Vår typ av "after-work" denna lördag!

innehåller adlinks från gymgrossisten

Hej fighters!

Jag är nyss hemkommen från min promenad hem från gymmet och pustar ut lite smått efter prestationen. Det var ett riktigt bra pass men det tar också på krafterna att bara studsa direkt vidare från jobbet till gymmet. Men med förberedelser kvällen innan och en ordentligt packad väska med det mest nödvändigaste klarar man mycket! ;) Det handlar om mindgame och målmedvetenhet.

Ca 1.5 timme Innan träningen åt jag 1 dl havregryn tillsammans med extra salt för kontraktionerna och trycket + en Barbell choklad-pudding. nom nom nom! Precis innan passet tog jag 2 kapslar agmatine för trycket plus drack min blandning av EAA-vattenmelon + 2 skopor citrulline malate för pumpet och extra leucine

Idag hade jag axlar och mage på schemat. Ni som läser bloggen regelbundet vet att jag börjat föredra mina magpass mer och mer nu på senaste, betydligt mycket mer än förr - vilket också gett resultat. Det man tränar blir man bra på och det är också efter ett evigt gnuggande som utvecklingen äntligen sker. Jag minns att jag klagade på min icke definierade mage på scenen för 1.5 år sedan men när jag nu ser tillbaka VET JAG att jag faktiskt inte tränade mage särskilt ofta. Förr kunde det bli ett halvtaskigt magpass med 3 veckors mellanrum och nu blir det åtminstone 15-20 minuter varannan dag. Just mage går verkligen att slänga in mellan andra övningar för att få rullians och hålla motivationen uppe. Man måste absolut inte ha "ett helt pass mage" utan kör istället när tillfället ges och lusten infinner sig... kanske resulterar det i fler pass och bättre utveckling på magmusklerna? :)

ps: Det snygga loose-fit linnet har jag i small och kommer från Gymgrossisten: For Athletes by Athletes. Det jag gillar med det är att det är ganska tunt i materialet och något kortare så att inte rumpan täcks! På bilden ovan har jag dock krullat upp det så riktigt så kort är det inte haha ;) (kostar 199 kr HÄR.)

Så denna lördag blev det en fitness-inspirerad typ av "After work" tillsammans med min arbetskollega och vän Sara, samt några andra goa träningskompisar. Bland annat var Mattias där (som filmade en magövning som nu ligger uppe på instagram) och även Benjamin, Jonas och hans Syster Linn var där idag. Träningen går extra lätt när man han en skön gemenskap på gymmet tycker jag!

Jag valde att varva axelövningarna med magövningarna för att få ett mer fartfyllt och roligt pass. Tillexempel kombinerade jag sidolyft i cablecrossen nedan med hängande magövningar. Så höll jag på i 40 minuter ;) Då körde jag 2 set per sida för axlarna, mellan 8-12 reps och sedan hängde jag och crunchade magmusklerna både rakt och i sidled. Grym kombo!

Sedan fortsatte passet med mer fokus på axlarna eftersom jag hann igenom hela magen under de 40 första minuterna. När jag varvar två muskelgrupper på det sättet har jag minimal vila och hoppas bokstavligt bara mellan övningarna om och om igen. Håller både puls och pump uppe ;)

Resterande övningar blev många set för framsida axlar och utsida axlar där jag använde en viktplatta i båda händerna för att lättare hålla raka armar i lyften. (hantlarna är så tunga i ändarna så en platt vikt ger bättre vinklar för mig) Jag körde även 2 övningar för baksida axlar. Ena övningen var drag till hakan med rep i cablecrossen och den andra övningen var i maskin.

Slutligen spenderade jag 30 minuter framför spegeln med poserträning- Det är en skön känsla att plugga in lurarna och bara öva vändningar och kika på vinklar. Det är mer ansträngande att posera än man kan tro... jag blir alltid väldigt varm och får till och med lite pump undertiden ;) Det är ca 4.5 veckor kvar till Junior SM i Alingsås nu (17 sep)

Och slutligen promenerade jag hem. Totalt spenderade jag lite mer än 1.5 timme på gymmet och gick i ca 20 minuter hemåt. Egentligen är det inte konstigt att jag ligger och smått pustar ut hemma nu eftersom det blir ganska långt mellan målen mat. Jag ska dock fylla på rejält nu hemma när Jonas och Hans syster också kommer hem. Det är lördagsmys i högsta grad ;)

Gillar

Kommentarer

Fridipidipipi
Fridipidipipi,
Hur har jag missat att du ska tävla igen?! Jag som följer dig slaviskt 😂
Hoppas att kroppen och tiden är bättre för dig nu 🌸
nouw.com/fridipidipipi
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
jag har inte gått ut med det hihi. Det är faktiskt så att jag anmälde mig till JSM den sista möjliga dagen så det är helt nytt! kramis nouw.com/fitnessjulia
tanjaadolfsson
tanjaadolfsson,
Galet snygg kropp du har, vilket jobb du har gjort!
Inspirerande inlägg. Älskar när man hittar bloggar som man känner att man blir inspirerad av och känner att man blir taggad av. Kul att jag hittade hit, fortsatt trevlig dag 😃
nouw.com/tanjaadolfsson
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
tack så mycket 😊 uppskattar verkligen din feedback! kramis nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229