MY NEW OBSESSION

God søndag dere!

Nå sitter jeg og koser meg med favorittfrokosten imens jeg ser en episode av Parks and recreation. Tror ikke jeg har delt denne lille frokostoppskriften før, men det er rett og slett en skyr med blåbær toppet med en spiseskje chiafrø, en spiseskje havregryn og en hel banan. Skikkelig godt og det er noe jeg syntes er perfekt å spise før trening! Det holder meg mett, samtidig som det gir meg næringsstoffene jeg trenger, men samtidig er jeg ikke for mett til at det går utover treningen. Jeg pleier alltid å hive i meg frokosten rett før jeg stikker på trening om morgenen, og da er det greit å ha noe som føles både lett og godt!


En ting som jeg har blitt skikkelig glad i i det siste er nettopp chiafrø! Jeg vet... jeg er sikkert den siste som hopper på denne trenden, haha, men de er jo bare helt geniale. Oppdaget dem for alvor i sommer da jeg var i Spania: bestevenninnen min har lenge hatt en vane hvor hun spiser mellom 1-2 ss chiafrø hver dag, og jeg bestemte meg for å prøve ut det samme de to ukene vi var på ferie sammen. Enden på visa var jo at jeg merket virkelig forskjell på hvordan jeg følte meg, og tok med meg et par pakker hjem i kofferten!

Jeg spiser ca 1 spiseskje med frøene hver dag (de anbefaler ikke å overstige 2ss; jeg gjorde det en gang og det anbefales ikke!) og de kan brukes til alt. Vanligvis hiver jeg den oppi med frokosten dersom jeg spiser det samme som jeg gjorde idag, men hvis ikke hiver jeg det oppi smoothier, pastasauser, you name it. Smaker jo ingenting, men tilsetter jo så mye gode næringsstoffer, vitaminer og mineraler.

Nå stikker jeg straks avgårde til treningssenteret for en kjapp 45 minutters kardioøkt før jeg fyker avgårde til bursdagsbrunch med hele familien!
Nyt søndagen :)

#chia #chiafrø #slanking #weightloss #weightlossjourney #frokost #trening #frokosttips #proteinfrokost

Liker

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229