Jag är nu i skivande stund påväg till andra dagen på praktiken. Igår hade vi endast intro där fokus låg på att lära känna varandra i teamet. Det blir därför "första" riktiga praktikdagen då jag möter patienter vilket ska bli spännande!! Innan praktiken avlöstes såklart ett träningspass..

Dagens cirkel fokus överkropp
Uppvärmning: crosstrainer 10min

-Marklyft 10reps 60kg
-Chins 2 reps vanliga+10 assisterade m. gummiband
-Axelpress 12reps
* 4 varv

-Latsdrag 12*4 40kg

-Bollindrag 20reps
-Bicepscurl 10 reps
-Benlyft på snedbänk 15 reps
-Skii 1min
* 4varv

Ha en bra dag alla!

Och såklart en stabil grötfrukost inför praktiken💪🏻

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Godmorgon!
Idag har jag första dagen på KUA, vilket är en ortopdedisk avdelning som drivs av mestadels studenter i alla kategorier som läkare,sjuksköterskor, arbetsteraper och fysioterapeuter. Det ska bli super spännande men nervöst då det innebär att ett stort ansvar läggs på mig och jag kommer jobba som en färdig fysioterapeut!

Ett benpass fick därför ladda upp energin inför dagen!!

Dagenspass:
Uppvärmning: Trappmaskin 10min

Knäböj
10reps 40kg
10reps 50kg
10*5 60kg

-Utfallsteg 20*5 (2st 12kg KB i varsin hand)
-Liggande benpress 10*4 140kg SS squatsgång med resistentband 20*4
-Raka mark 10*4 50kg SS Höftlyft med resistentband 20*4
-Liggande bencurl 10*4 45kg SS enbens liggnade bencurl 10*4 15kg
-Benspark 10*4 41kg SS enbens benspark 10*4 10kg

Sen var jag slut och redo för gofrukost!!

Likes

Comments

Mån: Benpass, 10-15 praktik, 17.15 poledance
Tis: Cirkelträning fokus överkropp, 13-21.30 Praktik
Ons:7-15.30 Praktik, VILA
Tors: Cirkelträning fokus underkropp, 13-21.30 Praktik
Fre:7-12 Praktik, poledance
Lör: 7-15.30 Jobba, rygg/axel/armpass
Sön: 7-15.30 Jobba, poledance

Detta är min planerade vecka!! Jag ska gå på praktik i veckan och jag vet att det kommer vara massa nya intryck, förhoppningsvis kommer det inte påverka energin till träningen. Men det kan hända att schemat förändras utefter veckans gång ☺️ (det gäller att lyssna på kroppen och göra sitt bästa utifrån förutsättningarna!)

Ha en bra träningsvecka underbaringar!!!❤️

Likes

Comments

Ni kanske undrar hur jag tränar?
Jag tänkte därför dela med mig av mitt kommande träningsupplägg!

Just nu tränar jag poledance på studiodq i Sthlm och har gjort det i 1,5år. Poledance är en grym effektiv träning för mage- ryggmusklatur, armar och smidighet!
Eftersom poledance är något jag vill utvecklas inom är det också den jag prioriterar när jag planerar mitt träningsupplägg. Jag tränar poledance 2-3 gånger i veckan, passen ligger mellan 1-2,5h. Jag älskar olika sorters träning och gillar kombinationen av styrka och flås. Därför kombinerar jag poledanceträningen med 2 styrkepass ett överkropps- och ett underkroppspass samt 2 cirkelpass. Utöver det kan det bli några morgonpromenader, vilket är sååå skönt och en del av min morgonrutin.
Såklart är minst 1 dag vila är inplanerad!!

Hoppas detta inlägg gav er lite träningsinperation!

Likes

Comments

Hej hallå allesammans!!

Jag har nu bestämt att jag ska försöka lägga tid på bloggandet. Denna blog ska fungera som bland annat träningsdagbok, matinspiration, mina personliga tankar om träning samt intressant forskning om träning och rehabilitering. Samtidigt som jag delar med mig till er är det också ett perfekt lärotillfälle för mig!

Jag hoppas ni är redo att följa med i mina tankar och idéer där jag förhoppningsvis inspirerar er till en hälsosam livstil!

Likes

Comments