Instagram fridaannInstagram fridaannInstagram fridaannInstagram fridaannInstagram fridaannInstagram fridaannInstagram fridaann

Några fantastiska dagar i Stockholm✨

Hej på er!
Hoppas ni haft en bra påskvecka och att ni nu känner er redo för att ta tag i vardagen igen! Själv har jag varit långledig och jag har haft det oförskämt bra nere i huvudstaden. På onsdag så tog vi bussen ner till Umeå och åt middag & drack GT hemma hos Hampus och Martina. Sedan tog vi flygbussen till flygplatsen och flög vidare ner till Stockholm. Hungriga var vi när vi äntligen kom fram till hotellet så vi lyxade till det med lite snacks och vin

På torsdagen åkte vi till Stockholm Quality outlet där det blev en hel del shopping för min del. Mest i form av nya träningskläder och det är ju aldrig fel. Åt en god lunch och så blev det en smarrig glass också innan vi lämnade outleten för att åka vidare

När vi gjort oss iordning på nytt hamnade vi på urban deli där vi drack lite vin/öl och hade det allmänt trevligt. Det blev thaimat till middag och sen blev det en ganska tidig kväll eftersom alla var så trötta

På fredagen åkte vi in till Stockholm centrum för lite shopping. Fick med mig några guldkorn hem så jag var väldigt nöjd. Efter shoppingen åkte vi till älskade traditioner som var ett väldigt mysig café. Alltså våfflan jag åt där med nougatsås, jordgubbar, banan, choklad, glass och grädde var så sinnessjukt god!! Fanns mycket annat gott också, ja bilderna får tala för sig

På fredagkväll blev det tacos till middag hemma hos Pernilla och Jocke och det var lika gott som alltid. Annars så spelade vi spel, drack lite och hade det allmänt trevligt

Lördag innebar sovmorgon för oss och det var verkligen välbehövligt efter flera tidiga mornar. Alltså lunchen jag åt var helt magiskt god och som alla säkert redan förstått så ÄLSKAR jag räkor

Efter lunchen så åkte vi ut till ett industriområde i snösätra där det finns massor av ”väggar” som är målade med graffiti. Det var verkligen så häftigt att kolla på. Stort tips till er som gillar att ta bilder att åka dit och fota

Kolla bara vilka fantastiska graffitimålningar som finns där. Vi fick en del fina bilder där kan jag lova

När vi fotat färdigt hamnade vi på en uteservering där vi satt och mådde allmänt bra i det fantastiska sommarvädret. Det blev middag på elefantpojken som har den godaste thaimaten jag ätit i mitt liv!! När vi var mätta och belåtna gick vi hem till Pernilla och Jocke och spelade lite spel och drack en del alkohol. Vi behövde ju såklart värma upp inför karaokebaren vi skulle till senare. Har inga bilder från karaoken men det var fantastiskt roligt

På söndagsmorgonen var jag väldigt trött och slut, ville helst inte lämna sängen men det vara bara att kliva upp. Göra sig iordning, packa ihop väskorna och checka ut från hotellet. När vi lämnat väskorna hos Pernilla och Jocke åkte vi mot Kungsträdgården. Där käkade vi lunch och kollade på körsbärsträden som blommade så fint. Annars så blev det en lång hemresa och vi var inte hemma i Skellefteå igen förrän klockan 23. I måndags och idag har jag jobbat och tyvärr är det här en veckan då jag jobbar varje dag.. Men pengarna måste in när man varit ledig och spenderat en hel del! Hoppas allt är bra med er och att ni får en bra vecka, kraaam på er