FASTA

2013 / 2014, Träning, Mat & Recept
Jag kollade på en dokumentär igår ang olika metoder för att leva ett friskt liv, längre. Slippa ta typ 8 olika mediciner vid 65 års ålder osv. Olika studier gjordes och gav olika resultat. En omtalad studie visar att 5/2 fastan sänker kolesterol, blodsocker, minskar risken rejält för cancer, dimens, hjärt och kärlsjukdomar osv.

Metoden går ut på att du äter vad du vill i 5 dagar, (nu menar man inte att man ska vräka i sig all skit man hittar) och sen fastar i 2 dagar. Fastan får endast bestå av 400 flytande kalorier. Men vatten får man dricka hur mycket man vill.

En annan metod som också är väldigt omtalad och som tydligen fungerar för de som testat är att man äter vad man vill och fastar sedan varannan dag. Skillnaden från den andra metoden är att "fastan" består av färskpressad juice hela dagen eller frukt/grönsaker/bär med ett kcal innehåll på ca 600.

Jag tänkte försöka mig på det här.... Men jag kör på sista metoden. Jag ska försöka testa i en vecka först. Märker jag att jag börjar må dåligt så avbryter jag. Detta är inget jag rekommenderar er att göra, det är bara vad jag själv ska testa. Och jag börjar redan idag. Har laddat upp med massa färskpressad juice.

Gillar