Äntligen kom vi till en storstad!! Även fast små städer är mysiga så brukar det alltid finnas så mycket o göra i dom större, i Wellington tog vi dock ganska lugnt. Vi gick till hamnen, gick på museum, hängde i botaniska trädgården, var på matmarknad, kolla bio (black panther) och jag gick äntligen o klippte mig!! Väldigt behövligt för mitt slitna hår hahah. Nu är vi redan i Abel tasman och förhoppningsvis kommer vädret vara bra här, det ska komma en cyklon hit till nya Zeeland så ska bli spännnade o se hur detta kommer bli, mer uppdatering kommer..

En av dom onödigaste stoppen vi har varit på, som man tyvärr måste stanna på. Fint ställe om man vill rida eller göra river rafting, men eftersom vädret var så dåligt så ställde dom in allt och vi fick vänta ut vädret bara. Vi alla låg som packade sillar i våra sängar. Finns även ingen täckning nere i dalen. Sen när vi äntligen fick åka där ifrån så krånglade bromsarna på vår buss så vi blev fast i ca 3 h extra där så det sög... Och våra britter vi har blivit bra polare med hade bokat en extra natt i Wellington för att få träffa oss, så istället för att komma fram vid 18 så kom vi till hostelet vid ca 21 så vi hann inte träffa dom så mycket..

Vädret än så länge i nz har varit piss, aktiviteter som att gå än hike på ca 5-8h blir inställd pga regnet. (Klagar inte jättemycket över det heller) haha men allt lite tråkigt för man vill ändå passa på och se allt när man väl är här. Så just nu är vi i taupo och vi har bara hängt med våra engelska killar och chillat, vi har även kollat efter regnjackor men man blir inte så sugen på att köpa en för över 1000kr... imorgon åker vi vidare till River Valley där det tydligen inte finns någon täckning alls, så vi hörs när jag är i Wellington!!

(Bilder från mud pool och huka falls)

Nu kommer en liten update från dom senaste dagarna! Har varit dåligt internet där vi har varit nu det senaste så tagit ett litet telefon break hahah.

Direkt efter Auckland åkte vi till hot water beach. Det är varma källor under marken så man kan gräva en liten pool i sanden med vatten som är över +30 grader. Verkligen coolt så vi låg där och gottade oss i några timmar. Sen besökte vi även grottan som är med i Narnia som ligger i Hahei. Efter det åkte vi vidare till Waitomo och gjorde en liten hike igenom bergen som hette Kaimai-Mamaku forest park och sen gjorde vi även en glowworms tour, (tyvärr inte fått bilderna från inuti grottan men dom kommer nog snart). Och innan nästa stopp besökte vi Hobbiton, även fast vädret har varit dåligt och regnat typ varje dag var det ändå kul och se. Ska regna massa här nu vilket jag inte riktigt är taggad på. Sen nu har vi anlänt till Rotorua, staden som luktar äggfjärt pga av sprickor i marken som läcker ut massa svavel. Nästa stopp är Taupo!

Efter många om och men så är vi äntligen framme i NZ!! Flyget tog ca 3 h och va lite krångel men allt löste sig.(Adde skrev om allt på sin blogg) Nu i auckland har vi inte hunnit gjort så mycket, gått och kollat i affärer och fixat simkort osv. Imorgon ska vi redan åka vidare! Vi ska göra nz på 34 dagar. Fick bli en spontanbiljett till Phuket så vi åker dit den 12 mars!!

Igår tog vi taxin till flygplatsen och checkade in våra väskor och gick igenom kontrollen, sen tänkte vi gå och äta och då fick Adde ett mail att vårt flyg va inställt pga motor problem och vårat nästa flyg gick 1 timme senare en förväntat men vi va tvugna att gå ut igen och checka in oss igen. Slutade med att vi fick och vänta ett bra tag och kom in igen när det va 15 min innan boardingen. Så fick köpa med mig en bagel och sitta äta på flyget, vi fick nya platser och fick inte sitta bredvid varandra så det var skönt att flyget bara var lite mer än 1 h. När vi kom fram tog vi en taxi in till stan och checka in på vårt hostel. Idag har vi gått runt och kollat i affärer och imorgon ska vi göra en dagstur till great ocean road!!

Igår åkte vi till dom berömda "tre systrarna" här utanför Sydney. Istället för att boka en tour så fick vi tips att bara ta tåget på en söndag för då kostar all transport 2,60 dollar. Så vi åkte tåg lite över ca 2 h och fram och tillbaka kosta lite mer än 30 kr, ganska sjukt hahah. När jag och Adde kom fram börja vi gå och tog ca 2-3 h. (tänkte inte riktigt på hur mycket klockan var men tog ett tag) och efter allt hikeande bestämde vi oss för att köpa 5 dollar pizza och äta på tåget som belöning. Och även glass inne i bondi. Vi har bytt hostel och bott granne med bondi beach nu i 2 nätter och imorgon flyger vi till Melbourne.