jag har dessa i strl XS (jag är 162cm lång) och de är nästan lite för långa på mig. Hatar att ha så korta ben, det är såå många byxor som blir förlånga.

OBS, ja jag är röd, brände sönder hela mig idag, haha! Mitt hår har även blivit sååå slitet här, kommer behöva klippa av nästan hälften när jag kommer tillbaka till Sverige.. Det har även blivit mycket gulare, usch. sen har jag även en färgtid men den är inte förns i april, vill färga NUUUU!!!

Byxor- HÄR // Calvin Klein trosor- HÄR // CK toppen- HÄR // Solglasögon- HÄR

Btw, Madlady har MASSA bra erbjudanden idag då det är PAYDAY, så in och kika!

Denna lördag kommer bara spenderas vid poolen på hotellet eftersom det blåser så himla mycket idag. Vi var nere på stranden i ca en timme men de var sånna sandvirvlar som piska till en rejält på benen hela tiden, dock var det jättestora vågor i vattnet vilket var najs!
Dessa godisar köpte jag i Family Marten (affär), som är thailands egengjorda kokosnötkolor!! Suuupergoda! De kosta ca 100baht (25kr) vilket är ganska dyrt faktiskt. De finns i fler smaker som olika frukter, te och kaffe, inte testat någon av de än!
Nu är klockan runt 1 och jag ska fortsätta steka i solen tills vi ska dra ut och äta lite mat!

Klockan är just nu 21:56 när jag skriver detta inlägg. Idag har dagen spenderats i både bilar och båtar! Vi blev hämtade ca 07:00 på morgonen på hotellet och fick åka en resa på ca 90min till stället i Phuket där vår båt skulle gå ifrån. Vi gick på båten runt 09:30 och första stoppet var Monkey beach!! Dock fick vi endast 10!!! Minuter på oss att vara där samt fota, vilket söööög!

Nästa stopp var ca 15 minuters båtresa senare där vi stannade ett tag vid Pirat Grottan. Dock fick vi inte åka in med båten eftersom det fanns fågelarter som inte finns någon annanstans i världen som byggt sina bon där, och blir de störda skulle de förmodligen flytta.

Nästa stopp var Thailands populäraste Ö, Maya Beach, som låg på andra sidan pirat grottan ungefär. Här fick vi stanna en timme och bada & sola!

Efter Maya Beach åkte båten ut några minuter där vi fick snorkla, dock hoppade jag det denna gången! Dessutom fick vi endast 30 minuter på oss, hur dåligt? Man kan ju ligga därute flera timmar i streck...

Därefter tog båten oss till det sista stoppet, Koh Nang Beach, där vi va mellan kl 3 och 5, även här sola vi och badade!

När vi kom tillbaka till hotellet vid 19 duschade vi och drog ut på gatorna för att käka! Nu är klockan runt halv 11 på kvällen och ska ta o sova lite! gonatt!!

Hej alihoppa!
Idag är det somsagt tisdag och vi har endast poolen och stranden inbokade idag. Eftersom jag bränt hela min rygg kommer jag inte att följa med dom andra till stranden utan bara spendera dagen vid hotellpoolen. Något som är väldigt dåligt med detta hotell är att det finns så få solstolar, det finns ju endå över 100 rum men kanske 15-20 solstolar?! Man får ju ställa klockan på 7 varje morgon för o hinna kuta ner o ta några, skitjobbigt ju haha! Idag är det även lite molnigt och blåser vilket är såå skönt!

3e dagen här i Thailand och vi har åkt in till Patong efter några timmars solning vid poolen på hotellet. Vi stannade på restaurangen MR.TU för att äta lite och sedan fortsatte vi letandet av Shoppingcentret då vi inte skulle åka hem förrens 7 på kvällen.

När vi hittade shoppingcentret Jungceyloon strosade vi runt i butikerna, bland annat Levi's där jag testade jeans eftersom alla kostade ca 600kr vilket är mycket billigare än i Sverige, och Adidas där jag testade skor, dock blev det inget köp.

Playsuit NAKD // Skor - ADIDAS / Solglasögon- NAKD
Efter vi varit inne på shoppingcentret gick vi in på Starbucks som låg precis utanför där jag köpte en caramelfrappe i Venti för 200 Baht vilket är 50kr?! Huur billigt?! Sedan gick vi tillbaka till mot hotellet i Patong där vi blev avsläppta när vi kom hit, där vi påvägen gick in på ett massageställe där alla tog aloevera eller oljemassage medans jag tog fotmassage i en timme. Dock tryckte de så fruktansvärt hårt, då de masserar ända upp på benet fy satan! Nu när vi skulle tillbaka med 7 bussen så hade det tydligen skett en olycka så hela vägen till vårt hotell ä avspärrad, så vi var tvugna att vänta på 23:30 bussen, dock kom en buss lite efter 7, men bilkön mellan Patong och Karon var en mil från båda hållen. Vi blev avsläppta vid olyckan och fick gå i en och en halv timme till hotellet, fy satan!! det både spöregnar och åskar också..

Jag har hittils under resan endast lagt upp mobilbilder då jag inte ansett att det har varit värt att ta med kameran på de ställen vi varit på än, men det kommer att komma bättre bilder senare, när jag även fått lite mer färg, haha!

Sitter just nu på ett matställe i Phuket Town nära nattmarknaden som vi ska till runt 16:30 och dricker min blue margarita, mums! Då jag brände hela ryggen på stranden så fick vi åka in tidigare till stan, så typiskt att bränna sig första dagen efter ca2-3 timmar bara...

Godmorgon!
Idag väntas bara en dag på stranden i hopp om att försöka få lite bränna! Wifit är mycket bättre i receptionen/frukosten än i rummet, därmed kan inläggen komma upp morgonen efter (när jag är vid frukosten) istället för på kvällen från hotellrummet så ni vet! Det blir även en del mobilbilder som nu tex, dels för det är svårt att föra över bilderna till datorn och få upp inlägget från datorn till bloggen..

Och vi har landat!! Vi kom till hotellet runt kl 8 på kvällen och gick direkt till rummen, bytte om och gav oss ut på gatorna, såå mysigt! Vi satte oss sedan på Benya Seefood och självklart blev det rätten fried rice med kyckling och en Sex On The Beach Cocktail! Mums
Nu är vi tillbaka på hotellet och klockan är runt 12, dock suger internet här så vet inte riktigt hur mitt bloggande kommer se ut framöver.. men vi får hålla tummarna! Nattii

Kjol- Carlings // Tröja- Bikbok // Väska- Chiquelle // Skor- Nelly

Här kommer ännu ett inlägg där ni kan lära känna mig lite bättre och just nu sitter jag faktiskt på ett plan till Thailand!

Jag har under 5-års tid varit vegetarian och endast ätit fisk och skaldjur. Anledningen var enkel, jag gillar inte smaken av kött vilket resulterade i att jag endast åt kolhydraterna som serverades och jag tänkte därför att ersätta köttet var ett självklart alternativ och åt under den perioden mycket Quorn, bönor och sojaprodukter. Då jag nu på senare tid faktiskt insett att jag gillar smaken av kyckling har jag nu även börjat äta kyckling igen, men jag skulle inte kunna äta gris eller ko! Något jag heller inte äter är smör och alla typer av ost, samt att jag inte kan dricka enbart mjölk (endast o'boy osv). Det har varit extremt svårt att äta på restauranger då det finns så pass många som inte serverar vegetariska rätter och mina vänner har alltid fått anpassa sina matval efter mig haha, vilket jag tycker har varit ganska jobbigt.

Problemet jag stötte på nu under dessa år var att jag förlorade mycket pigment och har blivit extremt blek. Jämfört med familjemedlemar och andra människor som inte Busat eller är solbrända är jag extremt vit och har fått svårare att bli brun utomlands. Vissa läkare har även spekulerat kring mina problem med handlederna om de uppkom pga att jag slutade äta kött. Skulle det visa sig vara anledningen skulle jag absolut ångra mitt val att bli vegetarian för det var verkligen inte värt det.

Detta blev ett kort inlägg då jag inte har så mycket mer att säga om det faktiskt,

...THAILAND!! Alltså ååh vad jag längtat efter värme. Inte varit i ett varmt land på flera år och sist var faktiskt också thailand haha! Jag har nämligen varit i thailand 4 gånger med denna inräknad, i Mallorca, Rhodos, Grekland, Marocco, Danmark och Tyskland tidigare och av alla resor har thailand varit bäst, vilket mina föräldrar därmed fastnat med.

Vi kommer bo i Phuket nära Patong i två veckor, dock har vi mellanlandningar både på ditvägen och hemvägen vilket suuger! Runt 16 åker vi mot Arlanda och vid 21 lyfter flyget och vi har en 18 timmars resa framför oss, usch fy längtar inte efter den dock. Somsagt kommer ni kunna följa med mig på min resa då jag självklart kommer dela med mig av den dagligen när jag är där, beroende på hotellets Wifi såklart och för er som undrar är detta ingen festresa utan jag åker med min familj. Jag har dock bokat in en festresa till Rhodos i Maj, spolier allert ;)

Jag kommer iallafall plugga körkortsteori under resan då jag funderar kring att skriva teoriprovet i Mars för att få det gjort, dock har jag så mycket i skolan som jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med.. Aja vi hörs senare och då från thailand!

Jacka- Dm Retro // Jeans- Tiger Of Sweden // Skor - Nike Air Force Low