Australien

När vi kom fram möttes vi av ett regnigt Byron Bay, det är en liten men väldigt mysig stad. Människorna här är väldigt speciella, nästan hälften av alla går runt barfota överallt. Det är verkligen en riktig hippiestad. Vårt hostel var hyfsat fräscht och hade till och med jacuzzi, lyx!

Vi lämnade våra väskor på rummet innan vi gick ut på stan och köpte en kaffe samt kollade lite i affärer.

Tanken var att vi skulle laga spagetti och köttfärssås till kvällsmiddag men vi gick förbi ett så mysigt mexikansk ställe så vi bestämde oss för att äta ute istället. Fick bli en god burrito med massa guacamole!

Därefter köpte vi med oss öl och goon (billigt australienskt vin) med oss till rummet och började fixa oss för en utekväll!

Australien

Heej! Såhär sitter vi just nu och väntar på vår buss som ska ta oss till nästa stopp, Byron Bay. Bussen tar bara runt fyra timmar så det blir en kort resa!

Igår var sista dagen på vårt surf camp och den bestod av surfning hela dagen följt av kortspel på kvällen. Nu känner man verkligen i hela kroppen att man varit aktiv i tre dagar, träningsvärken är ett faktum! Kommer verkligen sakna att surfa hela dagarna men ska bli kul att få se mer av östkusten nu!

Australien

Surflektionerna igår gick super och man blir bättre och bättre hela tiden vilket är kul! Nu kan vi till och med svänga i vågorna, det ni!

Efter gårdagens morgonlektion promenerade vi längs med stranden bort till en skog för att få se kängurus. Det gick att komma ganska nära dem
så det var häftigt! Tydligen finns det fler kängurus än människor i Australien, coolt!

Därefter surfade vi igen innan det var dags för kvällsmiddag och frågesport där vi lyckades komma på en tredjeplats och vann öl! Kvällen avslutades sen med fest nere på stranden.

Australien

Hej allihopa! Igår kom vi fram till vårt surf camp som heter spot x och ligger i Woolgoolga. Vi fick först frukost innan det var dags för vår första surflektionen. Vi får både frukost, lunch samt middag serverat här så det är skönt att slippa laga mat. Här är väldigt avslappnat och alla är väldigt sköna och öppna så det är härligt. Ingen använder skor här och vi går runt i baddräkter med blött hår hela dagarna. Kul att få känna sig lite som en surfare!

Första surflektionen gick över förväntan och det var faktiskt enklare än vad jag trodde det skulle vara. Vi började med att träna uppe på land innan vi gick ut i vattnet. Vågorna var väldigt höga idag men det gick bra ändå!

Vi har två timmars surfing på morgonen, sen en aktivitet på dagen innan vi har två timmars surfing på eftermiddagen igen, så ser schemat ut i de tre dagar vi är här. Man kan ju säga att vi blir väldigt trötta.. men oj vad kul det är att surfa!

Efter sista surflektionen var det dags för kvällsmiddag, det är riktigt god mat här! Eftersom surf campet ligger långt från allting har dem anordnat en buss som kommer och hämtar upp dem som vill åka och handla alkohol. Så efter maten åkte vi iväg till spritaffären och satt sedan på campet och spelade kort med några svenska tjejer vi träffat här!

Australien

Hej på er! Idag är sista dagen i Sydney så imorse bestämde vi oss för att ta en lång promenad till ett mysigt fik som heter Cuppa Flower.

Här satt vi i några timmar och beställde först frukost och sen lite lunch.

Det var verkligen riktigt gott och himla mysigt fik! Mätta och belåtna åkte vi till Bondi Beach och gick längs med strandpromenaden.

Just nu sitter vi och väntar på vår nattbuss som ska ta oss till nästa stopp, surf camp! Ser verkligen fram emot att få lära mig surfa lite! Vi är framme åtta imorgon bitti så vi hörs då.

Australien

Igår köpte vi med oss sushi till stranden och spenderade hela dagen på Bondi Beach.

Vi agerade Baywatch och höll utkik efter hajar.

Efter vårt strandhäng tog vi en uber hem och lagade lite mat. Blir mycket pasta och ris nu då det är enkelt att tillaga, man vill helst inte spendera för mycket tid i köket på hostel.. När vi ätit upp promenerade vi bort till Darling Harbour, som ligger några minuter från vårt hostel, och åt glass. Blev en lugn och mysig kväll!

Australien

Idag har vi varit turister och gått runt i hela Sydney och vilken stad detta är! Den är helt underbar! Vi har bland annat sett Opera Huset och Harbour Bridge.

Vidare gick vi till en mysig park där det var en matmarknad som vi gick runt och kollade på.

Därefter gick vi och satte oss på ett mysigt fik i Hyde Park och drack lite iskaffe innan vi satte oss framför en kyrka och solade lite!

När vi sen kom hem såg vi att det flyttat in fyra nya människor i vårt rum. Känns lite märkligt att dela rum med okända människor, men dem verkar vara trevliga så det ska nog gå!

Nu har vi precis duschat och ska snart gå ner till köket för att laga kvällsmiddag. Sen blir det utgång ikväll igen!

Australien

Nu har vi kommit fram till Sydney! Efter att vi landat checkad vi in på vårt hostel som ligger mitt i centrum och gick ut och käkade lunch.

Efter det lagade vi mat i köket på vårt hostel vilket var en annorlunda upplevelse får jag erkänna, men gott blev det! Nu sitter vi på vårt rum och spelar kort samt dricker vin innan vi ska gå ut. Vi hörs imorgon!

Australien

Godmorgon! Imorse var sista frukosten i vår kära lägenhet vilket var mycket ledsamt.. nu får vi börja förbereda oss på att bo på hostel resten av tiden, kan bli tufft!

Efter frukosten tog vi en uber in till flygplatsen där vi nu sitter och väntar på vårt flyg till Sydney, nu börjar backpackerlivet på riktigt!

Australien

Igår var vi lite slitna efter utgången så vi låg på stranden hela dagen och käkade en god hamburgare till lunch.

Senare på kvällen köpte vi med oss snacks och glass och gick på utebio i en park vilket var såå mysigt!