Träning, tjejer, Fitness

Träning i sommarvärmen - Tips för motivationen

Hej finisar!

Vi fortsätter allt att kämpa på med våra goda vanor. Jag kommer inte vara den som säger att det alltid är enkelt eller känns motiverat, men jag är den som säger att det ändock är värt det. VARJE genomfört och avslutat pass är ändå ett pass. Varje steg i samspel med ambitionen är ett steg i rätt riktning. Det går inte att bortse från detta faktum, och det är som sagt värt det.

För lets face it; Vissa dagar har jag noll motivation till träning. Dessa dagar kommer och när jag känner så brukar jag fråga mig själv om det verkligen gäller all typ av fysisk aktivitet eller bara renodlad gymträning? Ibland lägger man kanske krokben på sig själv genom att vara för enkelspårig. Finns det fler varianter eller andra sätt som lockar mer? Gå ditåt i så fall. En aktivitet är bättre än noll aktivitet.

Förr, när jag var mer inriktad på fitness och fitnesstävlingar, räknades nästan enbart isolerad träning som ett träningspass. I princip så att jag ursäktade mig om jag gick dit och ville köra 1:or eller 3:or i mark/böj. Ett konditionspass var bara fettförbränning och något man ändå inte kunde "flexa på scenen".

Idag har min approach förändrats och jag är nöjd över det. Jag vill fortfarande träna flera gånger i veckan och vara allmänt aktiv och hälsosam, men jag är mindre kritisk och hård mot mig själv. Mer uppmuntrande och stöttande idag än tidigare.

Har nämnt det flera gånger i bloggen förr men nämner det igen: det är betydligt mycket lättare att komma långt och nå sina drömmar om man är sin egen vän. Håller sig själv i handen istället för att slå eller klanka ner på sig. Ingen mår bra av det.

Igår var en sådan dag då motivationen var lite på kant. Kan bero på det vackra vädret eller att vi varit ganska aktiva under dagen. Oavsett anledning tog det emot att bege sig mot gymmet varpå vi väntade tills kvällen. Kanske inte var smartaste draget såhär i efterhand eftersom det blev rätt sent men å andra sidan hade vi gymmet för oss själva och dessutom fått njuta ordentligt av det soliga vädret.

På gymmet satsade jag på de muskelgrupper jag tycker bäst om att träna: Axlar och armar. Är det något jag rekommenderar när motivationen tryter så är det att kasta om schemat och satsa på det som hjärtat vill. Tänkte träna ben men ville inte - ska jag då strunta i passet eller vara mer flexibel? Givetvis propagerar jag för en lättare inställning till träningen i stort. Kasta om schemat och njut av ett roligt träningspass istället! :)

Sprang 4 km för att rensa mina tankar och körde sedan superset för baksida axlar, triceps, biceps och framsida axlar. FEELS GOOD efteråt. Nöjd och glad över min prestation och engagemang ;)

Gillar

Kommentarer

Marittheonlytiger
Marittheonlytiger,
bra jobbat!! inget gym för mig på ett tag pga min hjärnskada och mina tår pga. nageltrångnouw.com/marittheonlytiger
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
TACK 😃 okej kanske bättre avstå då 😊nouw.com/fitnessjulia
artist
artist,
Ja vissa dagar har man verkligen ingen motivation till att träna. Men du löste det ju bra!nouw.com/artist
Fitnessjulia
Fitnessjulia,
Så är det, motivationen kommer och går lite 😊nouw.com/fitnessjulia
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229