Kände för att komma ut en sväng. Tänkte på att ta en tur upp i bergen, så jag frågade vännen K om hon ville följa med. Iväg drog vi uppåt och uppåt. Vi landade i Mijas Pueblo fast vi tog den vackra vägen dit. Tar visserligen mycket längre tid, men så mycket vackrare. Vi knallade runt lite och tog en vätskepaus, tog en del foton. Vi såg en del blommande mandelträd, fast har inga  foton på dom. Man kan nämligen inte stanna överallt utefter vägen vi valde.

Lite disigt på vägen uppåt.

Den vägen tog vi iiinte.

Denna trappan tog vi oss uppför iallafall.

Inte bara vi som njöt av solen.

Glada karnevalslystna barn.

Har inte varit jätteaktiv med min träning de senaste veckorna. Har blivit något padelspel, något enstaka yogapass och stretch. Inga powerwalks. Fast idag tog jag kameran och gick iväg på en liten och kort powerwalk. Det fick bli mitt egna lilla startskott för min hälsa.

En liten kaffepaus piggar upp.

Igår gick den av stapeln, vår årliga Alla Hjärtans Dag fest. En av våra vänner är den som tagit initiativet till detta roliga event. Det blir inte bara att dricka och äta, levande musik har vi också och mycket dans. Plus en mycket uppskattad Mr & Mrs tävling, där man får frågor som båda helst ska ha samma svar till. Brukar bli en hel del udda och kinky frågor, så många gapskratt blir det.

Nyförlovade 😘😘

Vissa grejer är ju mindre kul som till exempel att handla mat. Hade vännerna J & J med mig, tänkte då att vi kanske kan ta en kaffe när vi ändå är ute. Så vi skojade till det ordentligt med Toast Skagen istället, mumma vad gott. Tack 😘

Riktigt gott.

Underbar dag på stranden med en himla massa vänner. Vi grillade och bara mös i solen. Det var inte jättevarmt men funkade ganska fint med shorts och linne, även om en del hade betydligt mer kläder på sig. Några hade tagit med sig både kajak, gummibåt, padelboards och windsurfingbräda. Jag var bara ute i gummibåten och tog lite foton. (dom lägger jag upp senare) R däremot prövade på padelboard.

En av dom som kunde windsurfa.

En som var extra duktig på padelboard.😂

Karnevalstiderna har nu startat i den katolska världen. Så vi trotsade det dåliga vädret (visserligen inget regn) och åkte in till La Cala de Mijas för att se deras karnevalståg. Efteråt gick vi in på ett kafé för att värma oss och fick se karnevalståget ännu en gång.

Vi satt och drack morgonkaffet/te och kom på att vi kan åka in till La Cala de Mijas för att käka lite tapas istället för att göra frukost. Fast vårt favoritställe var fortfarande stängt när vi kom dit. Så vi knallade vidare för att äta någon annanstans. Vi hamnade på stranden, som tur var blåsten inte var lika ihärdig som det har varit ett tag nu. Solen värmde riktigt gott idag.😎

Vi hittade ett par åsnor också.😂

Idag blev det en promenad ner till hamnen och stranden med Jonas som hälsar på från kallare breddgrader. J och J hängde med ner för att kolla in hamnen. Vi satt en stund på en av strandbarerna och njöt av solen.😎

Jag börjar känna mig bortskämd. Idag blev vi bjudna till Sinbad Beach på middag av Liz och Anders. Denna restaurangen  ligger väldigt mysigt  precis vid stranden. Så nu sitter jag i soffan och är mätt som en plätt.🤣 Portionerna är inte att leka med.
Nu i söndags var vi dessutom hembjudna till J&J på hemlagade pannbiffar. Jag mår som en prinsessa.👑 Glömmer snart bort hur man lagar mat....

Söndagsmiddagen.

Spel efter maten.

Man får roa sig i kylan och busvädret som just nu drar in över Solkusten. Temperaturen har nu sjunkt till 11 grader! Började med yoga imorse, sen åkte jag iväg och tvättade. Nu ska jag bara softa inne i värmen några timmar innan vi ska på middag hos goda vänner. Tur att det inte är långt att gå, tror nämligen att paraplyet kanske inte överlever vinden.🌪️

I väntan på tvätten.

Ett par bilder från tornet i La Cala som vi besökte i veckan.

Självklart har vi hunnit med att fika i veckan också.