Väldigt trevlig alla hjärtans-middag med Anja i onsdags!

Veckan har gått fort och i helgen har jag inga större planer. Är hos farmor just nu och imorgon ska jag åka in till stan för att spendera någon timme på gymmet, i övrigt ska jag nog mest bara ta det lugnt och det känns himla skönt faktiskt!

Helgen var lugn, hann med både gym och en del fix här hemma. I lördags hängde jag iallafall med Anja, drack vin och gjorde middag. Halloumiburgare och sötpotatispommes fick det bli, hur gott som helst!

Måndag igen nu alltså men med både fettisdag, alla hjärtans dag och ännu en ledig helg att se fram emot är jag inte så oroad. Detta blir en bra vecka tror jag!

Från förra helgens trevligheter som verkligen gick i vinterns tecken; Skoterkörning, korvgrillning, bastu och lite varm choklad på det. Vädret var på topp dessutom och det blev en himla härlig helg! Vintern har sin charm trots allt men nu längtar jag faktiskt till våren, känns så härligt att vi börjar gå mot ljusare tider. I helgen ska jag iallafall hänga med Anja, vi tänkte köra ett gympass och sedan åka hem till henne för att laga middag och dricka vin. Vinnande koncept, helt klart!

Firat min brors födelsedag, hängt en helg hos Linda och haft vinkväll med Anja. Ungefär precis exakt vad jag gjort på senaste tiden, + jobb och gym då förstås. Dagarna rullar på med andra ord och i veckan bokade jag faktiskt resa till USA, soooo exciiiteeeed(!!)

Några bilder från i helgen då vi firade Anjas födelsedag. Vi var ett gäng tjejer som förfestade hemma hos henne innan vi sedan gick ut på Rex, väldigt kul kväll! Ny vecka nu iallafall och jag har inga större planer bortsett från jobb och gym, ska nog bara ta det lugnt till helgen men tänkte iallafall försöka hinna med några små ärenden på stan. Just nu väntar jag på Anja som ska komma hit och äta middag, det blir trevligt!

Gott nytt år allihopa & hoppas att ni hade ett fint nyårsfirande, det hade jag! Då jag jobbade hela helgen (och idag) så passade jag på att spendera nyårsafton med familjen. Vi käkade trerätters middag, spelade sällskapsspel och åkte sedan in till stan för att titta på fyrverkerierna. Nu ser jag fram emot vad året har att erbjuda och trots att jag sällan brukar ha nyårslöften så tycker jag iallafall att det kan vara kul att sätta upp ett par "mål" inför året. Här kommer mina:

- Mer fokus på träning. Det är nog vad jag saknat mest under 2017 under allt resande så det ska bli roligt att verkligen få ta tag i det igen.

- Söka in till universitetet (om jag kommer in och/eller bestämmer mig för att börja får vi se sedan).

- Flytta ut ur min nuvarande lägenhet och in i en ny.

- Jobba och spara så mycket pengar jag kan.

- Resa resa resa. USA står på tur!

Januari - Februari: Bodde och jobbade i Sydney, hängde med nyfunna vänner och roade oss med utflykter, fester och andra roligheter!

Mars: Jag och Agnes reste hela Nya Zeeland, besteg berg, hoppade Bungy Jump, simmade med vilda delfiner och massor av annat kul. Sedan åkte vi tillbaka till Sydney för ett par dagar, återförenades med Moa och mötte upp Olle på flygplatsen!

April - Maj: Jag, Olle och Agnes åkte till Melbourne, hyrde en bil och började vår resa längst östkusten. Vi besökte massor av fina städer och platser, träffade kängurus, campade på världens största sandö och bodde på en båt med ett gäng galna britter. Vi körde även runt i en liten barbiebil och avslutade sedan resan med några dagar i Cairns där vi hann med både dykning och snorkling i Stora barriärrevet samt en dagstripp till ett flertal fina vattenfall. Den 10 maj, exakt 5 månader efter det att jag satt mig på planet mot Australien, var det dags för mig och Olle att åka hem. Tänk att detta var vardag under alla dessa månader.. Trots gröt och pasta vareviga dag - Vilket lyxliv vi levt!

Juni: Jag kom hem lagom till Brännbollsyran vilket blev en fantastiskt rolig helg! Sedan började jag jobba igen, flyttade tillbaka in i lägenheten i Umeå och trivdes väldigt bra med dessa "ny-gamla" rutiner. Midsommar blev det också och utan tvekan en av sommarens bästa minnen!

Juli: Firade min födelsedag på stadsfesten i Skellefteå och åkte sedan hem till mamma för lite mer firande. Jobbade mycket, började (äntligen!!) gymma igen och hängde en hel del med både Hanna och Anja på kvällarna. Sedan kom motorveckan och jag hade en riktigt kul helg med ett härligt gäng!

Augusti: Åkte till Glassbonden med familjen, firade min systers födelsedag, umgicks mycket med Anja och klippte äntligen av mig håret. Jobbade även massor på restaurangen och började dessutom jobba extra på en liten butik på sjukhuset. Kul!

September: Linda, Mikaela och Olle var på besök under en helg och vi passade på att äta middag ute på Pinchos. Mys! Förövrigt jobbade jag väldigt mycket men avslutade iallafall månaden med en kul helg på höstmarknaden i Lycksele!

Oktober: Agnes kom hem från Australien och vi hade en kul kväll på Invito! Jag och Anja fortsatte med vår lilla tradition att äta middag tillsammans varje vecka, bääästa. Sedan blev det Halloween och utgång med Elvira & Agnes. Jag och Elvira matchade fint, haha. Roligt hade vi iallafall!

November: Jag fick en välbehövlig uppfräschning av håret och hängde på Pinchos med roliga vänner. Det blev Black Friday och jag hade en jättebra dag med mamma, hotellfrukost och shopping. Hängde som vanligt massor med Anja, drack vin och hade trevligt. I slutet av månaden åkte jag på en weekend till Manchester, 8 timmar fick jag spendera på flygplatsen men det var det värt! Och just det, jag slutade på restaurangen för att istället börja jobba heltid på butiken. SÅ skönt med ett ordentligt schema, väldigt få jobbhelger och dessutom väldigt mycket närmare till jobbet!

December: Var på besök i Manchester där jag bland annat gick på otroligt mysig julmarknad, himla bra helg! Jag och Anja körde sedan julbak en gång per vecka och hips vips blev det dags för några dagars julledighet. Jag åkte till Lycksele för att hänga med Linda, Olle & Mikaela och sedan vidare hem för en mysig julafton med familjen. Juldagen spenderades hos Elvira där vi bastade och åt middag innan vi åkte in till Lycksele för utgång på hotellet. Nyårsafton ska jag fira med familjen då jag ändå jobbar, men det går ju fint det med!

Summering: Ett VÄLDIGT bra år där jag rest, upplevt och lärt mig mer än någonsin. När jag ser tillbaka på allt så här i efterhand känns det egentligen galet att jag faktiskt hunnit med allt detta på bara ett enda år, nästan så att jag blir lite avundsjuk på mig själv, haha. Nu ser jag iallafall fram emot ett nytt år med nya resor, upplevelser och roligheter. Välkommen, 2018!

Från gårdagens trevligheter med bastu och middag hos Elvira innan utgång på hotellet. Kul kul kul kväll!

Julmat, julklappar och även lite av den där klassiska julstressen. Julafton är över för i år och jag har haft en supermysig kväll med familjen!

Slutade jobbet vid 3 i fredags och gick då på några dagars julledighet. Tog bussen till Lycksele för att hänga med Linda, Mikaela och Olle där vi fixade ihop lite glögg och annat gott sådär dan före dan före dan. Igår var jag hemma hos morfar hela dagen och sedan åkte jag med Linda hem till Björksele. Har inte varit hemma sedan början av augusti faktiskt så nu känns det extra skönt att vara hemma. Nu ska jag kliva upp och in i duschen, sedan väntar julfrukost. God jul allihopa!