tänkvärt, tjejer, Hälsa

Underbara rutiner och balans

Först och främst: NU NJUTER VI - det är fredag och solen fullkomligt strålar över Göteborg. Som ni vet blir mitt humör som bäst när även vädret är det ;)

Just nu tycker jag mig verkligen funnit en skön och bra balans vad det gäller mat, träning och styrka. Jag äter mig mätt på god och nyttig mat, relativt ren skulle jag ändå påstå hehe, kör morgonpromenad 4-5 gånger i veckan och även styrketräning ca 5 gånger i veckan. Det är min balans och kroppen svarar riktigt bra på det :D

En balans vad det gäller matintag, utgifter och vila resulterar i ett lugnt och glatt sinne - och god natts sömn. När min kropp är i balans sover jag också väldigt bra, som i sin tur påverkar såväl prestation som välmående.

Det är ett kretslopp och det är viktigt att hitta sin väg och vad som passar en bäst :)

Jag vill må bra, äta bra, lyfta bra, sova bra och se bra ut... Att äta mycket av den nyttiga maten, köra lite cardio i kombination med gymträning och även vila regelbundet är min balans!

--> Jag ser hellre att jag investerar på livsstil än en Quick fix diet på 8-12 veckor som jag sedan tappar resten av året.

Gillar

Kommentarer

Lovisa
Lovisa,
Hej Julia!! Har läst igenom flera sidor i din blogg nu, älskaaarr <333 Har lite frågor!

1. Hur steker du laxen i stekpannan? alltså jag vill helst inte använda smör i stekpannan. Eller har du en speciell stekpanna? vad är det för märke på den isåfall? min stekpanna är rena skiten!!! svin dyr från cervera och även fast jag steker på låg värme och tillsätter lite vatten så blir de kaaoossss !!

2. Om man vill koka kycklingen istället för att steka. Jag ska tex äta 120 gram rå kyckling. Väger jag den kokta 120 gram efteråt också? eller hur ska man tänka??

Önskade du kunde blogga 24 timmar på dygnet !! haha =) älskar att läsa din blogg medans jag står på steppmaskinen varje morgon. Kramar !!
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Hej söta du! Glad jag blir att du gillar bloggen 😃
1. Jag hettar upp en teflonpanna från jamie oliver på hög värme så att den är ordentligt het. Sedan lägger jag i laxfilén direkt på, utan matfett för laxen är fet i sig själv. Direkt bränns det på bra på ena sidan av laxen. Sedan drar jag ner värmen till låg och låter laxen tillagas i lugn och ro. Kryddar med citronpeppar på den ostekta sidan. Vill man att det ska gå snabbare kan du lägga ett lock över stekpannan när du drar ner värmen för då ångkokas den samtidigt.

2. Om du steker / kokar kycklingen i filé i taget behöver du ju inte väga efter tillagning. Vätska kommer försvinna och kycklingen väger mindre efteråt men mängden protein och kalorier är densamma. Om du lagar flera filéer samtidigt kan du väga allt innan så att du har tillexempel 120 g x 4 filéer. Då vet du att du tillagar fyra portioner. Det du gör efteråt sedan är att väga allt igen men dela på 4. Då får du 4 lika stora portioner igen efter tillagning oavsett vad de väger 😊
nouw.com/fitnessjulia
Lovisa
Lovisa,
Åhhhh tack finaste Julia <33333 uppskattar verkligen att du tar dig tid för att svara på mina frågor😍😍😍😍😍😍 därför vill man även fortsätta läsa din härliga blogg. Många andra fitness profiler, skiter i att svara och det är så trist 😒
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Kul att du tycker det Lovisa 😃 Precis därför jag vill svara på allt ;D kramis på dig nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229