Yhteistyössä: Gorilla Sports

Kesä alkaa olla ohitse ja samoin kahden Bikini Challengen välinen "balance"-jakso. Balance-jakso on siis hieman kevyempi välijakso Bikini Challenge valmennusten välillä ja jakson saa lunastettua itselleen täysin ilmaiseksi, mikäli sitoutuu seuraavaksi alkavaan viralliseen BC:hen heti edellisen päättyessä. Balance-jakso mahdollistaa valmennuksesta toiseen siirtymisen hieman ohjatummalla tavalla ja jakson saa vetää juuri niin löysästi tai tiukasti kuin itse haluaa.

Itse vietin neljän viikon kesäloman heinäkuussa eli juuri keskellä balancejaksoa. Halusin nauttia lomastani täysillä eli söin ja join ihan mitä halusin. Viikko ennen loman loppua siirryimme molemmat Samin kanssa noudattamaan hieman runsas hiilarisempaa dieettiruokavaliota ja ensi viikolla aion itse jälleen tiputella hiilareita pois ruokavaliosta 10 viikon ajaksi.

Kesälomalla olen löytänyt itselleni uuden harrastuksen eli juoksun, josta kerroinkin enemmän edellisessä postauksessani. Jaoin samalla vinkkejä siihen, miten lenkkeilystä saa muokattua itselleen hieman mukavamman harrastuksen. Bikini challengeen juoksu ei kuulu, mutta aion seuraavalla BC:llä silti jatkaa juoksemista, sillä tuntuisi typerältä lopettaa hyvin alkanut harrastus heti kesken. Haluan nostaa aerobista kuntoani, jotta jaksan pelata megazonea paremmin sekä haluan myös pystyä liikkumaan ripeämmin ja ketterämmin.

Aikaisemmilla BC:illä olen aina tehnyt treenit salilla, mutta tässä elämäntilanteessa koen helpommaksi tehdä suosiolla kaikki treenit kotona, sillä kaiken aikatauluttaminen ja treenien mahdollistaminen onnistuu paremmin. Treenaaminen ei myöskään näin aiheuta ylimääräistä stressiä ja tykkään tehdä treenejä kotona.

Saimme kesällä tilata kotitreenivälineitä Gorilla Sportsilta, joista löydät tarkemmin tietoa täältä. Nyt meiltä löytyy kotoa niin kahvakuulaa, joogavälineitä kuin painoliivikin. Tykkään tosiaan treenata kotona ja omia suosikkejani ovat kehonpainolla tehtävät alakroppapainotteiset harjoitukset. Treenaan yleensä 20-25 minuuttia kerrallaan ja välillä käyn lyhyellä aerobisella treenin jälkeen.

Olen jakanut instastoriesin puolella muutamia treenejäni ja tässä olisi niistä yksi, jota itse teen kaikista useimmiten. Kyseessä on harjoitus, joka keskittyy suurimmaksi osaksi alakroppaan. Tämä treeni vaatii osaan liikkeistä jonkin lisäpainon, mutta mikäli et omista kahvakuulaa tai käsipainoja, voit huoletta jättää vipunostot ja hauiskäännöt pois. Lisäksi jos kaipaat treeniin lisähaastetta, askelkykyykyt voi tehdä myös hyppyinä, jolloin sykkeet nousevat treenissä aivan eri tavalla.

Nyt kesälomalla olen tehnyt kotitreenejä noin pari viikossa, kun taas ensi viikosta lähtien palaan takaisin "normaaliin" rytmiin eli lenkkeilen vähemmän ja treenaan kotona 4-5 kertaa viikossa. Viikkoon pitää mahduttaa myös zonetreenit, jotka ovat aina torstaisin. Oma treenitavoitteeni on viikossa 3 tuntia, joten jos käyn vetämässä parin tunnin zonen, kovinkaan paljoa muuta treeniä tavoitteen täyttyminen ei vaadi.

Treenaaminen vaatii myös kunnollisen palautumisen, josta voisin kirjoittaa paremmin omassa postauksessaan. Joka päivähän ei voi treenata, sillä keho vaatii myös lepoa. Treenaamisen tulisi olla myös ennen kaikkea mukavaa ja hauskaa eikä se saisi olla pakkopullaa :)

Millaisia treenejä sinä tykkäät tehdä?

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Laura
Laura,
Mulla on myös kaksi pientä lasta ja treenaan myös kotona pääasiassa. Tykkään joogata, sillä se rentouttaa kivasti ja saa irtautumaan muusta arjesta! 😊
Funfitfash
,
Oi vitsi, joogaaminen olis kans sellasta mitä haluaisin osata kunnolla 😊 Tilasin Gorilla Sportsilta tähänkin välineet, mutta mun yritykset venytellä yoga wheelin kanssa on olleet toistaiseksi aika onnettomia :'D Kotitreenit on kyllä best eikä vähiten pienten lasten takia!nouw.com/funfitfash
IP: 82.99.3.229